Autor Wątek: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.  (Przeczytany 4648 razy)

Offline lukaszkre

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 1
Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« dnia: Grudzień 05, 2018, 11:22:59 »
Mam pytanie a mianowicie : kto po akcji powinien sporządzić i wprowadzić meldunek do swd w sytuacji gdzie w pierwszej kolejności na akcji był dowódca zmiany następnie dojechał d-ca jrg bądź oficer operacyjny, który przejął dowodzenie następnie wrócił do jednostki i ponownie dowodzenie przejął d-ca zmiany ? kto według prawa powinien to zrobić ?

Offline ŁukaszA-ów

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 87
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2018, 12:43:27 »
Nie jest to nigdzie napisane. Jeden z nich - znając życie w tej sytuacji dowódca zmiany.

Offline sorbent

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 504
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2018, 13:25:18 »
zasady są tutaj lakoniczne
36. Informację sporządził
Informację sporządził - należy wpisać stopień, nazwisko i imię KDR oraz miejscowość
i datę (godzinę).
W sumie ideałem by było, gdyby w części opisowej każdy dowódca opisał swoje decyzje i sytuację jaka była w czasie gdy był KDR, a kogo wpisać jako sporządzającego - tutaj to już dużo możliwości, brak odpowiedzi. Może tego KDR, który ma najlepszą wiedzę o całości działań i sytuacji na miejscu; może najwyższego stanowiskiem, może tego poziomu taktycznego (jeśli był)????

Offline mulat81

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 553
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2018, 16:22:03 »
Dla mnie prosta sprawa robie KDR 1 (opis) KDR 2 zostawiam miejsce niech sobie 11 wpisze co chce a później KDR 3 i ponownie swój opis , jak 11/12 POPROSI to mu wpisze pod warunkiem że wiem co miał na myśli,  jeden z dowódców raz powiedział ze jsk dostanie jego dodatek to będzie wypełniał za niego i jakoś piszą swoją działkę resztę dokumentacji ja ale nie na darmo mam dodarek w wysokości 1500 😎😂

Offline samozapłon

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 106
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2018, 17:20:15 »
Już nie róbmy z pisania meldunków jakiejś rzeczy która wymaga nie wiadomo czego ogarnięty znający zasady pisania meldunków d-ca ogarnia to w 10 minut chyba że ma do przekazania sporo aut z karambolu.

Offline SIUSIEK

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.926
  • Kocham swoją pracę! Ale koniec tuż tuż....
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2018, 17:48:03 »
Już nie róbmy z pisania meldunków jakiejś rzeczy która wymaga nie wiadomo czego ogarnięty znający zasady pisania meldunków d-ca ogarnia to w 10 minut chyba że ma do przekazania sporo aut z karambolu.
Oj zdziwiłbyś się kolego co z takich zasad pisania meldunku przez jedną osobę gdzie było kilku niby KDR ów wynika. Podpisz się na koniec że Ty sporządziłeś. SKKW potem wyższe instancje. Nie proszą Ciebie o dopis. Masz gotowe pismo dlaczego...Tak jest u nas.

Offline K.erbst

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 05, 2018, 17:52:28 »
Już nie róbmy z pisania meldunków jakiejś rzeczy która wymaga nie wiadomo czego ogarnięty znający zasady pisania meldunków d-ca ogarnia to w 10 minut chyba że ma do przekazania sporo aut z karambolu.
Gdzie tak jest?

Offline samozapłon

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 106
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2018, 21:10:48 »
Co do karambolu chodzi mi o to że dużo danych do wpisywania nr. rej. itd. można po prostu ustalić w km kp im wyższe stanowisko (KDR) ten pisze wszystko można ustalić z 01

Offline janosik

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 393
  • OSP & PSP
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 05, 2018, 22:23:58 »
U mnie sprawa od wielu lat jest prosta-kto kończy działania pisze meldunek. Jak wypada na 0
1, to pisze on sam i nie ma spiny.

Offline connaissance

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 82
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2018, 01:19:13 »
W punkcie 33 każdy KDR przejmujący kierowanie działaniami powinien opisać swoje działania. Wystarczy napisać na końcu każdego akapitu np. część sporządzona przez xyz. Chyba że pisałeś za kogoś to część sporządzona na podstawie informacji uzyskanych od xyz. Powinno wystarczyć.
"Ludzie to debile i kretyni zresztą. Frajer jest po to żeby go skubać" - nie bądź frajerem.

Offline SIUSIEK

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.926
  • Kocham swoją pracę! Ale koniec tuż tuż....
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 06, 2018, 06:40:17 »
U mnie sprawa od wielu lat jest prosta-kto kończy działania pisze meldunek. Jak wypada na 0
1, to pisze on sam i nie ma spiny.
01 pisze meldunek? Haha

Offline sorbent

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 504
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 06, 2018, 08:23:36 »
Już nie róbmy z pisania meldunków jakiejś rzeczy która wymaga nie wiadomo czego ogarnięty znający zasady pisania meldunków d-ca ogarnia to w 10 minut chyba że ma do przekazania sporo aut z karambolu.
Po pierwsze główne pytanie brzmiało - kto ma być wpisany jako sporządzający meldunek - nie kto ma go sporządzić.

Z całym szacunkiem, nie wiem jak Pan często pisze meldunki (i moja wypowiedź nie jest atakiem w żadnym znaczeniu tego słowa), ale tutaj jest dyskusja o zdarzeniach, w których było kilku KDR - a więc zdarzeniach skomplikowanych, być może z ofiarami śmiertelnymi, z dużą liczbą zastępów itd. W tym przypadku raczej nijak nie mogę zgodzić się z twierdzeniem, ze w 10 minut nie da się napisać poprawny meldunkek, który miałby spełnić wszystkie wymagania z zasad jak i zalecenia np. opisania ofiar śmiertelnych (ich położenia, ułożenia ciała itp.).
Przy działaniach trwających dłużej niż 30 minut (a nie jest to trawa) dobry opis chronologii, czynności jak i decyzji naprawdę wymaga zastanowienia - a w przypadku kilku KDR - ich porozumienia. Daje to potem spokój sumienia jak meldunek idzie do Policji (na ich wniosek) lub jest sprawa w sądzie - a zdarza się w moim KP kilka razy w roku (głównie sprawy ubezpieczeniowe). Dobry solidny meldunek (z początkowo wydającymi się nieważnymi szczegółami) daje sporo komfortu. Ja byłem w sądzie o pożar sterty słomy - z przed kilku lat. tylko meldunek pozwolił mi obronić czemu zdecydowałem się na pewne kroki.

Offline cieć :)

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 101
Odp: Sporządzanie meldunku i wprowadzanie po akcji.
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 06, 2018, 15:51:59 »
Już nie róbmy z pisania meldunków jakiejś rzeczy która wymaga nie wiadomo czego ogarnięty znający zasady pisania meldunków d-ca ogarnia to w 10 minut chyba że ma do przekazania sporo aut z karambolu.
Jak zdarzenie jest "standardowe" (pożar samych nieużytków, kolizja w transporcie drogowym) i KDR jest tylko 1 do tego "ogarnięty znający zasady pisania meldunków" to w ciągu tych 10 minut jeszcze kawę z dyspozytorem/dyżurnym wypije i na papierosa pójdzie.
Gorzej jak sprawa dotyczy "ciekawszego" zdarzenia bo wtedy często zaczynają się "schody" - jak masz możliwość to spytaj kolegów na SK KW PSP jakie kwiatki czasem zostają zatwierdzane przez SK KP/M i po jakim czasie są zatwierdzane Informację ze Zdarzenia? Zresztą sprawa dotyczy nie tylko KDR-ów ale i dyspozytorów/dyżurnych tylko co się dziwić jak najpierw się kogoś na siłę wsadza na SK a dopiero później zaczyna się zastanawiać czy w ogóle a jeśli tak to gdzie wysłać go na odpowiednie szkolenie.
Wracając do tematu, jak jest kilku kierujących działaniami to już zaczyna się spychologia. Osobiście nie kojarzę aby był jakiś przepis, który KDR 1,2 czy 3 powinien to zrobić.
Według Rozp. MSWiA z dn. 3 lipca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
Rozdział 7 § 39. 1.
Kierujący sporządza informację ze zdarzenia, której wzór jest określony w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
Teoretycznie mógłby to być ostatni KDR, który wraz z przejęciem dowodzenia powinien uzyskać wszelkie informację o zdarzeniu i podjętych działaniach do tej pory.  Z drugiej strony dla policji i Prokuratora najczęściej najistotniejszy jest początek działań i sytuacja zastana przez pierwszego KDR.
W praktyce najlepiej gdyby wszyscy razem usiedli przy sporządzaniu meldunku. Wtedy w  IzZ w punkcie 33.6  "Inne uwagi dotyczące danych ze strony poprzedniej" można by wpisać np. 36 "informację sporządził ostatni KDR po uzyskaniu informacji od przednich KDR".
Kolega sorbent ma rację "... dobry opis chronologii, czynności jak i decyzji naprawdę wymaga zastanowienia... Daje to potem spokój sumienia ..."
Teoretycznie dyspozytor lub dyżurny SK nie pisze IzZ, no chyba że jest prikaz od 01.
"Dyspozytor lub dyżurny operacyjny stanowiska kierowania komendanta Państwowej Straży Pożarnej nie sporządza:
C)  informacji ze zdarzenia, gdy na miejscu obecne są sis PSP. " - pyt. nr 1001 z zestawu pytań do wykorzystania w sprawdzianach wiedzy obsad PB i SK w trakcie inspekcji gotowości operacyjnej. Zestaw pytań zatwierdzonych przez Komendanta Głównego PSP w 20017 r.