Autor Wątek: Zakładowa Straż Pożarna  (Przeczytany 63522 razy)

Offline MGNACZUS

  • Banita FM
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.469
  • Odwaga jest najpiękniejszą formą szaleństwa.
Zakładowa Straż Pożarna
« dnia: Grudzień 04, 2006, 22:30:44 »
Temat kilka razy „gryziony” na forum, ale przytakuje raz jeszcze – to znowu moja niezaspokojona ciekawość.
Takie nazwijmy to twory PRL-u (nie krzyczeć na mnie za określenie) Zakładowa Straż Pożarna. Pytanie - czy oprócz kilku kopalni, hut i innych wielkich (czytaj bogatych) zakładów istnieją jeszcze gdzieś te małe? A jak nie to, co z nimi się stało ze sprzętem, ludźmi :huh:?
Kilka kilometrów od mojej miejscowości był zakład i tam była właśnie taka Zakładowa Straż (Złoty Stok). Teraz przekształcona w OSP i całkiem sobie nieźle radzi. Jednak jestem zupełnie zielony w temacie. Na jakiej zasadzie takie straże działały czy nadal działają? Byli to (czy są dalej) pracownicy firmy, którzy w przypadku akcji zostawiali swoje codzienne obowiązki i jechali walczyć z bestią czy stała ekipa, która tylko do tego typu działań była zatrudniona?
No troszeczkę głupio mi pytać, wstyd mi trochę, że nie mam wiedzy na ten temat :rolleyes:.
   
 No, ale mam was i na pewno mnie oświecicie ^_^!!!
„Wiesz jak rozpoznać strażaka w tłumie panicznie uciekających ludzi??
Zawsze będzie biegł w przeciwną stronę niż wszyscy inni…”

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: Zakładowa Straż Pożarna
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2006, 23:00:18 »
Z pewnością tego typu jednostki (ZSP) jeszcze istnieją a nawet powstają. Jeżdząc po  naszym kraju napotkałem się wielokrotnie na ZSP przy prywatnych dużych firmach.