Autor Wątek: Zagrożenie czadem w nowym domu?  (Przeczytany 1623 razy)

Offline Pieniek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 23
Zagrożenie czadem w nowym domu?
« dnia: Październik 25, 2018, 10:46:22 »
Siostra przeprowadziła się na swoje, postawiła całkiem spora chatę. Budynek jest świeżo zbudowany i siostra twierdzi że zagrożenie tlenkiem węgla jest znikome.

Nie znam się na tym zbytnio dlatego piszę do fachowców, w garażu ma taki piec jak na zdjęciu. Poza tym w kuchni ma płytę indukcyjna i nigdzie więcej żadnych piecykow, kominków itp.

Czy siostra ma rację czy jednak warto zamontować czujnik czadu?




Offline pisak10

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 96
Odp: Zagrożenie czadem w nowym domu?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2018, 11:09:00 »
Przez takie podejście, jak ma Twoja siostra dochodzi właśnie do tragedii. Wielu już było co miało "znikome" zagrożenie zatrucia tlenkiem węgla i dochodziło do tragedii. Szkoda dla siostry kilkudziesięciu zł wydać na czujnik ? Ma siostra dzieci ? Bo jak ma to dla mnie brak słów...
W mojej opinii zawsze jak ma się tego typu urządzenia to należy montować czujnik czadu. Zawsze ! Nawet przy tego typu piecykach z zamkniętą komorą spalania. To jest tylko urządzenie, jak się nie zabezpieczysz to nie wiesz czy coś może się dziać z nim  niepokojącego. A przykładów zatrucia tlenkiem węgla nie muszę przytaczać, każdego dnia w sezonie grzewczym jest wiele w Polsce .
To jest moje zdanie i dla mnie zakup nawet czujek dymu w części mieszkalnej jest wskazanym wydatkiem. Ludzie zabezpieczają się przed kradzieżą, montują super bezpieczne drzwi antywłamaniowe, alarmy antywłamaniowe, a nie zwracają uwagi na bezpieczeństwo ppoż. we własnym domu. Jestem ciekawy statystyki, jakie są straty w wyniku kradzieży a jakie w wyniku pożarów w domach/mieszkaniach w skali kraju. Albo liczba zgonów w wyniku pożarów a w wyniku włamań.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2018, 11:26:14 wysłana przez pisak10 »

Offline Pieniek

  • Bywalec
  • *