Pożarnictwo > Profilaktyka, prewencja

Przeciwpożarowy Wyłącznik Prądu - kto moze użyć

(1/2) > >>

Seba1976:
Witam,
na początku serdecznie witam forumowiczów.
Jestem elektrykiem i postanowiłem zadać pytanie na forum branżowym.

Chodzi o Przycisk Przeciwpożarowego Wyłącznika Prądu montowany przy głównych wyjściach z budynku.
Czy może, któryś ze strażaków zweryfikować moja wiedzę w kwestii użycia takiego wyłącznika (kto i kiedy), gdyż ostatnio spotkałem się z opinia odbiegającą od mojej wiedzy.

Czy ten wyłącznik jest przeznaczony tylko dla strażaka czy także może być użyty przez osoby postronne?

Z mojej wiedzy przycisk Przeciwpożarowego Wyłącznika Prądu może użyć każda osoba, która zauważy pożar na obiekcie.

Czy moja wiedza jest poprawna czy nie?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Sebastian

romiwe:
IBP określa kto i kiedy wyłącznik prądu powinien użyć. A czy osoba postronna powinna i czy użyje go to tak jak z wypadkiem drogowym zadzowni  po  pomoc czy też pprzejdzie się obok.

r0cq:

--- Cytat: Seba1976 w Grudzień 13, 2019, 11:29:46 ---Witam,
na początku serdecznie witam forumowiczów.
Jestem elektrykiem i postanowiłem zadać pytanie na forum branżowym.

Chodzi o Przycisk Przeciwpożarowego Wyłącznika Prądu montowany przy głównych wyjściach z budynku.
Czy może, któryś ze strażaków zweryfikować moja wiedzę w kwestii użycia takiego wyłącznika (kto i kiedy), gdyż ostatnio spotkałem się z opinia odbiegającą od mojej wiedzy.

Czy ten wyłącznik jest przeznaczony tylko dla strażaka czy także może być użyty przez osoby postronne?

Z mojej wiedzy przycisk Przeciwpożarowego Wyłącznika Prądu może użyć każda osoba, która zauważy pożar na obiekcie.

Czy moja wiedza jest poprawna czy nie?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Sebastian

--- Koniec cytatu ---