Autor Wątek: Uprawnienia do badania hydrantów wew. i zew.  (Przeczytany 6974 razy)

Offline kad-instal

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 1
Uprawnienia do badania hydrantów wew. i zew.
« dnia: Lipiec 05, 2017, 12:29:54 »
Witam,
Zacznę tak, jestem technikiem pożarnictwa i posiadam aktualny certyfikat naprawy i konserwacji sprzętu ppoż. Mam nowy sprzęt do takowych badań wydajności z pełną dokumentacją. Przeprowadzam takie badania od kilku lat. Parę dni temu pierwszy raz spotkałem się z opinią dużego inwestora, że mój protokół z badań został odrzucony ze względu na to iż NIE POSADAM UPRAWNIEŃ...
Troszkę się zmieszałem, przeczytałem ustawę ale nie do końca ją rozumiem.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką opinią i czy rzeczywiście istnieje przepis ze muszę mieć jakieś specjalistyczne uprawnienia do wykonywania takich usług?
Dorzucę tylko że CNBOP oferuje takie kursy...
https://www.cnbop.pl/pl/szkolenia/kalendarz-szkolen/szkolenie-dla-konserwatorw-hydrantw-zewntrznych-i-wewntrznych_520

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.


Offline Mroovka

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 882
Odp: Uprawnienia do badania hydrantów wew. i zew.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2017, 17:21:17 »
Według mnie niesłusznie odrzucono Twój protokół badania hydrantów. Przepisy ppoż. nie nakładają na badającego posiadania stosownych uprawnień (tak samo jak z gaśnicami).
Ale to tylko moje skromne zdanie...
Si vis pacem, para bellum

Offline marcin00127

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: Uprawnienia do badania hydrantów wew. i zew.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2017, 08:47:34 »
Zgadzam się z kolegą Mroovka. Protokół został odrzucony nie słusznie bo nigdzie nie ma wzmianki o uprawnieniach jest tylko o specjalistycznym sprzęcie. Ja osobiście pracuje przy pozarowce 3 lata i nigdy nikt mi nic nie zarzucił ze nie mam uprawnień.

Offline mariusz

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 277
Odp: Uprawnienia do badania hydrantów wew. i zew.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2017, 18:35:20 »