strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: luis w Listopad 14, 2018, 15:34:01

Tytuł: Podłączenie Koguta Niebieskiego Jelcz ?
Wiadomość wysłana przez: luis w Listopad 14, 2018, 15:34:01
Witam
Jak podłączyć lampy ostrzegawcze "Kogut"?
Stare uległy awarii a używane, które zostały pozyskane posiadają cztery przewody czarny, czerwony i dwa żółte. W starych były dwa przewody.


[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Podłączenie Koguta Niebieskiego Jelcz ?
Wiadomość wysłana przez: lukaszenko w Listopad 14, 2018, 17:26:26
To są obracające się koguty? Spróbuj na krótko do akumulatora czarny (-) czerwony (+) i zobacz co się będzie działo, jeżeli wszystko będzie działać to tylko te 2 kabelki wykorzystajcie, a tamte żółte zaizolujcie.
Tytuł: Odp: Podłączenie Koguta Niebieskiego Jelcz ?
Wiadomość wysłana przez: luis w Listopad 14, 2018, 20:23:34
Jutro zobaczymy na krótko podłączymy.
Tylko ciekawią mnie te dwa dodatkowe od czego są.
Tytuł: Odp: Podłączenie Koguta Niebieskiego Jelcz ?
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Listopad 16, 2018, 08:20:27
Zgaduję - może silnik ma oddzielne zasilanie, żeby się mógł kręcić w lewą lub w prawą stronę w zależności jak potrzebujecie. Ciekawa sprawa - jak napięcie jest odpowiednie to tego się raczej nie uszkodzi więc próbowanie powinno być bezpieczne.
Tytuł: Odp: Podłączenie Koguta Niebieskiego Jelcz ?
Wiadomość wysłana przez: Radhezz w Listopad 18, 2018, 11:16:29
Jakby pokazał co to za lampa to by można było więcej powiedzieć... Ale z naszych krajowym produktów coś podobnego widziałem tylko raz, w LB-3. To są lampy nie produkowane od ponad 40-lat, ciężko do nich dostać choćby żarówki...
Tytuł: Odp: Podłączenie Koguta Niebieskiego Jelcz ?
Wiadomość wysłana przez: fireman90 w Listopad 18, 2018, 20:54:29
Takie kolory przewodów mają lampy LBS 5. Jeden z żółtych przewodów na bank jest od lampki kontrolnej, sygnalizującej przepalenie żarówki głównej (zasilanie żarówki przechodzi przez kontaktron włączający kontrolkę w przypadku przepalenia tejże). Raczej w niewielu pojazdach było to podłączone (chyba że fabrycznie). Co do drugiego żółtego nie mam pewności,(przypuszczam że do sygnalizacji zablokowanie silniczka) ale jak znajdę gdzieś taką lampę to sprawdzę.
Tytuł: Odp: Podłączenie Koguta Niebieskiego Jelcz ?
Wiadomość wysłana przez: Radhezz w Listopad 19, 2018, 18:27:14
fireman90, trafione, rzeczywiście LBS-5.

https://www.olx.pl/oferta/kogut-niebieski-straz-milicja-karetka-prl-CID767-IDsjnfn.html (https://www.olx.pl/oferta/kogut-niebieski-straz-milicja-karetka-prl-CID767-IDsjnfn.html)

No dobra, ale LBS-5 to też już w zasadzie zabytek - ostatnie lampy w których montowano żarówki "bańki" (ale halogenowe też były). Można dołożyć niecałe 50zł i kupić fabryczne nówki z gwarancją, odpowiadające współczesnym standardom... No chyba że to ma być rekonstrukcja wozu zabytkowego :fiuu:

A co do żółtych przewodów - obydwa są do połączenia lampki kontrolnej. Instrukcja LBS-5 (https://elightbars.pl/zdjecia/Stare_Instrukcje/LBS5-okladka.jpg)