strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: luis w Grudzień 03, 2018, 11:56:11

Tytuł: RODO a monitoring Remizy
Wiadomość wysłana przez: luis w Grudzień 03, 2018, 11:56:11
Niedługo w mojej jednostce zostanie zamontowany monitoring wizyjny.
Jakie trzeba spełnić wytyczne by był on zgodny z obowiązującymi przepisami?
Z tego, co słyszałem trzeba wywiesić tabliczki "obiekt monitorowany" oraz sporządzić regulamin monitoringu.
Czy jest to prawda?
Tytuł: Odp: RODO a monitoring Remizy
Wiadomość wysłana przez: oliwier w Grudzień 22, 2018, 10:45:04
Po pierwsze na 14 dni przed uruchomieniem Zarząd powinien ogłosić w formie pisemnej informację o zamiarze monitorowania obiektu z podaniem przyczyny np. ochrona obiektu.
Każde pomieszczenie objęte monitoringiem powinno zostać oznakowane minimum jeden dzień przed uruchomieniem.
Kamery nie mogą być zamontowane w pomieszczeniach socjalnych (chyba że zarząd poda istotną przesłankę).
Nagrania nie mogą być przechowywane dłużej niż 3 miesiące z wyjątkiem sytuacji gdy stanowią materiał dowodowy w sprawach karnych.
Informacja o monitoringu powinna zawierać kto ma prawo do przeglądania nagrań.
Oczywiście nie może być tak że cały zarząd może mieć dostęp. Wystarczy Prezes i/lub v-ce Prezes.
No i powinna być określona procedura dostępu dla Was do nagrań bądź informacji o tym co zostało zarejestrowane.

Tytuł: Odp: RODO a monitoring Remizy
Wiadomość wysłana przez: oliwier w Grudzień 22, 2018, 12:14:55
Jeśli kamery będą ustawione na wejścia to w porządku. Natomiast podgląd na garaże możecie spokojnie oprotestować bo trudno będzie zarządowi wytłumaczyć po co to zrobili.

Tytuł: Odp: RODO a monitoring Remizy
Wiadomość wysłana przez: rafal.bula w Grudzień 24, 2018, 09:48:51
Jeśli kamery będą ustawione na wejścia to w porządku. Natomiast podgląd na garaże możecie spokojnie oprotestować bo trudno będzie zarządowi wytłumaczyć po co to zrobili.
Mienie o najwyższej wartości jest chyba w garażach, prawda?
Tytuł: Odp: RODO a monitoring Remizy
Wiadomość wysłana przez: jgk w Grudzień 24, 2018, 13:10:14
Zasadnicze pytanie w jakim celu montowany ma być monitoring? Generalnie na takie posunięcie pasowało by mieć zgodę najwyższej władzy czyli walnego zebrania.Zarząd nie ma prawa podjąć decyzji o monitoringu i ingerować w życie stowarzyszenia ograniczając tym samym swobodę jego funkcjonowania i działania poprzez patrzenie wszystkim na ręce.
Tytuł: Odp: RODO a monitoring Remizy
Wiadomość wysłana przez: Ahmed w Grudzień 24, 2018, 13:40:28
To co czytam wyżej to mnie głowa rozbolała. RODO nie wymaga żadnych informacji ile co jest przechowywane i kto jest administratorem. Owszem - decyzje o zakupie jak zawsze podejmuje zarząd (ale to chyba normalne?). Musi być informacja o monitoringu i na tym się kończy. Podajcie jeszcze hasła do rejestratora i gdzie się znajduje - bo złodziej sobie może nie życzyć i RODO.. to jest już paranoja.

1. Informacja o monitoringu musi być, jeżeli obejmuje on teren publiczny (droga, plac).
2. Zakup za zgodą zarządu

Regulamin monitoringu? A regulamin instalacji alarmowej też będziecie pisać? Jeżeli jest to budynek użyteczności publicznej to również informacja że obiekt jest monitorowany. Jak ktoś korzystał z usług jakś turbofirm od RODO no to potem głupoty się powielają.

Pozdrówki.
Tytuł: Odp: RODO a monitoring Remizy
Wiadomość wysłana przez: oliwier w Grudzień 24, 2018, 13:41:22
Oczywiście że Zarząd może bo to on jest odpowiedzialny za funkcjonowanie stowarzyszenia.
Znam przypadek gdzie ambitny Prezes zamontował kamery skierowane na samochody bo wciąż twierdził że mu złośliwie strażacy coś psują w autach. Problem w tym że kamery obejmowały zasięgiem również szafki strażaków i rejestrowały jak się przebierają. Szybko zmienili kierunek kamer.
Dlatego podgląd na wszystkie wejścia jak najbardziej tak bo jest to ochrona całego  obiektu (majątku) OSP natomiast pozostałe już wymaga mocnego uzasadnienia, które ciężko znaleźć.

Natomiast kolego Ahmed nie masz racji i polecam poczytać przepisy i wyroki w tej sprawie.



Tytuł: Odp: RODO a monitoring Remizy
Wiadomość wysłana przez: Ahmed w Grudzień 24, 2018, 14:00:19
Są pewne strefy w których monitoringu być nie może - pomieszczenia do przebierania się, WC, sanitariaty. Natomiast sam garaż może być monitorowany, a strefy z szafkami powinny być wydzielone (są opcje 'zaczernienia' danych miejsc).