strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: piotr92strazak w Listopad 27, 2012, 23:37:08
-
Urząd Miejski w Krośnie Odrzańskim zakupił za ponad 300 tys. zł wóz Renault Midlum dla OSP Radnica, który zabudowała jedna z firm, po zakupie okazało się że wóz nie ma świadectwa dopuszczenia CNBOP i został wystawiony w internecie na sprzedaż.
Więcej informacji: http://ttv.pl/archiwum/65043,zaginiony-woz-strazacki,0.html
-
Bardzo podobnie jak poniżej...
http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,19886.0.html
Jakoś nie orientuję się czy certyfikat wystawia się na podwozie, zabudowę, czy całość... Ale jak teraz kupować używkę to tylko na części do Stara :wall:
-
Producentem tego samochodu jest prawdopodobnie firma DAM-MAM.
Także Prawdopodobnie ta firma wykonała zabudowa pod samochód: http://otomoto.pl/man-4x4-T3313895.html oraz http://otomoto.pl/iveco-euro-cargo-130e25-T3385373.html prawdopodobnie też bez świadectwa CNBOP
-
MANfred wygląda na wyrób mniej więcej fabryczny - przynajmniej kabina brygadowa tego typu to wynalazek który już gdzieś widziałem (mało praktyczne jak dla wymogów straży, ale co tam). Zabudowa wyróżnia się malowaniem pasów i dodatkowymi lampami - jedno i drugie jest charakterystyczne dla "anglików", co nasuwa wniosek że auto to po prostu podwozie uterenowione z kabiną brygadową z 2002 roku z dołożoną zabudową z UK.
-
Jakoś nie orientuję się czy certyfikat wystawia się na podwozie, zabudowę, czy całość... Ale jak teraz kupować używkę to tylko na części do Stara :wall:
Wydaje mi się że certyfikat z Józefowa wystawia się na całość samochodu razem z zabudową
-
A ten samochód jest też z tej firmy DAM-MAM, czy ma świadectwo dopuszczenia? Może ktoś jest z tej OSP?
http://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=18019&sessionid=80shb0b4dfmtsphk2cos5v6ma1
Chyba był:
http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,376.msg133134.html#msg133134
Wiadomości:
5 (0,004 na dzień)
Płeć:
Mężczyzna
Wiek:
29
Miejsce pobytu:
Cełm Śląski
Data rejestracji:
Czerwiec 30, 2009, 11:25:08
Czas lokalny:
Listopad 28, 2012, 12:32:07
Ostatnio aktywny:
Sierpień 12, 2010, 15:22:37
-
Raczej nie ma świadectwa bo takie kosztuje 80-50tyś zł a wątpię żeby wtedy udało się im zmieścić w tych cenach. Sprawa z Radnicy też by nie było gdyby nie dofinansowanie z UE (swoją drogą pierwsze słyszę żeby UE dawało dotacje do używanego auta) oraz radny opozycji który jest komendantem PSP z sąsiedniego powiatu.
-
A ja zadam takie pokrętne pytanie. A jak PSP przekazuje do OSP samochód bez świadectwa dopuszczecznia (te wydaje się w praktyce od końca 2007) to należy robić badania czy nie?
-
a wie ktoś przez ile lat ważny jest taki certyfikat na samochód?
-
to całe świadectwo dopuszczenia to jedna wieka paranoja, świadectwo jest wydawane na 2 lata a później co znów certyfikacja i kasa dla CNOBP? zobaczyć daty ważności można tutaj: http://www.cnbop.pl/sites/cnbop.pl/files/31/znow19.11.pdf (http://www.cnbop.pl/sites/cnbop.pl/files/31/znow19.11.pdf) oraz tutaj: http://www.cnbop.pl/dzialy/dc/wykazy_dc/swiadectwa?glowna=04 (http://www.cnbop.pl/dzialy/dc/wykazy_dc/swiadectwa?glowna=04)
-
w ogóle to dla mnie jest paranoją koszt takiego certyfikatu bo sam certyfikat czemu nie. W końcu to dla naszego bezpieczeństwa. Ale płacić 80-50tyś za certyfikat to rozbój w biały dzień. A potem się dziwić że sprzęt strażacki taki drogi. Firmy gdzieś muszą sobie odbić koszt takiego certyfikatu. Ale jak by taki certyfikat kosztował z 5000zł to podejrzewam że nie jedna OSP z samochodem sprowadzonym z UE by taki badanie sobie zrobiło.
-
to w takim razie połowa samochodów w PSP też już jest bez certyfikatów!!!
-
Ciekawe czy pan Poseł Krzysztof Gadowski otrzymał odpowiedz na swoją interpelacje :kwit: z 2009r.
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/78DB9D81
-
Ciekawe czy pan Poseł Krzysztof Gadowski otrzymał odpowiedz na swoją interpelacje :kwit: z 2009r.
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/78DB9D81
Jest w opisie sprawy:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/0455353C
-
Byliśmy kiedyś oglądać ten samochód. Po dojechaniu na parking przy sklepie spożywczym (tam kazał nam czekać szef firmy) myśleliśmy że przyjedzie samochodem osobowym i zaprowadzi nas do tego samochodu. Czekaliśmy na niego około godziny, przyjechał właśnie tą Renówką. Całe oględziny były na tym właśnie parkingu. Okazało się że czujnik lakieru wykrył bardzo dużą ilość szpachli na dachu kabiny i się okazało że samochód kiedyś miał dachowanie. Mało tego jak go zgasiliśmy to nie chciał odpalić. Gościu szybko zszedł z 350 tys zl na 300 tys. Lecz my bardzo podziękowaliśmy. Samochodowi brakowało bardzo dużo plastików, silnik bardzo nie równo chodził. Więc to był przekręt jakich mało.
-
Śmieszy mnie pitu pitu, że nie wiedzieli. Śmieszy mnie sam certyfikat bo niby Midline'y przeszły badania, a i tak raz na jakiś czas czytamy o wypadku tegoż właśnie auta. Złodzieje z Józefowa okradają jednostki i dodatkowo partaczą swoją robotę.
-
Według opinii prawnej prawnika ZG ZOSP wynika że za dopuszczenie pojazdu pożarniczego do działan ratowniczych bez
ważnego certyfikatu CNBOP grożą sankcje karne z kk. Moim zdaniem opinia prawna jest niepełna bo pisze się o karach tylko
dla czlonków zarządów OSP, wójtów gmin czy burmistrzów miast. Brakuje mi w tej opinii informacji o sankcjach karnych
dla funkcjonariuszy Komend Powiatowych i Wojewódzkich PSP np. za włączanie pojazdów pożarniczych do podzialu
bojowego bez waznego certyfikatu CNBOP np. za nie dopełnienie obowiąków słuzbowych, przekroczenie uprawnień a
być może poświadczenie nieprawdy. Mecenas Krzysztof Miazga powinien tą opinię prawną uzupełnić.
A tak nawiasem to ciekawi mnie to czy np. samochód pożarniczy z PSP Wrocław, marki "Steyer" nr. rej. WRC 273 C
operacyjmy 301 D 25 ma aktualnie ważne dopuszczenie do działan ratowniczych wydane przez CNOBP.
http://www.tvn24.pl/pozar-butli-z-acetylenem-w-centrum-wroclawia,303583,s.html