Pożarnictwo > Sprzęt

Wprowadzenie drabiny mechanicznej do podziału bojowego

(1/4) > >>

Bartolini2721:
Planujemy zakup używanej drabiny mechanicznej sprowadzonej z Niemiec z parametrami identycznymi jak kilka drabin mechanicznych służących na terenie kraju w Jednostkach Ratowniczo Gaśniczych. Czy będziemy mogli ją wprowadzić bez problemu do podziału bojowego? Czy pojazd będzie zwolniony z certyfikowania CNBOP ze względu, że model służy w jednostkach ochrony przeciwpożarowej na terenie Polski? Jak to wszystko rozegrać, żeby użytkowanie drabiny przy działaniach ratowniczo gaśniczych było w 100% legalne? Czy istnieje gdzieś zapis w jakimś rozporządzeniu, że pojazd jest zwolniony z CNBOP jeżeli model posiada dopuszczenie lub służył w jednostkach ppoż na terenie Polski przed rokiem 2006?

EljotNes:
nic was nie zwalnia obowiązuje zapis "Wykaz wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej oraz wykorzystywanych przez te jednostki do alarmowania o pożarze lub innym zagrożeniu oraz do prowadzenia działań ratowniczych, a także wyrobów stanowiących podręczny sprzęt gaśniczy, zwanych dalej „wyrobami”, które mogą być stosowane wyłącznie po uprzednim uzyskaniu dopuszczenia do użytkowania";
poczytaj i skontaktuj z OSP Kórnik i OSP Opalenica

https://wtk.pl/video-id-37945-drabina_strazacka_za_120_tysiecy_stoi_w_garazu_bo_certyfikacja_kosztuje_70_tysiecy
https://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=72317
https://epoznan.pl/news-news-84518-Nowy_sprzet_strazacki_stoi_w_garazu._Powodem_brak_niezbednego()_certyfikatu
https://strazacki.pl/artykuły/uzywany-samochod-pozarniczy-z-zagranicy-a-swiadectwo-dopuszczenia
https://osp.pl/artykuly/samochod-gasniczy-bez-certyfikatu-cnbop-jezdzi-na-akcje-za-zgoda-wojta,13815/
i szeroko w temacie
http://www.strazak.pl/index.php/topic,28190.0.html

Fistach:
Niestety Eljotnes ma racje.

Bartolini2721:
No ja jak najbardziej rozumiem podnośnik od Bronto albo Mercedesa od Bonexa, ale czego chłopaki nie mogą wprowadzić Iveco Magirusa 120-25 z drabiną DLK 23-12cc które służą w PL już ponad 25lat. Identycznego Magirusa sprowadzonego z zagranicy jakoś Łomianki włączyły do podziału, a na Poznaniu widzę, że jest już problem. Planujemy zakup Magirusa 140-25 z drabiną DLK 23-12cc identycznego jak w kilku JRG na terenie Polski (m. in. JRG Lubartów) i dla mnie było by paranoją uzyskiwanie certyfikatu na identyczny samochód celem wprowadzenia go do podziału.

Bartolini2721:

--- Cytat: EljotNes w Luty 18, 2019, 11:54:40 ---wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej

--- Koniec cytatu ---
Ten "wyrób" czytaj dalej model samochodu został wprowadzony już do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej (JRG Lubartów w 93r.) więc nie podlega certyfikacji.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej