strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Służba => Gorące dyskusje strażaków => Wątek zaczęty przez: Lider1989 w Grudzień 13, 2016, 13:10:26

Tytuł: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Lider1989 w Grudzień 13, 2016, 13:10:26
Druhowie! Mam pytanie odnośnie urządzeń alarmujących nas na telefony, DSP 50 + alarmowanie.pl
Gdy PSK włącza nam alarm i wyje syrena, schodzi jej 3 sygnał dopiero załączają się nam telefony. Rozmawialiśmy z innymi jednostkami z naszego rejonu, to mówią, że im dzwonią równocześnie z pierwszym sygnałem syreny. Nasza miejscowość jest dosyć spora jest kilku Strażaków mieszkających kawałek od remizy i zdarzyło się już, że auto wyjechało, a oni dopiero podjechali pod remizę. Miał, może ktoś podobną sytuację u siebie i ja rozwiązał lub macie może pomysł jaka jest przyczyna późnego połączenia na telefon?
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: michal8585 w Grudzień 13, 2016, 14:14:56
Rozumiem, że chcielibyście info od razu kiedy syrena się załączy, ale moim zdaniem 3 sygnały i sms to dobre rozwiązanie, ponieważ wiadomo, że jesteście alarmowani przez SKKM/SKKP do wyjazdu, a nie jest to np. zbiórka, czy test syren czy też jakaś ważna rocznica. U mnie w OSP nie korzystamy z tego serwisu, mamy kartę sim, która wysyła smsy, do zapisanych kontaktów, ale u Was może jest to kwestia ustawień/skontaktowania się z ww. serwisem.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: kamil237 w Grudzień 13, 2016, 14:21:31
Skontaktuj się z chłopakami z alarmowanie.pl mają zapisane wszystkie informacje dotyczące waszego alarmowania, godzinę o której dotarł do nich sygnał od was o potrzebie alarmowania, czas po jakim ich system opowiedział, poziom zasięgu, jakie telefony po jakim czasie zostały zaalarmowane itd. Powinno wam się udać znaleźć przyczynę opóźnienia. U mnie niedawno też był problem z opóźnieniem, a nawet z tym, że niektórzy wcale nie dostawali sygnału, zadzwoniłem, pogadaliśmy i udało się wszystko wyjaśnić. Zadzwoń, chłopaki są spoko i na pewno pomogą. Tu masz numer: 786818640
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Grudzień 13, 2016, 14:35:51
Może być źle zaprogramowany terminal DTG 53 - przypuszczam, że numer alamowanie.pl macie gdzieś pod koniec listy. Sprawdźcie to i przepiszcie na początek listy.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Lider1989 w Grudzień 13, 2016, 14:41:58
Sprawdzimy jutro, pójdziemy jutro zrobić aktualizację numerów, może to być właśnie to, a jak nie to będziemy dzwonić do alarmowania może coś zaradzą. Dzięki!
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: PCT w Grudzień 16, 2016, 13:29:16
Może podpowiem opisując moje ustawienie DTG-53:
1 clip: 896796901 - 1 numer alarmowania.pl
2 clip: nr naczelnika - na bieżąco wiem czy DTG działa + zwłoka
3 clip: 343401101 - 2 numer alarmowania.pl, ponowienie próby załączenia w przypadku problemów z 1 numerem

Pozostałe numery i smsy mam skasowane. System działa zadowalająco. Co niektórzy dyspozytorzy w lokalnej KP uruchamiają VOIPy nawet przed syreną.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Emil w Grudzień 29, 2016, 09:00:33
Czy ktoś z Was posiada "Jednoczesne alarmowanie" od DIGITEXu? Jak Wam się sprawuje?
My przedłużyliśmy usługę o kolejny rok, a od października usługa raz działa, raz nie działa.
Generalnie wierzyłem, że usługa od dużego dostawcy będzie funkcjonować sprawnie (tak było
od samego początku) i to tylko przejściowe problemy. Mamy koniec grudnia, a jednoczesne alarmowanie dalej
szwankuje. Na zgłoszenia reklamacyjne ich serwisanci są mocno zdziwieni, jak by tylko to nam się takie cuda
działa  :cooo: Jak to u Was funkcjonuje?
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: fire45 w Grudzień 29, 2016, 11:01:55
Czy ktoś z Was posiada "Jednoczesne alarmowanie" od DIGITEXu? Jak Wam się sprawuje?
My przedłużyliśmy usługę o kolejny rok, a od października usługa raz działa, raz nie działa.
Generalnie wierzyłem, że usługa od dużego dostawcy będzie funkcjonować sprawnie (tak było
od samego początku) i to tylko przejściowe problemy. Mamy koniec grudnia, a jednoczesne alarmowanie dalej
szwankuje. Na zgłoszenia reklamacyjne ich serwisanci są mocno zdziwieni, jak by tylko to nam się takie cuda
działa  :cooo: Jak to u Was funkcjonuje?

Używam jakoś od połowy czerwca i zero problemów. Terminal w remizie programowałem samodzielnie.
Jeżeli chodzi o zgłaszanie problemów poprzez http://serwis.digitex.pl/ to rzeczywiście, na prostą odpowiedź
czekam miesiąc albo moje zapytanie pozostaje zupełnie bez odzewu. Inaczej kontakt wygląda telefonicznie
lub bezpośrednio poprzez podane adresy mailowe. Szybka i fachowa odpowiedź oraz życiowe podejście do OSP.
Przedłużyli mi okres testowy na czas ociągającej się decyzji Burmistrza i opłacenia faktury.

Korzystam z wersji PREMIUM.

Z usług jakiego operatora korzystacie? Pozostawiliście alarmowanie SMS? One zawsze prawidłowo funkcjonują?
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Emil w Grudzień 29, 2016, 18:11:01
Korzystamy z jednoczesnego alarmowania praktycznie od momentu wprowadzenia usługi przez Digitex na rynku.
Do tej pory nigdy problemy się nie zdarzały, wszyscy byli bardzo zadowoleni bo usługa na prawdę przyspieszała wyjazd.  Zaczęło się tak jak napisałem powyżej mniej - więcej od października. Teraz kiedy wszyscy są przyzwyczajeni do takiego rodzaju alarmu, mało kto zwraca uwagę na smsy, po drugie czas dzwonienia na terminalu został ustawiony na 30 sek (zgodnie z zaleceniem serwisu Digitex) co znacznie opóźnia wysłanie smsów. 
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: bryx w Styczeń 16, 2017, 22:51:45
Witam, mam pytanko. Czy u was gdy macie w terminalu ustawione tylko 2 pierwsze pozycje na alarmowanie.pl (czyli numer 89...,34... na CLIP) zabiera pieniądze z konta?
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: piotr92strazak w Styczeń 16, 2017, 23:17:17
Witam, mam pytanko. Czy u was gdy macie w terminalu ustawione tylko 2 pierwsze pozycje na alarmowanie.pl (czyli numer 89...,34... na CLIP) zabiera pieniądze z konta?
Nie
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: bryx w Styczeń 16, 2017, 23:20:15
kurde to dziwne bo u nas zabiera, nie dużo ale kilkanaście groszy zawsze.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: piotr92strazak w Styczeń 17, 2017, 05:53:51
Pobiera grosze ale firmie alarmowanie.pl jeżeli ma ktoś włączoną pocztę głosową. Skontaktuj się z alarmowanie.pl i przedstaw problem
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: gadzina92 w Styczeń 17, 2017, 12:16:49
A jak szybko dochodzą raporty do dowódców w wersji premium?
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: krzysiek 998 w Styczeń 17, 2017, 13:28:31
Witam, mam pytanko. Czy u was gdy macie w terminalu ustawione tylko 2 pierwsze pozycje na alarmowanie.pl (czyli numer 89...,34... na CLIP) zabiera pieniądze z konta?
Z aktywnej karty za 5 zł nie powinno nic zabierać. Najprawdopodobniej jest włączona jakaś usługa typu granie na czekanie.


Rozumiem, że chcielibyście info od razu kiedy syrena się załączy, ale moim zdaniem 3 sygnały i sms to dobre rozwiązanie, ponieważ wiadomo, że jesteście alarmowani przez SKKM/SKKP do wyjazdu, a nie jest to np. zbiórka, czy test syren czy też jakaś ważna rocznica. U mnie w OSP nie korzystamy z tego serwisu, mamy kartę sim, która wysyła smsy, do zapisanych kontaktów, ale u Was może jest to kwestia ustawień/skontaktowania się z ww. serwisem.
W DTG 53 ustawić zwlokę na 10 sek.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Styczeń 19, 2017, 17:59:44
Witam, mam pytanko. Czy u was gdy macie w terminalu ustawione tylko 2 pierwsze pozycje na alarmowanie.pl (czyli numer 89...,34... na CLIP) zabiera pieniądze z konta?

Nie wiem jak jest z terminalem ale jak się dzwoni z telefonu to alarmowanie.pl odbiera telefon i głosik mówi, że przyjęto zlecenie alarmowania. Jeśli z terminala jest podobnie to będą pobierane środki. Tylko w przypadku odrzucenia bez poczty głosowej nie są naliczane opłaty.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: bryx w Styczeń 19, 2017, 20:10:13
już wiem w czym był problem, dzięki za rady ;)
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: piotr92strazak w Grudzień 22, 2017, 18:43:53
Witam jakich operatorów karty SIM macie w swoich selektywnym alarmowaniu? Kogo polecacie? PLAY działa w kilku zasięgach nie będzie robiło to problemu?
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Emil w Grudzień 22, 2017, 22:22:52
Witam jakich operatorów karty SIM macie w swoich selektywnym alarmowaniu? Kogo polecacie? PLAY działa w kilku zasięgach nie będzie robiło to problemu?

Mam Heyah z pakietem darmowych SMSów. Próbowałem Play ale nie mogło złapać jednego nadajnika i terminal wieszał się kiedy zaczęło zmieniać nadajniki. Dla przykładu u chłopaków w sąsiedniej OSP od ponad roku mają Play i działa bez zarzutu.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: oliwier w Grudzień 22, 2017, 22:30:49
Generalnie do wszelkiego typu terminali GSM firmy polecają operatorów pracujących na nadajnikach ORANGE. Mają najbardziej stabilne zasięgi.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: piotr92strazak w Grudzień 22, 2017, 22:40:15
Nam zależy na tym aby konto było jak najdłużej ważne na połączenia wychodzące np rok ważności konta. Mamy obecnie T- Mobile lecz kosztowna ich usługa ważności konta...
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: sheldon w Grudzień 22, 2017, 22:47:51
Orange na kartę w jednej z taryf ma ważność konta rok za 3zł - właśnie przedłużyłem o kolejny rok w alarmie w domu.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Grudzień 23, 2017, 06:36:45
Obecnie chyba każda firma ma rok ważności konta. Bardzo wygodnie jest w Virgin Mobile bo wystarczy doładować za 5 pln i konto jest ważne rok bez żadnych opłat. Można sobie założyć konto na ich stronie i aktywować dodatkowo darmowe minuty i smsy które się odnawiają co miesiąc przez kilka mirsięcy. Niestety jest problem z ustawieniem centrum sms - na telefonie wszystko chodzi, na terminalu nie bardzo. Jako karta dla dzieciaków bardzo fajne. Na tablecie e-Remizy chodzi dobrze nawet po wyczerpaniu transferu internetu bo nigdy nie wyłącza a tylko zwalnia prędkość.  Do terminala od alarmu nie sprawdziło mi się - smsy nie chodziły.
Plus po włączeniu usługi lub wybraniu taryfy też automatycznie przedłuża na rok po doładowaniu za min. 5 pln. Problem z nimi, że mają kilka tych taryf i trzeba teho pilnować by mieć odpowiednią.
Orange jest dobre do terminali bo najstabilniej i najbardziej niezawodnie działa. Rok ważności konta jest po wysłaniu smsa. Dla nowych kart koszt koło 3 pln, po pewnym czasie sms jest chyba darmowy. Jest to upierdliwe bo raz na rok trzeba rozkręcać terminal i przekładać kartę do telefonu żeby wysłać sms. Prawdopodobnie można to też aktywować ze strony www jeśli się założy konto. Będę to sprawdzał.
Konto www to w każdej sieci dobra sprawa bo można kontrolować z domu stan i wykorzystanie środków i aktywować dodatkowe funkcje.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: eddie w Grudzień 27, 2017, 01:32:14
Jeżeli chodzi o Virgin Mobile to mają uslugę #freemium czyli dostajecie gratis co miesiąc 30 SMS, 30 minut i 300MB internetu.
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, lecz wkładanie kart sim w standardowych pakietach jest łamaniem regulaminu operatorów, może się zdarzyć że po prostu wam kiedyś te kartę bez uprzedzenia wyłączą.
Do terminali są przeznaczone karty telemetryczne M2M.
Oferuje je Orange i Play. W play można przez infolinię włączyć działanie tylko na jakiejś konkretnej sieci, bez przełączania gdzie indziej.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Grudzień 27, 2017, 10:27:01
A czy czasem taryfa telemetryczna ma tylko połączenia - pakiety danych i sms bez połączeń głosowych?
PS: inne sieci też mają, np http://www.t-mobile.pl/pl/dlafirm/rozwiazania-dla-firm/taryfa-telemetryczna
http://www.plus.pl/b2b/smartm2m
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: ksoniek w Grudzień 27, 2017, 12:47:40
Tam bardziej chodzi w regulaminach o to że jest zakaz wysyłania z jednej karty wielu takich samych SMSów. Jest to działanie wymierzone przez operatorów przeciw telemarketingowcom. Darmowe SMSy czy rozmowy masz już za kilka złotych miesięcznie, więc byłby to łakomy konsek dla osób próbujących rozsyłać informacje marketingowe typu "juz dzisiaj wielka promocja w sklepie x..."
Większość operatorów idzie na rękę i wystarczy zgłosić, że karta taka i taka będzie wykorzystywana przez OSP w celu alarmowania i wtedy oni się nie czepiają.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Grudzień 27, 2017, 14:40:09
Myślę, że masz rację. Wiele lat temu po zainstalowaniu terminala Orange (wtedy Idea) przez pewien czas wszystko chodziło bez problemu. Po pewnym czasie chyba się zorientowali, że właśnie wysyłamy w paczce po 20 smsów i nagle smsy zaczęły iść bardzo wolno - po 15 minut. Zmieniliśmy wtedy kartę na Plus i działa do tej pory. Obecnie wykorzystujemy praktycznie do wysłania w czasie alarmu kilku dzwonków "Clip" (wzbudzenie jednoczesnego alarmowania + kilka osób funkcyjych).
Kartę Orange mam w alarmie w domu i w OSP - ruch niewielki, zarówno dzwonki jak i smsy. Jak na razie bez problemu chodzi.
Z tego co widzę abonamenty telemetryczne zaczynają się od 10 PLN (generalnie wszystkie abonamenty chyba co najmniej tyle na miesiąc). Korzystanie z karty to obecnie 5 PLN/rok dlatego bardzo wzrosłyby koszty po przejściu na abonament telemetryczny tym badziej, że mamy obecnie 3 karty - terminal GSM, alarm włamaniowy i terminal na samochodzie.   
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: eddie w Grudzień 28, 2017, 00:43:11
W play kosztuje 5 zł miesięcznie - 100 sms do play i 15MB netu. Clip bardzo drogi bo ok 1,5 zł taryfikowany co 30 sekund.
Orange przy 10 kartach na całą gminę zszedł do 6,5 zł - nie pamiętam co było w pakiecie ale ta taryfa 10 miała być.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Grudzień 28, 2017, 14:45:27
No to ja nie wiem o co chodzi z tymi ofertami telemetrycznymi. Jak dla mnie rachunek prosty - prepeydy rządzą, np Virgin Mobile 5 zł na rok, co miesiąc darmowy pakiet (trzeba aktywować) 30 min, 30 sms, 300 MB internetu LTE (po wyczerpaniu bardzo zwalnia ale działa bez problemu e-remiza na samochodzie za 2 zł można dokupić 1 GB, za 10 - 10 GB), przyznaję, że miewa problemy z zasięgiem. Play 60 zł na rok (te połączenia głosowe to jakaś masakra - niech przy alarmie 10 razy złapie poczta głosowa i 15 PLN poszło), Orange 78 zł/rok ale dopiero przy 10 kartach... chyba tylko jak ktoś ma firmę i potrzebuje super stabilnego połączenia dla monitoringu wielu węzłów i stałej, zbiorczej faktury bez martwienia się o doładowania?
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: ksoniek w Grudzień 28, 2017, 17:29:14
Ludzie, o inneo oferta żę kosztuje to tyle i tyle, a co innego do czego można daną taryfę wykorzystać.
99% taryf są do codziennego użytku w telefonie gdzie wysyłasz smsy, mmsy, dzwonisz i z internetu korzystasz. Wystarczy jednak że z takeigo numeru zaczniesz codziennie wysyłać po tysiąc SMSów o jednej treści to zaraz telekom sprawdzi co i jak.
5 lat temu wysyłanie 20 SMSów dziennie było dużo i wtedy mogły być problemy z e-rmizą itp. dzisiaj raczej masówka zaczyna się od 100 smsów wysłanych hurtem za jednym zamachem.
Taryfa telemetryczna daje ci jeszcze jedną rzecz - przy przeciążonej sieci w zwykłej taryfie twój SMS bedzie czekał na wysłanie, w telemetrycznej "klikasz jeden przycisk" i SMS idzie od razu do tysięcy odbiorców (jak sobie tak ustawisz)

Moim zdaniem pod OSP spokojnie można wziąć prepaida, stale go doładowywać i sprawdzać co jakiś czas czy jest ok. Przy tak niskich kosztach można wymieniać.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: gadzina92 w Wrzesień 11, 2018, 21:46:10
Trochę odświeżę.
Pytanie do tych, którzy mają jednoczesne alarmowanie z digitexu. Dzisiaj rozpoczęliśmy korzystanie z tej usługi w mojej OSP, zrobiliśmy próbny alarm i okazało się, że do kilku osób alarm nie zadzwonił, natomiast powiadomienia sms doszły do wszystkich. Sprawdziłem poprawność numerów wprowadzonych do panelu na stronie internetowej i wszystko niby gra. Czy może być to wina nie wyłączonej poczty głosowej/przekierowania na automat, czy jednak wina jest po stronie systemu? Dodatkowo przyszedł raport sms o ilości strażaków którzy potwierdzili udział i też wyszły z tego że tak powiem "pierdoły", bo wszyscy niby odrzucili połączenie, a w raporcie było napisane, że prawie wszyscy potwierdzili. Czy ktoś z was miał coś podobnego?
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: ubot w Wrzesień 12, 2018, 07:33:37
Zaloguj się stronę jednoczesnego alarmowania i sprawdź jak poszczególne osoby odpowiadały. Możesz mieć nieodebrane - osoba ma wyłączoną pocztę i po przyjściu alarmu nic nie zrobiła z telefonem, odrzucenie - po przyjściu alarmu w telefonie odrzuciła połączenie, odebrane - osoba potwierdziła alarm (zielona słuchawka) lub odrzuciła (czerwona) ale jeżeli ma włączoną pocztę to jest to traktowane jak odebrane, nieustalone - telefon poza zasięgiem, prowadzona inna rozmowa, wyłączony telefon.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: gadzina92 w Wrzesień 12, 2018, 14:03:34
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu i wychodzi na to, że większość osób nie wyłączyła poczty (lub innych usług) dlatego przychodził raport, że odebrali połączenie. A co do samego powiadamiania poprzez dzwonienie (a raczej braku dzwonienia do co poniektórych) to facet tłumaczył to tym, że w przypadku jednoczesnego dzwonienia do kilku osób znajdujących się w zasięgu tej samej anteny (tego samego operatora) może być przeciążona sieć i dlatego do nich w ogóle nie zadzwoniło. Czy to możliwe w przypadku, gdy to raptem 15 osób jest powiadamianych (w dodatku nie każdy od tego samego operatora)? Miał ktoś podobne problemy?
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: eddie w Wrzesień 12, 2018, 21:49:52
Cytuj
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu i wychodzi na to, że większość osób nie wyłączyła poczty (lub innych usług) dlatego przychodził raport, że odebrali połączenie. A co do samego powiadamiania poprzez dzwonienie (a raczej braku dzwonienia do co poniektórych) to facet tłumaczył to tym, że w przypadku jednoczesnego dzwonienia do kilku osób znajdujących się w zasięgu tej samej anteny (tego samego operatora) może być przeciążona sieć i dlatego do nich w ogóle nie zadzwoniło. Czy to możliwe w przypadku, gdy to raptem 15 osób jest powiadamianych (w dodatku nie każdy od tego samego operatora)? Miał ktoś podobne problemy?

Bzdury facet opowiada.
Z racji tego, że sam prowadzę analogiczną usługę to od kilku jednostek słyszałem już że są z Digitexu niezadowoleni. Też działa im jak chce.
Zapraszam do siebie. Miesiąc testów macie gratis a potem też taniej was wyjdzie.
www.pasosp.pl (http://www.pasosp.pl)
W razie czego jestem dostępny pod numerem 691302896
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: strazak ochotnik w Wrzesień 12, 2018, 23:39:17
U mnie w jednostce korzystamy również z jednoczesnego alarmowania - dzwonienia. Nie mamy go od D, ale z jeszcze innej firmy (na litere A.).
Na chwile obecną mamy wpisanych 30 druhów z czego około 20 od jednego operatora, bo mamy nadajnik w miejscowości i zawsze do wszystkich dzwoni i nie ma mowy o jakimkolwiek przeciążeniu sieci. Dodatkowo wysyłane są również smsy.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: cieć :) w Wrzesień 13, 2018, 09:31:11
Koledzy jest jeszcze jedna możliwość alarmowania równoczesnego. Od razu zaznaczam, że nie mam z tą firmą nic wspólnego i nie mam w tym żadnego interesu, ale w mojej okolicy to się naprawdę sprawdza.
Chodzi o e-remizę, jeżeli dyspozytor PSP po przyjęciu zgłoszenia założy kartę do zdarzenia i zadysponuje nasze OSP a później załącza alarmowanie selektywne to telefon mi dzwoni często przed załączenie syreny. Korzystanie z tego programu jest odpłatne ale u nas się udało i i we wszystkich  jednostkach koszty pokrywa Urząd Gminy. Wszystkie OSP w gminie odchodzą od wcześniejszego alarmowania sms bo faktycznie między pierwszym i ostatnim kolegą na liście były spore różnice czasowe. E-remiza ma jeszcze inne przydatne funkcje. Może warto pójść tą drogą w przyszłości.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: krzysiek_2k w Wrzesień 13, 2018, 13:22:34
Z e-remizą jest ten problem, że w niektórych województwach, jak np. w małopolsce jest ona zakazana...
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: bar06_12 w Wrzesień 13, 2018, 13:32:15
Jeśli chodzi o e-remizę to dużo zależy od dyspozytora. Zależy kto siedzi na stanowisku kierowania.
U nas często są przypadki, że dostajemy alarmowanie jeszcze przed włączeniem syreny, ale często dzieje się też tak, że alarmowanie dostajemy kiedy już wszyscy siedzimy w wozie albo jesteśmy już w drodze na miejsce zdarzenia.
Tytuł: Odp: Problem z alarmowaniem!!!
Wiadomość wysłana przez: gadzina92 w Wrzesień 13, 2018, 14:55:06
Koledzy jest jeszcze jedna możliwość alarmowania równoczesnego. Od razu zaznaczam, że nie mam z tą firmą nic wspólnego i nie mam w tym żadnego interesu, ale w mojej okolicy to się naprawdę sprawdza.
Chodzi o e-remizę, jeżeli dyspozytor PSP po przyjęciu zgłoszenia założy kartę do zdarzenia i zadysponuje nasze OSP a później załącza alarmowanie selektywne to telefon mi dzwoni często przed załączenie syreny. Korzystanie z tego programu jest odpłatne ale u nas się udało i i we wszystkich  jednostkach koszty pokrywa Urząd Gminy. Wszystkie OSP w gminie odchodzą od wcześniejszego alarmowania sms bo faktycznie między pierwszym i ostatnim kolegą na liście były spore różnice czasowe. E-remiza ma jeszcze inne przydatne funkcje. Może warto pójść tą drogą w przyszłości.

Tak jak kolega wyżej napisał - trzeba liczyć się z tym, że w niektórych województwach jest zakazana, a od dłuższego czasu chodzą słuchy, że zakazać korzystania z e-remizy może KG. Więc niektórzy nie chcą póki co się w to pakować...