Autor Wątek: Interpretacja zapotrzebowania w wodę  (Przeczytany 5579 razy)

Offline buli1502

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 15
Interpretacja zapotrzebowania w wodę
« dnia: Sierpień 08, 2017, 22:17:55 »
WITAM. JESTEM POCZĄTKUJĄCYM PREWENTYSTĄ I CHCIAŁBYM SIĘ PORADZIĆ STARSZYCH KOLEGÓW W KWESTII ZAOPATRZENIA W WODĘ. BYŁEM NA ODBIORZE OBIEKTU PM I BIORĄC POD UWAGĘ NAJWIĘKSZĄ STREFĘ POŻAROWĄ I JEJ GĘSTOŚĆ OBCIĄŻENIA ZGODNIE Z TABELĄ WYCHODZI, ŻE POTRZEBA 40 L/S. ZAOPATRZENIE STANOWI SIEĆ ZEWNĘTRZNA MIEJSKA Z HYDRANTAMI WZDŁUŻ PUBLICZNEJ DROGI PLUS JEDEN HYDRANT (W ZWIĄZKU, ŻE JEST POWYŻEJ 30 L/S MUSI ON BYĆ DN 100 I TAK JEST).
PYTANIE JEST NASTĘPUJĄCE: JAK WYEGZEKWOWAĆ POTWIERDZENIE UZYSKANIA TAKIEGO ZAPOTRZEBOWANIA? PRZEDSTAWIONO MI BADANIA KAŻDEGO Z 4 HYDRANTÓW OSOBNO I PARAMETRY SIĘ ZGADZAJĄ. WYDAJE MI SIĘ JEDNAK, ZE TE 40 L MUSIMY UZYSKAĆ JEDNOCZEŚNIE CZYLI BADANIA POWINNY ZOSTAĆ PRZEPROWADZONE PRZY JEDNOCZESNYM OTWARCIU WSZYSTKICH HYDRANTÓW A NIE KAŻDEGO Z OSOBNA I WARTOŚCI ZSUMOWANE.
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC!!!

Offline ofi

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 244
Odp: Interpretacja zapotrzebowania w wodę
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 09, 2017, 00:19:46 »
Na wstępie - NIE pisz dużymi literami.
Powinieneś zażądać pisemnej informacji od zarządcy sieci z której będzie wynikało ze zapewniają 40 l/s - powinno być już wydane na etapie projektowania budynku. Odnośnie protokołów możesz wymagać jednoczesności poboru z 2 sąsiednich hydrantów - taki wymóg określają przepisy dla sieci zapewniającej powyżej 20 l/s.
Z innej strony podpowiem, że nie widziałem jeszcze w życiu (a nie służę od wczoraj) zapewnienia 40 l/s przez sieć miejską/wiejską, więc weź poprawkę na to co będą Ci przedstawiać. Dla takich wydajności zwykłe niezbędne jest uzupełniania brakującej wydajności sieci - np zbiornikami.
Podpowiem jeszcze jedno - wszystkie hydranty powinieneś mieć nadziemne DN100 - nie tylko jeden.

Offline firefighterkasa

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 73