Autor Wątek: Kierowca OSP  (Przeczytany 3266 razy)

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.497
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 28, 2018, 13:36:52 »
@PCT, bez "wkładki" (teraz - różowego kartonika) nie wolno tylko jechać na sygnale, jeśli poruszasz się w "zwykłym" trybie nie ma z tym najmniejszego problemu.

Ludzie się trochę gubią w temacie, bo pojazd uprzywilejowany w myśl kodeksu drogowego, to co innego niż w wymaganiach technicznych.
Kierowca CE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i szeregowy rezerwy. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 30, 2018, 19:17:46 »
Ludzie się nie gubią tylko kombinują na potęgę co zrobić aby móc to czy tamto ,kiedy nie mają do tego uprawnień i stosownych  pozwoleń.Podobnie z zawodami słynne gadki że co nie jest zabronione to jest dozwolone zamiast czytać i się dostosować lub montowanie do prywatnych aut oświetlenia  i sygnałów przeznaczonych wedle przepisów tylko i włącznie do aut z przeznaczeniem jako uprzywilejowane.Ale taka to mentalność turbo strażaków mamy kilku u siebie porażka,tłumaczenia nie dają efektu pozostaje czekać z przerażeniem na wtopę która pogrąży kilkudziesięcioletnią tradycję w funkcjonowaniu OSP.

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.497
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 31, 2018, 10:40:49 »
Ludzie się nie gubią tylko kombinują na potęgę co zrobić aby móc to czy tamto ,kiedy nie mają do tego uprawnień i stosownych  pozwoleń
Może tak, może nie. Ale czasem dochodzimy do kuriozalnych sytuacji trzymając się kurczowo zapisów niekoniecznie mądrego prawa, czy nieustannie tłukąc fikcję, że "tak się nie robi". To jest naprawdę szkodliwe.

Dobry przykład odnośnie pytania @PCT - uprawnienia na pojazdy uprzywilejowane i kierowca kat. C. Otóż wiadomo jak to wygląda - badania lekarskie i psychotechniczne, wniosek i odbiór różowego kartonika. Żadnych super mocy to nie daje, szkolenia w zasadzie też nie. I teraz dowcip polega na tym, że każdy kierowca C/C+E/D aktywny zawodowo przechodzi takie badania co 5 lat, od lat co najmniej 10-ciu. Na pewno więcej niż 6 lat temu wprowadzono przepisy zgodnie z którymi bez takowych badań nie można ani zrobić kategorii C, ani jej przedłużyć (wprowadzono terminowość uprawnień na 5 lat). Także naprawdę można się mocno zastanawiać czy to w powyższym przypadku w ogóle powinien być jakiś problem. Bo w zasadzie chodzi tylko o biurokrację.

O tym jak bywało dawniej to też można pisać.

montowanie do prywatnych aut oświetlenia  i sygnałów przeznaczonych wedle przepisów tylko i włącznie do aut z przeznaczeniem jako uprzywilejowane
To akurat nie jest wcale głupie, tylko powinno być prawnie usankcjonowane. Bo jak do tej pory wiele osób wybiera chowanie głowy w piasek i twierdzenie, że problemu z dojazdem nie ma, bo ich to nie dotyczy. A problem jednak istnieje:

Artykuł z 2015r
Artykuł 1 o zmianie przepisów z 2018r
Artykuł 2 o zmianie przepisów z 2018r

Wystarczy przeczytać, wyciągnąć wnioski, przemyśleć jaki cel ma sygnalizacja pojazdu uprzywilejowanego, dodać 2+2, et voilà
Kierowca CE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i szeregowy rezerwy. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 31, 2018, 15:08:48 »
Owszem przechodzi badania co pięć lat, od pewnego wieku już co rok jednak badania są oparte na dwóch różnych przepisach i nie można ich zamienić.Kierowca zawodowy nie otrzyma wkładki do prowadzenia auta ciężarowego na podstawie zaświadczenia lekarskiego wystawionego na potrzeby do uzyskania wkładki na uprzywilejowane i odwrotnie z badaniami dla kierowcy zawodowego nie otrzymasz wkładki na uprzywilejowane.Co więcej w straży wkładkę otrzymasz bez konieczności ukończenia kursu na uprzywilejowane jeśli będzie to na potrzeby systemu lecz prywatnie wkładka tak naprawdę jest już nieważna. Prywatnie kończąc kurs na uprzywilejowane i tak trzeba mieć badania lekarskie z paragrafem na uprzywilejowane bo badania z paragrafem dla  kierowcy zawodowego nie wystarczą.Czy się różnią trzeba by dociekać u źródła czyli zapisów w ustawach ale skoro są paragrafy to jest różnica. 

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.497
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 31, 2018, 15:35:19 »
... w straży wkładkę otrzymasz bez konieczności ukończenia kursu na uprzywilejowane jeśli będzie to na potrzeby systemu lecz prywatnie wkładka tak naprawdę jest już nieważna.
Bzdura. Było o tym już nie raz - uprawnienia wydaje się dla osoby, a nie do celu. Innymi słowy nie ważne skąd je masz - zachowują ważność. Wiem bo jeździłem karetką transportową i przewozie krwi na kwicie wystawionym na potrzeby OSP. W wojsku też mam posiadanie tych uprawnień wpisane w aktach osobowych, podobnie jak KPP zresztą.

Czy się różnią trzeba by dociekać u źródła czyli zapisów w ustawach ale skoro są paragrafy to jest różnica.
Tak, różnią się - podstawą prawną na zaświadczeniu  :rofl:  Już ja dobrze pamiętam te czasy, zanim wspaniałomyślny ustawodawca dopuścił badania z podstawą prawną obecną w ustawie o transporcie drogowym, jako równoważne z tymi z ustawy o kierujących pojazdami - na badania szło się raz, ale płaciło podwójnie, bo dwa papierki były potrzebne. Ot, logika.

I tą samą widzę tutaj.
Kierowca CE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i szeregowy rezerwy. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 31, 2018, 18:21:43 »
Jak nie dla celu!!!! Jeśli chcesz mieć wkładkę na uprzywilejowane prywatnie to musisz ukończyć kurs po jego ukończeniu będziesz się mógł o nią starać i wykorzystywać np. w zakładach energetycznych ,gazowym, karetkach.Natomiast pozyskując wkładkę do OSP możesz ją otrzymać bez owego kursu czyli bez dodatkowych kosztów itd. pod warunkiem że zarząd, gmina wytypuje osobę na stanowisko kierowcy.Tak więc kwit wydany na osobę ale w konkretnym celu bycia kierowcą. Kolega który otrzymał u nas taką wkładkę stwierdził że powiat jako organ wydający nadał dokumentowi nr dedykowany właśnie takim sytuacją i jest on inny niż w przypadku osób po kursie.

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.497
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 31, 2018, 20:53:32 »
Przestań tworzyć swoją własną rzeczywistość i spójrz prawdzie w oczy - niemal równo dwa lata temu @kamaras Cię wyjaśnił w temacie, a Ty dalej swoje.

Na wkładce nie ma wpisanego celu wydania i ŻADEN PRZEPIS nie przewiduje rozróżnienia między wkładką OSP, a "prywatną", nie przewiduje też żadnych ograniczeń w tym zakresie. To jest proste jak 2+2 - masz wkładkę, możesz jeździć, nie masz to sorry. Twierdzisz inaczej to znajdź podstawę prawną na bazie której Policja czy prokuratura może zakwestionować ważność uprawnień z OSP np. w ZRM. Możesz kopać latami, ale nie znajdziesz.

Odnośnie numeru zezwolenia nadanego w starostwie - to jest sprawa starostwa powiatowego czy będzie rozdzielać zezwolenia różnych typów do celów ewidencyjnych. Czy będzie to sama liczba porządkowa, łamana przez rok, czy dodatkowo przez miesiąc, cyframi arabskimi, cyframi rzymskimi, z literkami, czy szlaczkiem - nie obchodzi mnie to, ani nikogo innego. Bo wszelkie ograniczenia uprawnień, nie wynikające z ustawy / rozporządzenia są bezprawne. Tak samo jak przy pierwszej wkładce urzędnik mi wykreślił z zezwolenia kategorie (+E), bo na badaniach lekarskich ze starej (gminnej) miałem samo C, a E dopiero dorabiałem. Ograniczenie takie nie ma mocy prawnej, bo w ustawie jest napisane wprost, że zezwolenie wydaje się na grupy kategorii A,B,C i D.

A na koniec do adnotacji: jeśli ktoś kiedyś posiadał wkładkę (tą nową) i chce ją przedłużyć, to nie potrzebuje żadnego zaświadczenia o odbytym kursie, nawet jest nie jest kierowcą w OSP, bo wiąże się do bezpośrednio z zasadą praw słusznie nabytych. Jej istotą jest zakaz stanowienia przepisów arbitralnie odbierających lub ograniczających prawa podmiotowe przysługujące jednostce lub innym podmiotom prywatnym występującym w obrocie prawnym.

Po chłopsku: pierwszy raz obywatel mógł zaobserwować działanie tej zasady gdy do podstawowych kategorii prawa jazdy dodano "+E", czyli przyczepy. Kierowcy ze starymi kategoriami nie musieli dorabiać E, tylko z automatu dostali nowe kategorie w gratisie. Drugi przykład, znacznie nowszy, dotyczy wprowadzenia kategorii AM i możliwości poruszania się motorowerem po ukończeniu 18 lat bez uprawnień. Kto przed dniem wejścia w życie nowych przepisów miał skończone 18 lat, może bez żadnych uprawnień jeździć na tym motorowerze do swojej śmierci. Natomiast kto osiągnął pełnoletniość później musi już posiadać kategorię (minimum) AM, żeby takowym pojazdem się poruszać.
Kierowca CE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i szeregowy rezerwy. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline hapec

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 347
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 01, 2019, 20:00:19 »
Mam pytanie czy kierowca konserwator na etacie w OSP może być równocześnie być komendantem gminnym również na etacie ?
W naszym fachu nie ma strachu... Spadniesz z dachu i po fachu

Offline piotr998

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.800
  • Płeć: Mężczyzna
  • Najciekawsze historie pisze samo życie.
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 02, 2019, 07:41:20 »
Nie ma żadnych przeciwwskazań prawnych
"Tam, gdzie wszyscy myślą to samo, w ogóle niewiele się myśli" - H.Geissler
"Kłócić się nie należy, ale jest obowiązkiem jasno określić przeciwstawny punt widzenia." - J.W.Goethe

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 02, 2019, 14:55:37 »
Zapis ustawy odnośnie wkładki bez kursu mówi tak (oczywiście piszę o osobach które chcą ją otrzymać bez kursu i go nie posiadają)
3. Przepisu ust. 1 pkt 4 nie stosuje się do funkcjonariuszy Państwowej
Straży Pożarnej, Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Służby
Więziennej i Inspekcji Transportu Drogowego oraz do kierujących pojazdami ochotniczych straży pożarnych.

Ustawa mówi że nie stosuje się przepisu wymogu posiadania kursu wobec

b] kierujących[/b] pojazdami ochotniczych straży pożarnych.
słowa kluczowe a nie osób które będą kierować pojazdami uprzywilejowanymi.

Czyli w momencie kiedy będziesz kierował wozem bojowym w OSP wtedy  możesz nim jechać na wkładce bez kursu.
Dla potwierdzenia  kolejny zapis ustawy

 W stosunku do kierujących pojazdami ochotniczych straży pożarnych, o których mowa w art. 106 ust. 3, dodatkowym warunkiem wydania zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym jest
przedstawienie   zaświadczenia   wydanego   przez podmiot, o   którym mowa wart. 32 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 178, poz. 1380, zpóź. zm.), potwierdzającego, że osoba ma być kierującym pojazdem ochotniczej straży pożarnej.

Zapis mówi że otrzymasz zezwolenie na kierowanie pojazdem ochotniczej straży pożarnej  jeśli dostarczysz zaświadczenie mówiące że będziesz kierował pojazdem ochotniczej straży pożarnej a nie pojazdami uprzywilejowanymi w dowolnym miejscu i czasie.
 
Tak że nie mówcie , że na wkładce otrzymanej w OSP bez kursu  można jeździć wszystkimi pojazdami uprzywilejowanymi bez wyjątku bo nie można.
Według ustawy na zezwoleniu  można jeździć pojazdem uprzywilejowanym (bo takim jest wóz bojowy w OSP)po przedłożeniu zaświadczenia że będzie się kierowcą w danej OSP i tylko pojazdem w OSP bo do takich celów zostało wydane pozwolenie.
 Ustawa jest  przepisem i nie ma potrzeby tworzyć nowych o tej samej treści.

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.497
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 03, 2019, 11:28:42 »
Ustawa mówi że wkładka uprawnia do kierowania pojazdem uprzywilejowanym. Bez ograniczeń praktycznie. Kropka.

Zapisy które przytaczasz dotyczą warunków wydania wkładki, a nie jej używania, co widać tu:
Cytuj
W stosunku do kierujących pojazdami ochotniczych straży pożarnych, o których mowa w art. 106 ust. 3, dodatkowym warunkiem wydania zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym

To jest taka sama sytuacja jak z różnymi definicjami pojazdu uprzywilejowanego w przepisach UPRD, a innej w warunkach technicznych dla pojazdów. Pewnie, możesz się upierać do woli, jako że w tym przypadku jest to kwestia interpretacji. Jednakowoż "moja" interpretacja zgodnie na zasadzie analogii jest tą właściwą, zbieżną z opinią prawników i radców prawnych:

Cytuj
Czy posiadając uprawnienia do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych wydane przez Komendanta Miejskiego PSP można kierować pojazdami OSP?

Stosownie do postanowień art. 109 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm.), przywoływana dalej jako „ustawa”, zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi wydaje starosta w drodze decyzji administracyjnej.

Wyjątkiem od tej zasady są sytuacje objęte dyspozycją art. 109 ust. 5 ustawy, w których kierującym jest funkcjonariusz lub pracownik służb mundurowych, żołnierz lub pracownik wojska. Organem właściwym do wydania decyzji jest wtedy odpowiedni organ jednostki, w której osoby te pełnia służbę lub są zatrudnione. Należy w tym miejscu zauważyć, że ustawa zna jedną instytucję, uprawniającą wskazaną w decyzji-zezwoleniu konkretną osobę fizyczną do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych, czyli przedmiotowe zezwolenie. Jest ona niepodzielna i dotyczy pojazdów uprzywilejowanych bez względu na ich przynależność do formacji.

Wypada tu jednakże wspomnieć, że stosownie do dyspozycji art. 108 ust. 1 ustawy, we wstępie do wyliczenia, zezwolenie uprawnia do kierowania pojazdem uprzywilejowanym określonym w prawie jazdy odpowiedniej kategorii. Jest to de facto jedyne ograniczenie przedmiotowe.

Podsumowując, należy stwierdzić, że osoba, która posiada zezwolenie na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych, ma także prawo jazdy odpowiedniej kategorii, może prowadzić pojazd uprzywilejowany ochotniczej straży pożarnej.
:kwit:
To akurat jest oficjalne stanowisko ze strony KG PSP :mellow:
Kierowca CE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i szeregowy rezerwy. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2019, 14:03:59 »
W stosunku do kierujących pojazdami ochotniczych straży pożarnych, o których mowa w art. 106 ust. 3, dodatkowym warunkiem wydania zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym

Chłopie wyrwałeś fragment z całości tekstu ustawy ,co jest modne dlatego się nie dziwie.
Dlatego w ustawie dołożono kolejny punkt doprecyzowujący o którym pisałem i jeszcze raz przytoczę  o jaki pojazd uprzywilejowany chodzi.

W stosunku do kierujących pojazdami ochotniczych straży pożarnych, o których mowa w art. 106 ust. 3, dodatkowym warunkiem wydania zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym jest
przedstawienie   zaświadczenia   wydanego   przez podmiot, o   którym mowa wart. 32 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 178, poz. 1380, zpóź. zm.), potwierdzającego, że osoba ma być kierującym pojazdem ochotniczej straży pożarnej.



Ale tak właśnie się dzieje kiedy wyłapuje się jedno  zdanie z kontekstu całości.Gdyby było tylko to jedno zdanie to OK ale ustawa zawiera kolejny punkt który doprecyzował o co chodzi. 

Jasno wynika że chodzi o pojazd ochotniczej straży pożarnej a nie pojazd uprzywilejowany "każdy" .
 
Jeśli w zaświadczeniu na podstawie którego otrzymuj się wkładkę będzie zapis że będziesz kierowcą  pojazdu uprzywilejowanego a nie kierowcą  pojazdu uprzywilejowanego ochotniczej straży pożarnej wtedy możesz sobie jeździć czym chcesz i kiedy chcesz.Tyle że w takim przypadku nikt nie wyda pozwolenia bez kursu.

Do celów prywatnych potrzebny jest kurs aby otrzymać zezwolenie.Natomiast zezwolenie  do straży nie zostało wydane do celów prywatnych tylko można to określić "celów służbowych" dlatego ustawa  doprecyzowała w przypadku PSP Policji że dotyczy to funkcjonariuszy a w przypadku OSP kierowców kiedy będą prowadzić pojazd OSP bo wtedy stają się funkcjonariuszami.Po służbie , po akcji w OSP stajemy się cywilami.

Najlepsze w tym wszystkim jest to że wiele osób wychodzi założenia że skoro papier wygląda identycznie jak papier bez kursu to mogę wszystko. Czy wszystko to się okaże kiedy dojdzie do zdarzenia i papier zostanie zweryfikowany u źródła w jakim celu został wydany a przecież po to nadaje się nr identyfikacyjne po których można to zrobić.   
Lewe prawko też można mieć, jeździć, mieć kontrole i wsio ok do czasu jak coś pójdzie nie tak w czasie kontroli lub zdarzenia.


Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.497
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2019, 16:09:45 »
Po co kilka razy wklejać to samo? Zwłaszcza wtedy kiedy kwestią sporną jest nie tryb uzyskania uprawnień, tylko to czy są one w jakiś sposób ograniczone? :huh:

Jeśli w zaświadczeniu na podstawie którego otrzymuj się wkładkę będzie zapis że będziesz kierowcą  pojazdu uprzywilejowanego a nie kierowcą  pojazdu uprzywilejowanego ochotniczej straży pożarnej wtedy możesz sobie jeździć czym chcesz i kiedy chcesz.Tyle że w takim przypadku nikt nie wyda pozwolenia bez kursu.
Zaświadczenie jest potrzebne jednorazowo, do otrzymania zezwolenia na posiadane kategorie bez kursu. Potem robi to tylko taką różnicę, że "prywatnie" trzeba zapłacić 50zł opłaty skarbowej za wydanie nowego kwitu. I swoją drogą mam przed oczami właśnie swoją decyzję starostwo o wydaniu zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym z 2013r - mogę ci zeskanować i wkleić na forum żebyś zobaczył jak taka decyzja wygląda, bo coś mi mówi że mam do czynienia z teoretykiem, bez uprawnień. W każdym razie tam słowa nie ma o celu wydania zezwolenia.

Natomiast zezwolenie  do straży nie zostało wydane do celów prywatnych tylko można to określić "celów służbowych" dlatego ustawa  doprecyzowała w przypadku PSP Policji że dotyczy to funkcjonariuszy a w przypadku OSP kierowców kiedy będą prowadzić pojazd OSP bo wtedy stają się funkcjonariuszami.Po służbie , po akcji w OSP stajemy się cywilami.
Srogie piguły musiały wlecieć :szalony: Jak ktoś nie rozróżnia funkcjonariusza jako tytułu zawodowego osoby pełniącej służbę w formacji mundurowej (dodam - za pieniądze, gdzie zwierzchnikiem jest minister SWiA, żebyś mi tu z harcerzami nie wyleciał jak golas na miasto), od funkcjonariusza publicznego (który jest pojęciem znacznie szerszym, związanym głównie z ochroną prawną zapisaną w KK) to my tutaj nie mamy o czym dyskutować.

Najlepsze w tym wszystkim jest to że wiele osób wychodzi założenia że skoro papier wygląda identycznie jak papier bez kursu to mogę wszystko. Czy wszystko to się okaże kiedy dojdzie do zdarzenia i papier zostanie zweryfikowany u źródła w jakim celu został wydany a przecież po to nadaje się nr identyfikacyjne po których można to zrobić.   
Lewe prawko też można mieć, jeździć, mieć kontrole i wsio ok do czasu jak coś pójdzie nie tak w czasie kontroli lub zdarzenia.
Jak się takie opinie czyta, i myśli że ktoś, kto przegląda te forum w poszukiwaniu rzetelnych informacji może to wziąć na serio, to się naprawdę niecenzuralne słowa cisną na usta. Bo trudno brać na serio wynurzenia o tym jak to powinno się orzekać ważność posiadanych uprawnień na bazie śledztwa w sprawie trybu i celu ich uzyskania :gwiazdki:
Czyli np. ktoś zrobił prawo jazdy w wojsku, to on je zrobił na potrzeby służby wojskowej i po wyjściu do cywila uprawnienia tracą ważność :pyt: :szalony: A już tym bardziej w momencie kiedy żołnierz otrzymywał po szkoleniu wewnątrz jednostki pozwolenie od dowódcy jednostki, które potem (pewnie bezprawnie, oszukista jeden, kursu nie zrobił cywilnego, w WORDzie nie był) mógł wymienić na cywilne prawko... No brak słów.
Kierowca CE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i szeregowy rezerwy. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2019, 19:05:54 »
Aby się nie zagłębiać w niewłaściwym kierunku i osiągnąć cel dyskusji kto ma racje, jest dostępna  informacja  która rozwieje wszelkie wątpliwości.

Zgodnie z założeniami ustawodawcy celem ustawy jest uchylenie wymogu ukończenia kursu dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi przez funkcjonariuszy Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Służby Więziennej i Inspekcji Transportu Drogowego oraz przez osoby kierujące pojazdami uprzywilejowanymi OSP
Wprowadzone zmiany świadczą o tym, że legislator skłania się ku stanowisku, iż kierujący pojazdami uprzywilejowanymi w służbach mundurowych i OSP nabywają niezbędne umiejętności już w ramach szkoleń wewnętrznych.
Obowiązkowe ukończenie kursu dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi przez członków OSP byłoby jedynie powtórzeniem nabytych umiejętności w ramach tych szkoleń.
Obowiązek przechodzenia kursów dla innych osób kierujących pojazdami uprzywilejowanymi (np. ratownictwa medycznego) został utrzymany, ponieważ osoby te nie uzyskiwały odpowiednich umiejętności w ramach szkoleń wewnętrznych

 A zatem szkolenie wewnętrzne strażaka OSP  odbyte w PSP na podstawie którego otrzymał pozwolenie, wystarcza  na prowadzenie pojazdów w OSP poza OSP kurs i tyle w temacie.Wszyscy którzy wykorzystują pozwolenie bez kursu do celów prywatnych łamią prawo i tyle w temacie.

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.497
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 04, 2019, 01:54:16 »
A zatem szkolenie wewnętrzne strażaka OSP  odbyte w PSP na podstawie którego otrzymał pozwolenie, wystarcza  na prowadzenie pojazdów w OSP poza OSP kurs i tyle w temacie.Wszyscy którzy wykorzystują pozwolenie bez kursu do celów prywatnych łamią prawo i tyle w temacie.
Poza tym że sam sobie to dopisałeś do tej informacji, to spoko. KLIK ŹRÓDEŁKO Natomiast sama informacja nic nie wnosi do tematu - bijesz głową w mur, myląc tryb uzyskania zezwolenia, z ograniczeniem zakresu jego stosowania. Różnica jak między piciem w Szczawnicy, a szczaniem w piwnicy.

Naprawdę, nie wiem czy to jest brak umiejętności czytania ze zrozumiem czy jakiś głębszy problem? Trzy posty wyżej masz informację jednoznaczną rozwiewającą wszelkie wątpliwości, ze strony KG PSP. Tam nawet nie trzeba tego interpretować, bo jest napisane wprost: decyzja-zezwolenie dotyczy konkretnej osoby fizycznej, jest ona niepodzielna i dotyczy pojazdów uprzywilejowanych bez względu na ich przynależność do formacji.

Ja naprawdę już nie mam cierpliwości do tłumaczenia na kolejnych przykładach, bo to już by średnio ogarnięty 6-latek zrozumiał, że czarne jest czarne, białe jest białe, a wielbłąd nie jest osłem. Tu nie chodzi o to kto ma rację, bo prawo jest jedno, a że forum jest publiczne, uprasza się o nie pisane bzdur :tuba:
Kierowca CE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i szeregowy rezerwy. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 04, 2019, 15:07:11 »
Kolego informację którą wkleiłem  przygotował pan. adw. Krzysztof M. Miazga który zrobił tą i wiele innych  dla ZOSP  Związku Ochotniczych Straży Pożarnych, aby wyeliminować nieścisłości związane z przepisami.

Podaj wiarygodne źródło w którym będzie jasno i wyraźnie napisane że pozwolenie uzyskane na podstawie wewnętrznego kursu w PSP i zaświadczenia o byciu kierowcą w OSP daje możliwość używania go do celów prywatnych a nie tylko jak pisze pan adwokat do celów kierowania pojazdem w OSP.

Chcesz mi powiedzieć że adwokat działający dla ZOSP napisał nieprawdę a ZOSP tą nieprawdę powiela ??



Offline Mirek HQV

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 04, 2019, 15:44:12 »


Obowiązkowe ukończenie kursu dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi przez członków OSP byłoby jedynie powtórzeniem nabytych umiejętności w ramach tych szkoleń.


To ja poproszę o zinterpretowanie tego zdania a w szczególności słowa "powtórzeniem". Czy w takim razie te umiejętności są takie same czy inne ??? Bo dla mnie powtórzenie jest jednoznaczne.

Offline wujo 2010

  • Global Moderator
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.685
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 04, 2019, 16:23:25 »


Obowiązkowe ukończenie kursu dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi przez członków OSP byłoby jedynie powtórzeniem nabytych umiejętności w ramach tych szkoleń.


To ja poproszę o zinterpretowanie tego zdania a w szczególności słowa "powtórzeniem". Czy w takim razie te umiejętności są takie same czy inne ??? Bo dla mnie powtórzenie jest jednoznaczne.

Chyba tu kolego trafiłeś w sedno . Jeśli ktoś zdobył uprawnienia będąc kierowcą OSP i Starostwo Powiatowe wydało zezwolenie na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi to bez sensu jest dublowanie uprawnień . Niech ktoś bardziej zorientowany w temacie się wypowie . Może jakiś policjant ?  :fiuu:  ^_^
Poza tym był taki temat na forum
http://www.strazak.pl/index.php?topic=26620.0
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2019, 16:33:22 wysłana przez wujo 2010 »
Bądź uprzejmy i staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, nie pisz, i tak zostanie to skasowane przez moderatorów :)

Offline jgk

  • Strażak Sam
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 04, 2019, 17:10:34 »
Aby otrzymać pozwolenie trzeba  ukończyć kurs  i zdać egzamin w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy stopnia wyższego taki ośrodek musi  być  wpisany do rejestru prowadzonego przez właściwego Wojewodę tak mówią przepisy.
PSP nie jest takim ośrodkiem  (chyba że takowe są nie mam wiedzy ) dlatego jest mowa o kursie wewnętrznym i wydaniu pozwoleń na potrzeby kierowania pojazdem OSP.
Jest to logiczne, bo zapewne program i materiału jaki jest realizowany w PSP różni się od programu w  ośrodkach. Jeśli program szkoleń byłby taki sam to nie byłoby problemu ale zapewne program szkoleniowy PSP jest mocno okrojony ale wystarczający do prowadzenia pojazdów OSP i aby kierowca OSP nie musiał go powtarzać na kursach w ośrodkach podjęto decyzję aby honorować to szkolenie na potrzeby bycia kierującym pojazdem uprzywilejowanym w OSP.do kierowania poza osp kurs w ośrodku stopnia wyższego.

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1.497
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Kierowca OSP
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 04, 2019, 17:36:10 »
Chyba tu kolego trafiłeś w sedno . Jeśli ktoś zdobył uprawnienia będąc kierowcą OSP i Starostwo Powiatowe wydało zezwolenie na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi to bez sensu jest dublowanie uprawnień . Niech ktoś bardziej zorientowany w temacie się wypowie . Może jakiś policjant ?  :fiuu:  ^_^
Poza tym był taki temat na forum
http://www.strazak.pl/index.php?topic=26620.0
Tu nie trzeba być adwokatem czy radcą prawnym, wystarczy myśleć logicznie - ja to wiem, wy to wiecie, prawnicy to wiedzą. A co do jgk po 4 stronach tamtego tematu i wymiany zdań z kamarasem zmienił poglądy, ale jak widać na krótko. Na mój gust to przypadek beznadziejny, bo jeśli ma gdzieś opinię jednego funkcjonariusza (strażaka), to ile będzie dla niego warta opinia innego - policjanta? Zwłaszcza że kompletnie olał opinię oficerów z KG :szalony:

Naprawdę nie rozumiem przeświadczenia o jego własnej nieomylności, zwłaszcza że postulowana interpretacja nie ma sensu. Po pierwsze w odpowiedzi KG PSP na zapytanie są kierowcy OSP są wymienieni nawet w tym samym podpunkcie/jednej linii z funkcjonariuszami w przepisach, więc nie ma potrzeby traktowania ich inaczej - zwolnienie z kursu następuje na takiej samej zasadzie. I wszyscy mogą jeździć pojazdami OSP - a nawet aby uniknąć ewentualnych wątpliwości odpowiedź jest rozszerzona - jedno zezwolenie uprawnia do kierowania we wszystkich formacjach. Koniec, kropka. Wiarygodne źródło cytowane było już wielokrotnie - STRONA KG PSP. No chyba że ktoś uważa że strona KG PSP, to jest to samo co pudelek.pl i to co tam się publikuje w zakresie interpretacji prawnych to jakiś gimbus wypisuje, a nie osoby o odpowiedniej znajomości tematu, wykształceniu, czy kompetencjach.

Po drugie, jeśli powyższe nie trafiło, to małe pytanie - po jaką cholerę robić uprawnienia z ograniczeniami, a potem w samym dokumencie taką informację pomijać? Nawet zakładając słuszność tej chorej teorii spiskowej z innym numerem zezwolenia - po jaką cholerę ja się pytam? Czy to jest jakaś super tajna informacja? Przed kim ją ukrywać? Gdyby to miało znaczenie dla organów kontrolnych to chyba lepiej żeby było napisane wprost, w sposób umożliwiający weryfikację na pierwszy rzut oka?

Ma to tyle samo sensu co drukowanie prawa jazdy bez podanych kategorii... bo jak będzie chciał policjant czy prokurator po wypadku to sobie u starosty w kartotece sprawdzi :maska:

Także
Jest to logiczne
...jak bakłażan :wall:

jgk, zdajesz sobie sprawę że tym cudownym wywodem z dna rowu mariańskiego zaprzeczyłeś nie tylko opinii KG, ale też temu co cytowałeś z opinii p. Miazgi z ZOSP?
program i materiału jaki jest realizowany w PSP różni się od programu w  ośrodkach. Jeśli program szkoleń byłby taki sam to nie byłoby problemu ale zapewne program szkoleniowy PSP jest mocno okrojony ale wystarczający do prowadzenia pojazdów OSP i aby kierowca OSP nie musiał go powtarzać na kursach w ośrodkach podjęto decyzję aby honorować to szkolenie na potrzeby bycia kierującym pojazdem uprzywilejowanym w OSP.do kierowania poza osp kurs w ośrodku stopnia wyższego.
Wprowadzone zmiany świadczą o tym, że legislator skłania się ku stanowisku, iż kierujący pojazdami uprzywilejowanymi w służbach mundurowych i OSP nabywają niezbędne umiejętności już w ramach szkoleń wewnętrznych.

Obowiązkowe ukończenie kursu dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi przez członków OSP byłoby jedynie powtórzeniem nabytych umiejętności w ramach tych szkoleń.
To nie jest honorowanie na potrzeby służby/OSP, tylko uznanie za równoważne.
Kierowca CE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i szeregowy rezerwy. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE