Autor Wątek: Tachograf w samochodach PSP i OSP  (Przeczytany 14011 razy)

Offline EljotNes

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 213
Tachograf w samochodach PSP i OSP
« dnia: Październik 01, 2004, 10:46:59 »
podobno weszła nowa dyrektywa Unijna odnośnie koniecznosci posiadania tachografu przez wszytskie pojazdy w tym pojazdy PSP
może ktoś coś wie na ten temat - czy dotczy to wszystkich pojazdów  czy tylko np.gospodarczych,  a uprzywilejowane dalej mogą jeździc bez
pamiętam kiedyś całą batalię na ten temat bo występowała tu sprzecznośc różnych przepisów i były nawet jakieś wyjaśnienia z ninisterstwa transportu
nara
 

Offline EljotNes

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 213
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2004, 11:13:09 »
podobno normuje to międzynarodowa umowa ETR o transporcie która zwalnia tylko pojazdy kominikacj miejskiej i siły zbrojne

Offline SebekFireman

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
    • http://
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2004, 18:14:42 »
U mnie stosuje się tachografy na pojazdach uprzywilejowanych od ładnych kilku miesięcy! Nie wiem czy na to są jakieś dyrektywy, ale u nas wprowadzili to zaraz po tym jak w sąsiedniej JRG samochód ratownictwa technicznego uległ wypadkowi w drodze na akcję!
Mi się wydaje że te tachografy mają na celu, aby było na kogo zwalić winę jakby się coś stało.
www.fireman.prv.pl - wszystko o STRAŻY POŻARNEJ :)[/color][/size][/font]

Offline papay_psp

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 48
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2004, 23:05:58 »
Podobnie u mnie w jednostce - tacho jest używane i każdy kierowca zakłada na zmianie służby swoją tarczę. Dyrektywa dyrektywą, ale w Polsce jeszcze przepisy chyba nie uległy zmianie, bo w ostatnim niemiłym zdarzeniu, jakie miało miejsce u mnie na zmianie - wypadek samochodu pożarniczego w czasie jazdy do zdarzenia - to Policja nawet nie pomyślała aby spytać się o tarczę czy nawet samemu sprawdzić tacho

Offline bartek6

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 572
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2004, 13:39:29 »
u mnie w jrg nikt nie używany jest tachgraf pomimoże znajduje się na samochodzie- dlaczego  nie? to pytanie do komendanta

Offline TomekP

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 85
    • http://
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 07, 2004, 08:28:59 »
Używanie tacho jest z całą pewnością kosztowniejsze niż basów bezpieczeństwa, bo trzeba zmieniać tarcze. Myślę jednak, że należałoby ich używać. Taki "policjant" w kabinie może czasem pomóc komuś (może też zaszkodzić, ale tylko tym, co zamiast mózgu wożą steropian) i chcąc niechcąc, będziemy ich używać.
Jestm zdania, że winny być używane obowiązkowo i bezwarunkowo w każdym samochodzie PSP i OSP. Jest to rodzaj "czarnej skrzynki" i może być pomocny przy ustaleniu co się działo tuż przed nieszczęśliwym zdarzeniem.
Bodajże Sebek napisał, że może służyć też do znalezienia koziołka ofiarnego.
Można powiedzieć tak:
1. Skoro doszło do zdarzenia nie trzeba szukać bo kierowca jest ( no chyba że uciekł). Jeżeli się okaże, że jechał za szybko, to jest nie tylko koziołkiem, ale i osiołkiem.
2. Jeżeli się okaże, że doszło do zdarzenia, a kierowca pokaże na karcie tacho, że nie przekroczył dopuszczalnych parametów jazdy, to będą sprawdzać inne przyczyny.
Prawda jest taka, że jak każde urządzenie mechaniczne tacho sobie skrobie ołówkiem po papierze i ma wszystko w śrubce. To my wyciągamy jakieś wnioski z tych zapisów.
Trafisz na steropiana - masz pecha, trafisz na normalnego - wporzo.
Pozdrawiam i na razie.
 

Offline Seba

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 209
    • http://
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 07, 2004, 09:26:04 »
Tomek wiesz jakie są procedury choćby ubezpieczycieli, sprzęt kosztuje straty duże nie rozumiem co ty rozważasz? Tacho jest bezdusznym urządzeniem które oznacza zmianę prędkości w czasie Tu nie trzeba osiołka ani steropiana żeby to odczytać?  

Offline path

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 98
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2004, 12:50:50 »
Witam!
Artykuł 2, ust.2 B)  Umowy AETR mówi, że umowa nie ma zastosowania do międzynarodowych przewozów drogowych wykonywanych przez:
pkt. 5 pojazdy przeznaczone dla lub podlegające kontroli sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, pożarniczych i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porzadku publicznego.
pkt7 Pojazdy używane w stanach nadzwyczajnych lub przeznaczone do zadań ratownictwa.
Tyle o AETR.
Ustawa o czasie pracy kierowców dotyczy kierowców wykonujących transport drogowy, a straż pożarna o ile się znam nie wykonuje takiego transportu ( nie mamy licencji itd))
Sprawę TACHO reguluje Kodeks drogowy i Przepisy wykonawcze. Faktycznie pojazdy pożarnicze powinny posoadać Tachograf który praktycznie służy do rejestracji prędkości pojazdu bo czas prowadzenia pojazdu na razie nas nie dotyczy. Jednak zgodnie z Ustawą Tarczka ( a właściwie wykresówka) przypisana jest do kierowcy. Co zrobić jak mam 16 pojazdów i 6 kierowców na zmianie? Jeśli jest wyjazd pojazdu nie obsadzonego to kierowca przed wyjazdem powinien na tarczce wypisać dane pojazdu i inne wymagane informacje. Kierowca w ciągu doby może mieć na siebie TYLKO jedną wykresówkę.

 

Offline keraks998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 05, 2007, 00:02:21 »
Mam pytanie do wszystkich kierowców
1. Czy rozpoczynając zmiany służbowe macie obowiązek włożenia tarczki do tachografu , a jeżeli nie to po co są montowane tachografy do samochodów bojowych - trzeba czy nie ??????????????( podstawa prawna ? )
2. Czy przy wyjezdzie na ćwiczenia trzeba mieć włożoną tarczę do tachografu ?
3. Jeżeli nie trzeba wkładać tarczy do tachografu to jak się mają do tego ustawy :Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 125, poz. 874) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców
(Dz. U. Nr 92, poz. 879 z późn. zm.) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)
4. Kto w waszych komendach rejestruje czas pracy kierowców ( przcież niektórzy z was są kierowcami autobusów ) a niektóre z nich są pojazdami uprzywilejowanymi?
5. Skoro do samochodów bojowych nie wkłada się tarcz to po co się robi legalizację tachografu?
6. Kto z waszych komend posiada uprawnienia do przewozu rzeczy lub osób?
7. Jak się ma czas pracy kierowcy do systemu 24/72 i co go reguluje - podstawa prawna?

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 05, 2007, 09:14:53 »
ciekawy post - jeden z tych w rodzaju "kij w mrowisko" lub "nie ruszaj gówna, bo będzie śmierdziało"...
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline tuniek

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 195
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 05, 2007, 17:16:38 »
A co to jest tachograf :huh:  :huh:  :huh:  :huh:
Ot i masz odpowiedź na swoje pytania!!! :wacko:  :wacko:

Offline Coca-cola

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 05, 2007, 21:01:09 »
Oczywiście u nas na w stolicy zakładamy już chyba od dwóch latek albo i lepiej,i wiem że nie trzeba w naszych strukturach tego robić ale przełożeni traktują to jako tzw.swój DUPOCHRON a i na dodatek kontrolują tarczki po zmianie służby i wzywają na dywanik za 80/h(i to po autostradzie!!!)i straszą że zabiorą dodatek.Wiem że nie mogą nas niby ograniczać bo przepisy ruchu drogowego są jedne dla wszystkich ale cóż dodatek mogą zabrać więc mamy przepisy w przepisach i się stosujemy.Normalnie koń by się uśmiał,ale u nas jest inaczej jak wszędzie ^_^i nigdzie w Polsce nie ma już gorzej,wszędzie może być tylko lepiej.Pozdrawiam.
Kol.lang....ciekawy post - jeden z tych w rodzaju "kij w mrowisko" lub "nie ruszaj gówna, bo będzie śmierdziało"...
I masz rację ale co w naszych strukturach nie śmierdzi?????
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2008, 00:00:00 wysłana przez Coca-cola »

Offline bart73

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 521
  • ciemna strona mocy
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 06, 2007, 10:09:18 »
według przepisów o ruchu drogowym tarczki tacho nas nieobowiązują, ale my wkładamy bo jest zarządzenie kom. wojewódzkiego. a wszystko zwiazane bylo to z wypadkami midlinerów.

"nie pytaj co ojczyzna może zrobić dla ciebie, ale spytaj czy ty coś możesz zrobić dla niej." J.F.K.
"dopóki nie było internetu, nie zdawałem sobie sprawy z tego ilu na świecie jest idiotów" S.Lem

Offline sam_go

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.029
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 06, 2007, 11:56:12 »
Cytuj
7. Jak się ma czas pracy kierowcy do systemu 24/72 i co go reguluje - podstawa prawna?
A czy przypadkiem nie to samo rozporządzenie które reguluje w systemie obecnym??

Offline emmil

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 169
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 06, 2007, 19:38:35 »
no chyba musza dac komus zarobic gosc legalizujacy tacho tez musi z czegos zyc a psp to bogata instytycja  ^_^
wiec wydaje pieniadze na niepotrzebne rzecz

Offline Ajax

  • Pokój to tylko brak wojny.
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.310
  • Cały świat gra komedię!
    • http://
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 06, 2007, 21:59:32 »
Hm...
Ciekawa sprawa? Sam stojąc jakby z <boku> nieraz słyszałem w stosunku do - szczególnie młodych kierowców... a tachograf rano sprawdziłeś? No chętnie poczytam kol. nt.
Pozdr.
Nie jeden brak wiedzy nadrabia wazeliną.

Offline bart73

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 521
  • ciemna strona mocy
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 06, 2007, 22:11:57 »
Hm...
Ciekawa sprawa? Sam stojąc jakby z <boku> nieraz słyszałem w stosunku do - szczególnie młodych kierowców... a tachograf rano sprawdziłeś? No chętnie poczytam kol. nt.
Pozdr.
co znaczy sprawdziłeś? u nas poprostu rano wymienia się tarczkę i tyle nikt nie sprawdza na zmianie tacho( chodzi mi o urządzenie)

"nie pytaj co ojczyzna może zrobić dla ciebie, ale spytaj czy ty coś możesz zrobić dla niej." J.F.K.
"dopóki nie było internetu, nie zdawałem sobie sprawy z tego ilu na świecie jest idiotów" S.Lem

Offline Ajax

  • Pokój to tylko brak wojny.
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.310
  • Cały świat gra komedię!
    • http://
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 06, 2007, 23:01:40 »
Właśnie chodzi o to sprawdzenie! Młodzi kierowcy /70%/ tego nie robią  :angry: Nie wiem hm.. dlaczego, ale jednak :huh: Później nie raz niepotrzebne nikomu ekscesy?
Pozdr.
Nie jeden brak wiedzy nadrabia wazeliną.

Offline szampan

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 479
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 07, 2007, 09:07:28 »
ale chodzi wam o sprawdzenie czy włozylem tarczki czy dzialanie tacho???

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 22, 2008, 21:09:55 »
Mam pytanie do wszystkich kierowców
1. Czy rozpoczynając zmiany służbowe macie obowiązek włożenia tarczki do tachografu , a jeżeli nie to po co są montowane tachografy do samochodów bojowych - trzeba czy nie ??????????????( podstawa prawna ? )
2. Czy przy wyjezdzie na ćwiczenia trzeba mieć włożoną tarczę do tachografu ?
3. Jeżeli nie trzeba wkładać tarczy do tachografu to jak się mają do tego ustawy :Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 125, poz. 874) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców
(Dz. U. Nr 92, poz. 879 z późn. zm.) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)
4. Kto w waszych komendach rejestruje czas pracy kierowców ( przcież niektórzy z was są kierowcami autobusów ) a niektóre z nich są pojazdami uprzywilejowanymi?
5. Skoro do samochodów bojowych nie wkłada się tarcz to po co się robi legalizację tachografu?
6. Kto z waszych komend posiada uprawnienia do przewozu rzeczy lub osób?
7. Jak się ma czas pracy kierowcy do systemu 24/72 i co go reguluje - podstawa prawna?

Na wstępie przepraszam, że odgrzebuję przedawnionego „formowego trupka” wśród postów na które NIKT rzetelnej informacji jednak nie podał, a pytań ze strony strażaków do dziś jest bardzo wiele.
Zatem od początku...

Co to było i jest takiego jak „TACHOGRAF”
Jednym słowem to urządzenie rejestrujące podstawowe parametry eksploatacji każdego samochodu ciężarowego o DMC powyżej 3,5 t. Parametrami podstawowymi to dane kierowcy, nr rej. samochodu, prędkość i czas pracy.

TACHOGRAF ANALOGOWY (Graficzny)
W starszych typem tachografach „czytnikiem” rejestrujących była prawidłowo wypełniona przez kierowcę i przed rozpoczęciem pracy tzw. „tarczka”. Była / jest to karteczka papieru rozmiarami zbliżona do płyty CD, którą każdy kierowca przed rozpoczęciem jazdy musiał wypełnić w informacje typu imię i nazwisko, nr rejestracyjny pojazdu, datę i godzinę rozpoczęcia jazdy, trasę od – do.
Dane te z czasem ewoluowały o dane licznikowe przed i po zakończeniu jazdy. Najczęściej po zakończeniu pracy / jazdy musiał ją uzupełnić o odległość przebytą uzupełnić na wyjmowanej tarczce.
Przez szereg lat różne techniki tzw. „rysowania tarczki” przez tachografy były realizowane… Były to rysiki po termiczne – które nie trzymały wymaganych do archiwizacji wskazań w skutek zmian temperatury otoczenia. I tak dalej i tak dalej…

Oczywiście nie był to najdoskonalszy system rejestracji danych do ewentualnej kontroli i znane były częste sposoby „oszukiwania” tachografów, a te w konsekwencji poniekąd wpływające bezpośrednio na bezpieczeństwo poruszających się pojazdów ciężarowych.
A to oczywiście wcale nie oznacza wpływu tachografu na pracę silnika, co raczej na próby nagminnego fałszowania danych, a tym samym pracę kierowców ciężarówek po kilkanaście godzin na dobę bez odpoczynku… W przypadkach kontroli przewoźnik lub pracodawca musiał archiwizować wszystkie tarczki kierowców do 12 miesięcy wstecz.
A należy pamiętać że w Polskich warunkach prawno-gospodarczych firmę świadczącą przewozy zarobkowe może kontrolować państwowych kontrolerów tylko z… ok. 29 instytucji – na Policji począwszy, (poprzez Straż Celną, Graniczną, ZUS, Urząd Skarbowy, Celny, SANEPID…..na zupełnie nieznanych z imienia skończywszy.
Oczywiście nie oznaczało to że każdy kto miał kłopot z interpretacją swojej tarczki z automatu był skazany, bowiem tachografy graficzne nie były najlepszym rozwiązaniem. Były jak każde urządzenia awaryjne, tarczki kierowców ginęły bądź się uszkadzały – m.in. wspomniane tarczki na papierze termicznym…
I tak dalej i tak dalej…
Ze statystyk – sam wymóg obowiązkowej legalizacji w specjalistycznych stacjach kontroli tachografów już w znacznym procencie ograniczył „zjawisko”.

Ale i ten problem ewentualnych zafałszowań wraz z rozwojem technik starano się mieć na uwadze.

Jak to w praktyce wygląda dziś?

TACHOGRAF CYFROWY
Od maja 2007 roku również w Polsce wymagane są we WSZYSTKICH samochodach ciężarowych od DMC powyżej 3,5 tony tachografy CYFROWE.
W szczegóły nie będę się wbijał, nie mniej w skrócie – każdy kierowca niezależnie gdzie pracuje i na jakim aucie jeździ posiada swoją cyfrową i imiennie wystawianą kartę do tachografu.
Każdy zaś pracodawca posiada do każdego auta w swoim taborze indywidualną kartę którą sczytuje dane i wymaga się od niego aby takie dane w formie elektronicznej przechowywał w swoich archiwach.
Dane które rejestrowane są przez tachografy cyfrowe również znacznie przewyższają te które zawarte były na „papierowej tarczce”.
Nie mniej kontrolujący na drodze może wydrukować sobie pasek z danymi i rozliczyć kierowcę. W innych przypadkach kontroli (tych najczęściej uważanych za wnikliwe lub sporne) podlegać może cała baza danych archiwalnych przewoźnika – którego obowiązkiem jest archiwizacja.
Samo urządzenie działa w trybie nadrukowywania danych czyli rejestruje rozpoczęty cykl i po upływie 30 dni nadrukowuje nowe dane do pamięci w miejsce pierwszych zarejestrowanych.

Co to takiego karta imienna kierowcy i przewoźnika?
Karta kierowcy to jak napisałem wyżej karta na której rejestrowany jest jego przebieg pracy w danym pojeździe. Ułatwia mu ona pracę poprzez brak  kłopotliwego dla niego samego zajęcia wypisania tarczki i dbania przed jej uszkodzeniem. Utrudnia natomiast wszelkiego rodzaju próby zafałszowania czasu pracy kierowcy. I to prawie w 100%.
Stąd niech nikomu nie przyjdzie na myśl jazda na 2 kartach czyli swojej i kolegi – bo wyjdzie na to że jeden nonstop jedzie a drugi nonstop odpoczywa – absurd prawda?
Karta działa w trybie nadrukowywania danych czyli rejestruje rozpoczęty cykl i po upływie 10 dni nadrukowuje nowe dane do pamięci w miejsce pierwszych zarejestrowanych.

Jak tachograf ma się obowiązku rejestrowania danych dla Służb Specjalnych?
Wg myśli i założeń przyjętych ustaw i zwolnień z obowiązku – jednostki podległe właściwo i zaliczone w szereg Służb Specjalnych – w tym Straż Pożarną, są zwolnione z obowiązku wyposażenia kierowców w karty do tachografów cyfrowych posiadanych pojazdów na stanie.
Nie mniej za pomocą indywidualnego wydruku każdy kwatermistrz jest w stanie i ma mozliwość po zakończeniu dnia archiwizować dane każdego z pojazdów.

Wiele osób mogło by mieć mi za złe, że w tym momencie „sprzedałem” taką informację, ale nic bardziej błędnego ponieważ w uzasadnionych przypadkach wszelkie dane eksploatacyjne pojazdu są do oczytania z systemów samego samochodu, nie tylko tachografu.

Ale w zamian dla Was również przekażę ułatwiającą informację.
Tachograf cyfrowy do którego nie zostanie włożona karta po ruszeniu pojazdem przez pewny moment „piszczy”, co może być przy częstych wyjazdach zbyt uciążliwe. Można temu zaradzić poprzez przełączenie w tryb „OUT” lub poprosić serwis podwozia przy najbliższym przeglądzie o przestawienie. Niezależnie od ustawienia dane nadal są dostępne – znika uciążliwe dla uszu „piszczenie”.
Takie Wasze prawo.

PS. Istotniejszą informacją dla kierowców jest w tym momencie to, że od 2009 roku każdy i bez wyjątku będzie musiał posiadać uprawnienia tzw. „Do przewozu towarów i osób” co na dziś kosztuje ok. 700 zł i kurs trwa bity tydzień od poniedziałku do piątku po 8 godzin dziennie.
Działa to tylko przez ukończeniem wejścia jako obowiązujące w 2009. Później wymagany kurs obejmował będzie przeszło 280 godzin lekcyjnych – tak dla nie chcących teraz tego liczyć, ciurkiem bity miesiąc.

Nie wiem natomiast jak z tego ewentualnie będą zwolnieni Strażacy – obawiam się że jednak nie będą.

Mam nadzieję, że nieco pomogłem koleżankom i kolegom wyjaśnić zagadnienia związane z tachografami.
Ciut długo się rozpisałem, a i tak starałem się odgraniczyć treść do tych najważniejszych informacji.
Z drugiej strony jak na 200 post...:)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2008, 21:14:12 wysłana przez Raddemenes »

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline bart73

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 521
  • ciemna strona mocy
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 22, 2008, 22:39:35 »
bardzo ciekawe opracowanie tematu. szacunek. tylko nie bardzo wiem po co. pojazdów specjalnych według kodeksu drogowego nie obowiązują (komendanci wydali polecenie stosować jako dupochron)

"nie pytaj co ojczyzna może zrobić dla ciebie, ale spytaj czy ty coś możesz zrobić dla niej." J.F.K.
"dopóki nie było internetu, nie zdawałem sobie sprawy z tego ilu na świecie jest idiotów" S.Lem

strażak79

  • Gość
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 23, 2008, 10:28:28 »
Raddemenes a jak to się ma do pojazdów kilkunastoletnich i specjalnych (np. SH, cystern czy proszków), które ruszają się raz w roku i to zazwyczaj na przegląd. Czy tutaj tacho cyfrowe też jest wymagane?

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 23, 2008, 11:12:39 »
Raddemenes a jak to się ma do pojazdów kilkunastoletnich i specjalnych (np. SH, cystern czy proszków), które ruszają się raz w roku i to zazwyczaj na przegląd. Czy tutaj tacho cyfrowe też jest wymagane?

Ma się nijak.
Tachografy cyfrowe wymagane są w autach produkowanych i dostarczanych od maja 2006.
Nie ma obowiązku wymiany na tacho cyfrowe.

Konieczność wymiany występuje tylko w przypadku kiedy tachograf analogiczny zostanie uszkodzony w starszych samochodach.
Ale Polak potrafi... :)

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline bart73

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 521
  • ciemna strona mocy
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 23, 2008, 12:09:51 »
jeszcze jedno pytanie ,a  skąd kolega wie ze kierowcy PSP nie będą zwolnieni z obowiązku posiadania świadectwa na przewóz osób i rzeczy? przecież jest to cała armia ludzi. i nie tylko chodzi o PSP ale także o Policję, wojsko, służbę więzienną. Więc wydaje mi się że nie ma co siać zmętu

"nie pytaj co ojczyzna może zrobić dla ciebie, ale spytaj czy ty coś możesz zrobić dla niej." J.F.K.
"dopóki nie było internetu, nie zdawałem sobie sprawy z tego ilu na świecie jest idiotów" S.Lem

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Tachograf w samochodach PSP i OSP
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 23, 2008, 12:34:25 »
jeszcze jedno pytanie ,a  skąd kolega wie ze kierowcy PSP nie będą zwolnieni z obowiązku posiadania świadectwa na przewóz osób i rzeczy? przecież jest to cała armia ludzi. i nie tylko chodzi o PSP ale także o Policję, wojsko, służbę więzienną. Więc wydaje mi się że nie ma co siać zmętu

Nie wiem skąd kolega to zakłada bo chyba nie z mojego postu??
Czytaj proszę uważniej i "wiersze" a nie pomiędzy nimi :)

Z mojej strony było przypuszczenie a nie stwierdzenie. Na dzień dzisiejszy jeszcze jest to nie wiadome, bo przepisy to regulujące dopiero się krystalizują.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2008, 13:01:54 wysłana przez Raddemenes »

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."