Pożarnictwo > Ratownictwo chemiczne

Niebezpieczna Chemia

<< < (3/66) > >>

path:
Witaj HAZMAT
To dobry pomysł,
Myślę że w tej rubryce nie powinny się znaleźć narzekania czy nasze żale ale solidna porcja wiedzy na tematy zaproponowane przez Ciebie. Osobiście chętnie się włącze w ten temat. Może nie znam się tak jak inni ale może coś ciekawego dorzucę.
path

Ajax:
Dobrze chyba, że powstał taki dział na forum. Zobaczymy jak się rozwinie.
Ja osobiście mam na początek - tak mi sie nasuwa naiwne może pytanie.
Chodzi o prawidłowy nr ONZ oleju silnikowego / są ich różne rodzaje na miejscu niemożliwe do ustalenia/ . Stosunkowo często jesteśmy wzywani do usunięcia - neutralizacji,sorbcji, rozlanego i plam z jezdni po kolizjach, wypadkach itp. W "Informacji ze zdarzenia" z środkami chemicznymi /chyba taki to jest :rolleyes: / w pkt. 20 trzeba wówczas podać nr ONZ.  W dostępnych mi wykazach jako taki - olej silnikowy nie figuruje. Zazwyczaj podaje się coś zbliżonego. Nikt tego dotychczas nie kwestionował, ale jak to powinno prawidłowo wygladać? Przy produktach ropopochodnych jak benzyny, olej napędowy nie ma tego problemu. Czy również zaliczyć do usuwanych sub.chem. np. płyn chłodniczy /nr/ ?
Pozdrawiam! :)  

kapitano:
Witam wszystkich. Nie wiem jak robicie to w innych jednostkach, ale u nam przy zmywaniu oleju silnikowego, napędowego itp. przy usuwaniu skutków wypadku nie piszemy nr ONZ, bo gdy wpiszemy numer ONZ  robi nam się akcja ratownictwa chemicznego. Numer substancji piszemy przy poważniejszych akcjach typu np uszczelnianie cysterny, zbieranie substancji z akwenów wodnych itp.
 

HAZMAT: