Autor Wątek: Kto do SA PSP w 2020?  (Przeczytany 11842 razy)

Offline Balkej19

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 62
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 04, 2020, 14:19:59 »
Jestem słaby w kopercie, drążek i beep robię ponad średnią ale nie na tyle dobrze żeby nadrobić koperte  :cooo:
Więc na sgsp nie dałbym rady nadrobić a w Częstochowie zabrakło mi 0,15 sekundy żeby zaliczyć minimum.
Więc wracam na najbliższych rekrutacjach tyle że z większą ilością treningów. Planuję zrobić Maxa na drążku, wysoki beep a kopertę byle zaliczyć. Powinno się udać. Mam nadzieję   :straz:

Ps: polecam ogólnie walczyć do końca bo gdybym pomyślał sam lepiej to pewnie już byłbym na sgsp ale cóż...bywa  :wall:
Założyłem sobie że mam za mało punktów więc nie dostanę się tak czy inaczej. Potem okazało się obniżyli próg i poszło sporo osób z tych lekko pod progiem. Gorzki smak pozostał do dziś

Offline dominques

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 04, 2020, 15:40:02 »
A podzielisz się tym w jaki sposób trenujesz? Ja do szkoły nie aspiruje, więc konkurencją nie będę :p

Offline Balkej19

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 62
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 04, 2020, 20:06:29 »
Pomaganie i wymienianie rad nie uznaje za konkurowanie. Korzystałem z rad innych, wielu mi chciało pomóc i sam również chcę kontynuować to działanie. Jeśli robię coś źle, mógłbym lepiej to też chętnie posłucham tego kto ma coś sensownego do powiedzenia. Sam bardzo chciałbym się dostać i jeśli ktoś ma podobny cel to również i jemu życzę sukcesu  :straz:

Z GÓRY MÓWIĘ ŻE DO REKRUTACJI JESZCZE BĘDĘ ROBIŁ MODYFIKACJE PO OSTANTICH ROZMOWACH
Poniższy trening zrobiłem pod ostatnią rekreacje.
Pływanie:

Rok temu nauczyłem się pływać, miałem znajomego trenera. Pływanie dwa razy w tygodniu aż do osiągnięcia zadowalających efektów. Wtedy można przejść do jednego treningu w tygodniu. Trening to ciągłe pływanie. Pływać i pływać. Jak najmniej stać przy bandzie aż dojdzie się do tego by pływać bez przerwy przez godzinę. Nie chodzi o to by robić wszystko na prędkość lecz, zrobić to technicznie. Przed wejściem do wody rozciąganie
I rozgrzewanie. Po wejściu minimum 100metrow dowolny styl. Potem np 50 metrów same nogi. Potem same ręce. A dalej no to ja najprościej cisnąłem baseny. Prędkość sama przyjdzie wraz z techniką bo zbędne ruchy to większe zmęczenie, zła technika to większy opór w wodzie. Wszystko to składa się na gorszy czas. Jeść tak by nie trawic podczas pływania czyli np zjeść posiłek z mięsem 3 przez basenem itd. Pić dużo wody przed i w trakcie treningu na basenie. Pływać z zaangażowaniem, zwiększać ilość basenów na godzinę, polepszać czas. Ostatnie dziesięć minut w wodzie spędzić luźno robiąc to na co ma się ochotę. Bez tego można pogorszyć swoje umiejętności w nurkowaniu czy,, wyczuciu wody,,. No i warto mieć urozmaicenia jakieś bo inaczej można znienawidzić pływanie. Na koniec dnia robić czasów. Jest się zmęczonym, wiadomo. Ale to nie szkodzi.

Biegnie... Po prostu biegać. W każdą sobotę koło 15km a w tygodniu co drugi dzień 30min biegu na maksa. Trzy razy w tygodniu pełen beep. Jeśli jest dostęp do siłowni to można robić biegi pod kątem na bieżni. Mniej czasu trzeba, żeby się, zmęczyć a bieg pod dobrym kątem męczy, szybciej niż myślisz. Trzeba się dobrze zmęczyć ale nie przeciążyć organizm. Sam musisz wiedzieć na co Cię stać. Pić przed i po. Jeść tak samo jak przy basenie. Masz mieć energię, nie ma sensu robić treningu jeśli nie masz sił (nie bo jesteś leniwy tylko dlatego że organizm nie ma z czego dać Ci energię do ćwiczeń) więc też trzeba odpowiednio spać.

Drążek to trening Armstronga (znajdziesz w internetach). Pięć dni w tygodniu drążek (na siłce pod dachem lub na dworze to już jak wolisz) Ja preferuję pociągnie siłowe i techniczne. Regularne i rzetelne wykonanie ćwiczeń daje efekt w czasie. Nie ma odpuszczania treningów. Tylko weekend jest wolny od siłowni. Poza tym normalne chodzenie na siłownię. Ja podszedłem klasycznie  ^_^ klatka, plecy, barki i całe łapy. Reszta to ćwiczenia, uzupełniające żeby efekt nie wyglądał głupio. U mnie...progress w podnoszeniu...po trzech/czterech tygodniach następuje zwiększenie ilości podniesień koło czterech co dwa tygodnie. Nie jest to regularne. Poza tym ja mam predyspozycje jeśli chodzi o budowę ciała więc u mnie może to wyglądać inaczej (lepiej lub gorzej) jak u kogokolwiek innego.

Koperta to koperta. Ustawiasz to co masz i ćwiczysz. Tam gdzie masz tam robisz. CI co mieli beton czy trawę robią lepsze wyniki na sali przy egzaminie niż mieli zwykle. Długie kroki pomiędzy tyczkami a krótkie przy. Dobrze się rozgrzej przed ćwiczeniami (każdymi) bo cały ten plan robi się na maksa. Zawsze. Jak nie zadbasz o dietę lub sen, czy rozciąganie to może się to źle skończyć. Kopertę robić trzy razy w tygodniu po parę razy. Raz powoli, przemyśl jak układać ciało przy tyczkach. Później nie ma na to czasu i ma to być wyuczone. Nie ma czasu później na błędy bo setna sekundy może Cię zdyskwalifikować więc ma być pamięć mięśniowa.
 
Jeśli o czymś zapomniałem to proszę przypomnieć a jak coś myślicie że zrobilibyście lepiej to dajcie znać. Chętnie poprawię błędy. Pozdrawiam!


« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2020, 20:45:44 wysłana przez Balkej19 »

Offline minik881

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 09, 2020, 20:26:20 »
Żeby poprawić kopertę polecam ćwiczyć skoki na skrzynię bieg wahadłowy i na fabryce siły jest trening dla sprinterów a kopertę robić tylko raz na początek po rozgrzaniu bo po pierwsze na teście jest tylko jedna próba a po drugie po zrobieniu kilka razy koperty brakuje mocy aby od razu robić trening sprinterski ja tak ćwiczę od listopada i z 23.90 zszedlem na 22.70

Offline dominques

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 09, 2020, 21:13:09 »
Żeby poprawić kopertę polecam ćwiczyć skoki na skrzynię bieg wahadłowy i na fabryce siły jest trening dla sprinterów a kopertę robić tylko raz na początek po rozgrzaniu bo po pierwsze na teście jest tylko jedna próba a po drugie po zrobieniu kilka razy koperty brakuje mocy aby od razu robić trening sprinterski ja tak ćwiczę od listopada i z 23.90 zszedlem na 22.70

Który konkretnie na fabryce, bo jets ich kilka?

Offline Maestro1993

  • Stary Wyga
  • **
  • Wiadomości: 153
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 09, 2020, 21:28:43 »
Kopertę możesz ćwiczyć max raz-dwa razy dziennie

Offline minik881

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 10, 2020, 10:16:56 »
https://www.fabrykasily.pl/bieganie/jak-poprawic-swoja-szybkosc   tu masz linka obczaj sobie ten filmik szczególnie i wykonuj na początek kopertę raz a potem jakieś kilka ćwiczeń z tego filmiku np ten bieg po drabince   wszystko chodzi o to aby robić różnorodny trening i przeplatać te ćwiczenia bo robienie w kółko tego samego przynajmniej u mnie nie dało efektów skup się też na tym czy brakuje ci mocy na ostatnim okrążeniu na kopercie jak tak jest to biegaj na tzw beztlenie czyli np. szybka kilometrówka.Bolesny trening bo biega się na beztlenie i ból jest duży jak się stanie ale u mnie też pomagało na kopertę i beep

Offline dominques

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 10, 2020, 17:02:57 »
Pomaganie i wymienianie rad nie uznaje za konkurowanie. Korzystałem z rad innych, wielu mi chciało pomóc i sam również chcę kontynuować to działanie. Jeśli robię coś źle, mógłbym lepiej to też chętnie posłucham tego kto ma coś sensownego do powiedzenia. Sam bardzo chciałbym się dostać i jeśli ktoś ma podobny cel to również i jemu życzę sukcesu  :straz:

Z GÓRY MÓWIĘ ŻE DO REKRUTACJI JESZCZE BĘDĘ ROBIŁ MODYFIKACJE PO OSTANTICH ROZMOWACH
Poniższy trening zrobiłem pod ostatnią rekreacje.
Pływanie:

Rok temu nauczyłem się pływać, miałem znajomego trenera. Pływanie dwa razy w tygodniu aż do osiągnięcia zadowalających efektów. Wtedy można przejść do jednego treningu w tygodniu. Trening to ciągłe pływanie. Pływać i pływać. Jak najmniej stać przy bandzie aż dojdzie się do tego by pływać bez przerwy przez godzinę. Nie chodzi o to by robić wszystko na prędkość lecz, zrobić to technicznie. Przed wejściem do wody rozciąganie
I rozgrzewanie. Po wejściu minimum 100metrow dowolny styl. Potem np 50 metrów same nogi. Potem same ręce. A dalej no to ja najprościej cisnąłem baseny. Prędkość sama przyjdzie wraz z techniką bo zbędne ruchy to większe zmęczenie, zła technika to większy opór w wodzie. Wszystko to składa się na gorszy czas. Jeść tak by nie trawic podczas pływania czyli np zjeść posiłek z mięsem 3 przez basenem itd. Pić dużo wody przed i w trakcie treningu na basenie. Pływać z zaangażowaniem, zwiększać ilość basenów na godzinę, polepszać czas. Ostatnie dziesięć minut w wodzie spędzić luźno robiąc to na co ma się ochotę. Bez tego można pogorszyć swoje umiejętności w nurkowaniu czy,, wyczuciu wody,,. No i warto mieć urozmaicenia jakieś bo inaczej można znienawidzić pływanie. Na koniec dnia robić czasów. Jest się zmęczonym, wiadomo. Ale to nie szkodzi.

Biegnie... Po prostu biegać. W każdą sobotę koło 15km a w tygodniu co drugi dzień 30min biegu na maksa. Trzy razy w tygodniu pełen beep. Jeśli jest dostęp do siłowni to można robić biegi pod kątem na bieżni. Mniej czasu trzeba, żeby się, zmęczyć a bieg pod dobrym kątem męczy, szybciej niż myślisz. Trzeba się dobrze zmęczyć ale nie przeciążyć organizm. Sam musisz wiedzieć na co Cię stać. Pić przed i po. Jeść tak samo jak przy basenie. Masz mieć energię, nie ma sensu robić treningu jeśli nie masz sił (nie bo jesteś leniwy tylko dlatego że organizm nie ma z czego dać Ci energię do ćwiczeń) więc też trzeba odpowiednio spać.

Drążek to trening Armstronga (znajdziesz w internetach). Pięć dni w tygodniu drążek (na siłce pod dachem lub na dworze to już jak wolisz) Ja preferuję pociągnie siłowe i techniczne. Regularne i rzetelne wykonanie ćwiczeń daje efekt w czasie. Nie ma odpuszczania treningów. Tylko weekend jest wolny od siłowni. Poza tym normalne chodzenie na siłownię. Ja podszedłem klasycznie  ^_^ klatka, plecy, barki i całe łapy. Reszta to ćwiczenia, uzupełniające żeby efekt nie wyglądał głupio. U mnie...progress w podnoszeniu...po trzech/czterech tygodniach następuje zwiększenie ilości podniesień koło czterech co dwa tygodnie. Nie jest to regularne. Poza tym ja mam predyspozycje jeśli chodzi o budowę ciała więc u mnie może to wyglądać inaczej (lepiej lub gorzej) jak u kogokolwiek innego.

Koperta to koperta. Ustawiasz to co masz i ćwiczysz. Tam gdzie masz tam robisz. CI co mieli beton czy trawę robią lepsze wyniki na sali przy egzaminie niż mieli zwykle. Długie kroki pomiędzy tyczkami a krótkie przy. Dobrze się rozgrzej przed ćwiczeniami (każdymi) bo cały ten plan robi się na maksa. Zawsze. Jak nie zadbasz o dietę lub sen, czy rozciąganie to może się to źle skończyć. Kopertę robić trzy razy w tygodniu po parę razy. Raz powoli, przemyśl jak układać ciało przy tyczkach. Później nie ma na to czasu i ma to być wyuczone. Nie ma czasu później na błędy bo setna sekundy może Cię zdyskwalifikować więc ma być pamięć mięśniowa.
 
Jeśli o czymś zapomniałem to proszę przypomnieć a jak coś myślicie że zrobilibyście lepiej to dajcie znać. Chętnie poprawię błędy. Pozdrawiam!

Nie zajeżdżasz sie za bardzo czasami? Ile treningów wychodzi Ci w tygodniu?

Offline Balkej19

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 62
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 10, 2020, 23:34:02 »
5 dni  z hakiem. Ale nawet to nie wystarczyło żeby się ostatnio dostać  :cooo: niektórym dobre wyniki przychodzą z czasem

Offline rafal1502

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 24
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 11, 2020, 07:30:02 »
Mój znajomy przygotował się w pół roku i zrobił drążek i koperta na max pkt a na beepie to mówił ze na 11 poziomie zszedł bo mu się już nie chciało, a ja trenuje półtora roku i nie jestem wstanie poprawić wyniku na drażku bo beep test i koperta stopniowo wychodzą coraz lepiej. Jak kolega wyżej mówi każdy przygotowuje się swoim tempem.

Offline Balkej19

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 62
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 11, 2020, 09:22:06 »
Jeśli ćwiczysz regularnie, masz dobry plan treningowy, podnosisz się poprawnie i masz dobrą regeneracje to musisz mieć jakiś postęp. No chyba że zaczynałeś o dwóch podniesień na drążku to faktycznie postęp może zająć dużo czasu. Jednakże warto by się zastanowić nad zmianą treningu pod drążek (polecam Armstronga)

Offline Man10

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 11, 2020, 09:53:58 »
.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2020, 13:33:43 wysłana przez Man10 »

Offline rafal1502

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 24
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 11, 2020, 10:25:52 »
Ja na drążku zaczynałem od 0 tak samo niestety z każdą konkurencją.

Offline Maestro1993

  • Stary Wyga
  • **
  • Wiadomości: 153
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 12, 2020, 10:14:46 »
W podciaganiu polecam trenować serię negatywne. Bardzo mi dużo pomogły w przeciągu 2 miesięcy z 19  na 26 🙂

Offline Mateusz4859

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 10, 2020, 19:08:38 »
Panowie co tu się do cholery wyprawia kiedyś na takim wątku było pisane o przygotowaniach o tym czy ktoś się przygotowuje np z Lublina a teraz pogadanki o zarobkach i odstraszanie młodych ,prawda jest taka ,że jak ktoś idzie do straży nie zależnie z ulicy/sa/sgsp to nie robi tego dla pieniędzy tylko pasji .Nikt nie poruszył tego aspektu ,że większość strażaków dorabia sobie na boku i po ulicy rzadko kiedy to będzie coś związanego z pożarnictwem .Po sa można być konserwatorem sprzętu gaśniczego :kwit: ,po sgsp można zostać nawet ppoż -em :kwit: .Aktualnie mamy system 24/48 co bardzo dużej ilości strażaków pasuje ,tragedia by była jakby to zmienili ,pozdrawiam laik pożarnictwa :straz: .

Offline karol 147

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 12, 2020, 07:02:41 »
Niestety spadlo zainteresowanie praca w PSP

Online Eqinox

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 5.347
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 12, 2020, 17:06:44 »
Nikt nie poruszył tego aspektu ,że większość strażaków dorabia sobie na boku i po ulicy rzadko kiedy to będzie coś związanego z pożarnictwem .Po sa można być konserwatorem sprzętu gaśniczego :kwit: ,po sgsp można zostać nawet ppoż -em :kwit: .Aktualnie mamy system 24/48 co bardzo dużej ilości strażaków pasuje ,tragedia by była jakby to zmienili ,pozdrawiam laik pożarnictwa :straz: .
Nikt tego nie poruszył bo to jedna wielka bzdura! Aby być konserwatorem sprzętu ppoż. wystarczy krótki kurs i odpowiedni sprzęt. Aby być jak to nazwałeś ppoż-em również wystarczy krótki w Szkole Aspirantów który może zrobić nie strażak...
Z jednym się zgadzam jesteś laik... Jak zainwestujesz 5 000 zł i trochę czasu to dam ci namiary na kurs z gaśnic, hydrantów i na SIOP (uprawnienia technika pożarnictwa zwane przez ciebie ppoż-em).

Offline Siudi97

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 12, 2020, 17:30:21 »
Ciekaw jestem ile będzie chętnych w tym roku...300? 400?
Pamiętacie kiedy w zeszłym roku  szkoły opublikował informacje odnośnie rekrutacji?

Offline fireldz

  • Stary Wyga
  • **
  • Wiadomości: 170
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 12, 2020, 18:10:13 »
Okolo poczatku marca oglosili warunki w zeszlym roku ;)

Offline MetFis

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Kto do SA PSP w 2020?
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 12, 2020, 19:26:41 »
Ciekaw jestem ile będzie chętnych w tym roku...300? 400?
Pamiętacie kiedy w zeszłym roku  szkoły opublikował informacje odnośnie rekrutacji?

może byc rekordowo niska frekwencja, za to za 2 lata idzie podwójny rocznik gim + podstawówka więc może będzię troche więcej chętnych a za kilka lat będzie dopiero problem.