Autor Wątek: Wyjazdy do akcji  (Przeczytany 6490 razy)

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 396
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 19, 2019, 23:10:23 »
Cytuj
U nas jaja sie dzieją i maja w d... Zarząd, prezes boi się, że kierowca zrezygnuje
Tak pisze kolega.Pytanie jak dużo osób jest w układzie. Ilu ich zostanie kiedy doszło by do czystki nawet jeśli okaże się że jest ktoś inny z kat C.
Dużo pytań mało informacji.

Offline stefan998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 20, 2019, 09:44:50 »
Robi kolejny z kliki

Offline stefan998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 21, 2019, 14:12:31 »
W klice rodzinno-kolesiowskiej są 4 osoby, oprócz kierowcy prawko robi jeden z nich. Czymś go przekupili dzięki temu kierowca ma frajera, ktory krzyczy za niego. Taka sytuacja : prezes dzwoni do kierowcy w jakiejś sprawie, kierowca tak panie prezesie, oczywiście panie prezesie a za 10 min dzwoni oszołom z wątami do prezesa :) to był jawny dowód na to kto kogo buntuje :)

Offline Fistach

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.256
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 22, 2019, 08:00:58 »
Dzięki za odpowiedź. Problem w tym, że mnóstwo rzeczy robię dla naszej jednostki, pozyskuje sprzęt i pieniądze, zajmuje sie młodzieżą, pomagam prezesowi i naczelnikowi w różnych dokumentach i widocznie zazdrość zżera co niektórych a w szczególności kierowcę który buntuje ludzi przeciwko mnie.Pretensje były do mnie, że powiedziałem prezesowi i naczelnikowi, że pijani jeżdżą bo kierowca to toleruje, że podczas kontroli gotowościbył syf na samochodzie i brudny sprzęt i wiele innych spraw. Ja uważam, że prezes osp tak jak prezes np jakiejś firmy powinien wiedzieć co sie dzieje. Co bym nie zrobił albo zrobił to wszystko jest obracane przeciw mnie.

Daj sobie spokój z tą jednostką. Wiem brzmi brutalnie, wiem chcesz być strażakiem, wiem chcesz pomagać innym (a np. nie umiesz w inny sposób) ale szkoda nerwów bo prócz wszystkich kłód rzucanych pod nogi masz jeszcze to. Szkoda zdrowia.

P.s. wiem co mówię, zwlasnego doswiadczenia
« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2019, 08:27:33 wysłana przez Fistach »

Offline stefan998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 22, 2019, 17:07:24 »
Witam. Nie poddam się, Zarząd OSP jest po mojej stronie, w tym tygodniu ma być zebranie zarządu, wszyscy wiedzą kto miesza najbardziej.

Offline Fistach

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.256
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 22, 2019, 19:04:49 »
A to jak masz możliwość działania to wywalcie kogo trzeba i będzie spokój.

Offline oliwier

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 851
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 23, 2019, 09:31:10 »
Będę to powtarzał jak mantrę. W mojej gminie zlikwidowano etaty kierowców. Każdy posiadający prawo jazdy kat. C ma uprawnienia na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych. Skończyły się problemy z kierowcami. W mojej jednostce był jeden na etacie z uprawnieniami a dziś mamy 10. Z tej dziesiątki 9 ma uprawnienia dowódcy więc nie ma problemu z obsadą.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2019, 09:35:19 wysłana przez oliwier »
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 396
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 23, 2019, 14:00:32 »
Może u Ciebie tak jest ale u mnie gość nie dostaje kasy za bycie kierowcą bo będąc kierowcą i jadąc na akcję  dostaje za to ekwiwalent. Natomiast gmina podpisuje umowę z osobą odpowiedzialną za nadzór na pojazdami ich konserwacją, tankowaniem utrzymywaniem w gotowości bojowej dodatkowo dochodzą do tego garaże z sprzętem.
Tak że twoja mantra nijak się ma że  ilość  kierowców czyni cuda.

Offline wujo 2010

  • Global Moderator
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.697
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 23, 2019, 15:38:02 »
Będę to powtarzał jak mantrę. W mojej gminie zlikwidowano etaty kierowców. Każdy posiadający prawo jazdy kat. C ma uprawnienia na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych. Skończyły się problemy z kierowcami. W mojej jednostce był jeden na etacie z uprawnieniami a dziś mamy 10. Z tej dziesiątki 9 ma uprawnienia dowódcy więc nie ma problemu z obsadą.
A kto zajmuje się rozliczaniem kart tankowaniem i odpowiada za sprawność sprzętu , jeździ na przeglądy itp ?
Bądź uprzejmy i staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, nie pisz, i tak zostanie to skasowane przez moderatorów :)

Offline oliwier

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 851
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 25, 2019, 02:34:36 »
Za paliwo i naprawy odpowiada naczelnik.
Proste naprawy, które jesteśmy w stanie zrobić w remizie robimy wspólnymi siłami.
Jeśli trzeba zawieźć sprzęt lub auto do serwisu lub na przegląd jest kwestią dogadania się pomiędzy nami kto pojedzie.
Tankowanie pojazdów odbywa się na stacji gdzie jest umowa dla całej gminy i może to zrobić każdy kierowca chociaż staramy się aby robił to naczelnik (papierologia)
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline sorbent

  • Stary Wyga
  • **
  • Wiadomości: 141
  • PSP - "Kochać Cię tak bardzo i nienawidzieć"
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 25, 2019, 08:58:46 »
Mając 9 kierowców można nawet się pokusić a jakiś grafik nadzoru/dyżuru. Wszystko jest do zrobienia - trzeba chcieć. Są jednostki, które mają dyżury, nawet grafiki szkolenia ze sprzętem (kiedy, kto prowadzi i jaki zakres) wisi to sobie w remizie i o dziwo jak się wpadnie o danej godzinie - są ludzie i ćwiczą - tak nawet proste rozwinięcia dla wprawy młodych i przypomnienia starszym.

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 396
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 25, 2019, 15:38:27 »
A kto odpowiada lub będzie odpowiadać za niedociągnięcia cała 9 tka? Naczelnik?Są plusy i minusy posiadania 9-ciu kierowców.Pytanie czy pozwolił byś prowadzić swój pojazd 9 różnym kierowcom w różnorakich sytuacjach warunkach i umiejętnościach.Tak że gmina ponosi duże ryzyko takim działaniem. Gdybym ja był na miejscu twojego  naczelnika to domagałbym się od gminy papieru zwalniające  mnie z odpowiedzialności za awarie i skutki tych awarii  wynikłe z właśnie roszady jaka jest za kierownicą.Mogę to oprzeć na to cym co się dzieje u mnie.Są  kierowcy etatowi  i przynajmniej wiem że odpowiadają głową z auto i to co się z nim dzieje, natomiast zdarza się ze ich nie ma i jadą  kierowcy z łapanki którzy  mają uprawnienia.Ja osobiście będąc naczelnikiem nie postawił bym na szali własnej głowy za 9 kierowców dając gwarancję za ich umiejętności i jeszcze ponosić odpowiedzialność za ewentualne  konsekwencje.

Offline Feniks

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 25, 2019, 17:49:29 »
@jgk
Mam mocny dysonans poznawczy czytając dwa Twoje wpisy - albo mam coś ze wzrokiem, albo się wzajemnie wykluczają:
Cytuj
u mnie gość nie dostaje kasy za bycie kierowcą bo będąc kierowcą i jadąc na akcję  dostaje za to ekwiwalent.
a potem:
Cytuj
Mogę to oprzeć na to cym co się dzieje u mnie.Są  kierowcy etatowi  i przynajmniej wiem że odpowiadają głową z auto i to co się z nim dzieje, natomiast zdarza się ze ich nie ma i jadą  kierowcy z łapanki którzy  mają uprawnienia.
To w końcu macie kierowców na etacie czy nie? Bo nie wiem do której z tych dwóch wypowiedzi mam się ustosunkować :)

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 396
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 25, 2019, 19:35:05 »
Mamy osoby na etacie są to też między innymi kierowcy , których podstawowymi obowiązkami jest  utrzymanie aut ,sprzętu,i papierologią z tym związaną,dochodzą chłopaki kierowcy bez umów rezerwowi mający pozwolenie na prowadzenie aut nie mylić z wkładką na uprzywilejowane.
Kto wyjedzie nie ma znaczenia. Pierwszeństwo mają niby ci na etatach ale często ich nie ma zatem rezerwowi ich wspierają.Co nie zmienia faktu że swoje  obowiązki  muszą wykonywać.Skoro biorą kasę to nie ma dyskusji do kogo należy sprzątanie, mycie auta,Co nie znaczy  że się im nie pomaga, ale są sytuacje gdzie po powrocie po podstawowym przygotowaniu auta na kolejny wyjazd  nie ma czasu na większe porządki lub  jest się tak styranym że lepszym rozwiązaniem jest  odpoczynek. Po prostu umowa zobowiązuje i nie ma taryfy ulgowej podjęli się biorą kasę niech wiedzą za co.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2019, 19:38:07 wysłana przez jgk »

Offline Feniks

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 25, 2019, 21:18:16 »
W takim razie nie rozumiem Twojego wpisu:
Cytuj
A kto odpowiada lub będzie odpowiadać za niedociągnięcia cała 9 tka? Naczelnik?Są plusy i minusy posiadania 9-ciu kierowców.Pytanie czy pozwolił byś prowadzić swój pojazd 9 różnym kierowcom w różnorakich sytuacjach warunkach i umiejętnościach.Tak że gmina ponosi duże ryzyko takim działaniem. Gdybym ja był na miejscu twojego  naczelnika to domagałbym się od gminy papieru zwalniające  mnie z odpowiedzialności za awarie i skutki tych awarii  wynikłe z właśnie roszady jaka jest za kierownicą.Mogę to oprzeć na to cym co się dzieje u mnie.Są  kierowcy etatowi  i przynajmniej wiem że odpowiadają głową z auto i to co się z nim dzieje, natomiast zdarza się ze ich nie ma i jadą  kierowcy z łapanki którzy  mają uprawnienia.Ja osobiście będąc naczelnikiem nie postawił bym na szali własnej głowy za 9 kierowców dając gwarancję za ich umiejętności i jeszcze ponosić odpowiedzialność za ewentualne  konsekwencje.
Z jednej strony jeżdżą u Was osoby bez etatu  sam przyznajesz, że bez nich niejednokrotnie nie miałby kto wyjechać, a z drugiej stwierdzasz, że jak można mieć aż 9 kierowców... No cóż - u nas jest 10 i żaden nie ma etatu jako kierowca. Jest ćwierć etatu dla Konserwatora, który pilnuje i rozlicza paliwo i ma do spółki z Naczelnikiem dbać o sprawność pojazdów i to tyle... A kto jedzie jako kierowca gdy przybiegnie kilku z uprawnieniami (z wkładką) zależy od kilku czynników - przede wszystkim jakiego rodzaju to akcja.

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 396
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 26, 2019, 18:20:16 »
Zatem sam piszesz że pomimo 9-ciu dochodzi do weryfikacji kto jedzie,trochę to dziwne bo albo cała 9 się nadaje i rodzaj zdarzenia,akcji nie ma znaczenia albo nie wszyscy się nadają czyli ktoś bierze pod uwagę ewentualne konsekwencje.Tylko kto je weźmie  kiedy coś pójdzie nie tak bo pojechał ktoś kto nie pojechałby w momencie większej ilości kierowców.U mnie rezerwowymi są osoby które kiedyś jeździły bardzo dużo ale życie zmusiło ich do rezygnacji.maja większą praktykę niż ci którzy są obecnie niby na umowach.
A tak z ciekawości cała 9tka posiada zezwolenie z gminy na prowadzenie aut OSP nie myl z wkładką.Bo u mnie 2 osoby nie dostały pozwolenia i co z tego że maja wkładkę skoro nie mogą prowadzić aut OSP.

Offline piotr92strazak

  • Cel: PSP
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 26, 2019, 22:27:45 »
Zatem sam piszesz że pomimo 9-ciu dochodzi do weryfikacji kto jedzie,trochę to dziwne bo albo cała 9 się nadaje i rodzaj zdarzenia,akcji nie ma znaczenia albo nie wszyscy się nadają czyli ktoś bierze pod uwagę ewentualne konsekwencje.Tylko kto je weźmie  kiedy coś pójdzie nie tak bo pojechał ktoś kto nie pojechałby w momencie większej ilości kierowców.U mnie rezerwowymi są osoby które kiedyś jeździły bardzo dużo ale życie zmusiło ich do rezygnacji.maja większą praktykę niż ci którzy są obecnie niby na umowach.
A tak z ciekawości cała 9tka posiada zezwolenie z gminy na prowadzenie aut OSP nie myl z wkładką.Bo u mnie 2 osoby nie dostały pozwolenia i co z tego że maja wkładkę skoro nie mogą prowadzić aut OSP.
Dlaczego te dwie osoby nie dostały pozwolenia?
Straż- Pasja, Miłość, Duma, Honor

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 396
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 27, 2019, 10:17:09 »
Tu właśnie zadecydowały kwestie odpowiedzialności za auto w czasie wyjazdów.Posiadanie uprawnień nie zawsze idzie w parze z umiętnościami a ich brak ewidentnie wpływał na  eksploatacje pojazdu.

Offline Feniks

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 27, 2019, 11:09:25 »
Bardzo mnie dziwi, że gdzieś UG decyduje kto może, a kto nie jeździć samochodami OSP... Nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby to UG a nie Naczelnik OSP podejmował takie decyzje. U nas jedyny wpływ jaki ma na to UG to ograniczenie liczby kierowców ze względu na koszty - i fakt, ten temat trudno przeskoczyć. Aczkolwiek uważam go za bzdurę i kolejny wymysł urzędniczy stojący w sprzeczności z interesem społecznym oraz interesem OSP (koszt badań i wkładki to ile? 500zł za osobę? - w skali wydatków UG na OSP to kropla w morzu...)

A decyzje kto będzie kierowcą są podejmowane na zasadzie starszeństwa i umiejętności z uwzględnieniem faktu, że młodzi muszą się uczyć. Mamy jednego kierowcę, który przewyższa umiejętnościami wszystkich pozostałych - całe życie jest kierowcą zawodowym na ciężarówkach i nie raz mieliśmy okazję podziwiać jego umiejętności. Jeżeli pali się dom lub jest wypadek z osobami uwięzionymi w pojazdach, ewentualnie trzeba wjechać w miejsce bardzo trudno dostępne - to on wsiada za kółko pierwszego wyjazdu - bo nikt inny nie dowiezie nas na miejsce tak szybko i sprawnie jak on. Ze względu na wiek jest mniej sprawny "w terenie" ale za kółkiem - nie mamy nikogo lepszego (o ile wiem sąsiednie jednostki z PSP włącznie też nie). W kolejce za nim jest kilku kierowców zawodowych (w tym kierowcy z PSP i WSP). Ale jak mamy jechać do pompowania wody, wywróconego drzewa czy szerszeni - gdzie kilka minut zwłoki nic nie zmieni - kierują młodzi, by obeznać się z tym jak to jest prowadzić pojazd uprzywilejowany.

I tu pozwolę sobie zadać pytanie które lubi zadawać mój szef w pracy innym kierownikom:
"Jeżeli mu nie ufasz to po co go zatrudniłeś?"
Czyli jeżeli nie ufacie komuś na tyle, by pozwolić mu prowadzić samochód, to po co wyrabialiście mu wkładkę? Po co braliście go do JOTu?
Przypomnę też, że oprócz kierowcy, na samochodzie jest też dowódca, który może nakazać kierowcy zwolnić, gdy ten zbytnio szarżuje. Bo najważniejsze to dojechać bezpiecznie - nawet jechać z mniejszą prędkością, ale bezpiecznie. Zdarzyło nam się - lata temu - jechać do pożaru 40km/h - bo trzeba było wyprowadzić 3ci wóz, bo był potrzebny, a nie było doświadczonego kierowcy który dałby sobie radę z "jelonkiem"  więc wsiadł młody i jechał 40km/h - ale dojechał bezpiecznie. A kolejne 6tyś litrów wody na miejscu - robiło różnicę...

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 396
Odp: Wyjazdy do akcji
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 27, 2019, 12:33:12 »
Akurat tym osobom nie wyrabialiśmy,posiadają je z racji wykonywanych zawodów.Dobrze że dziś kierowca OSP może ją otrzymać na skróty bo zapewne z twoich 9 miało by je 3 może 4 gdyby przyszło wyłożyć kasę samemu nie było by dyskusji.Co do auta jelonek którego żywot powinien zapewne dawno się zakończyć ,nijak się ma do auta za prawie bańkę. Dlatego gmina eliminuje ryzyko pozwala tym osobom i tyle w temacie, tym bardziej że jest właścicielem auta.Piszesz dowódca powinien zwracać uwagę a co jeśli to on będzie jedynym dowódcą.Jeśli ktokolwiek ma zwracać kierowcy uwagę, aby nie robił tak czy inaczej, nawet jeśli prywatnie posiadałby najlepsze rekomendacje i praktykę nie oznacza że powinien siadać za kierownicę.Zwracanie uwagi kierowcy, powinno dać wielu osobom do myślenia czy warto ryzykować.Bo pewnego dnia o ułamek sekundy można się spóźnić z zwróceniem uwagi i nieszczęście gotowe.