Autor Wątek: Szerokość drzwi ewakuacyjnych. par 9 pkt 2 WT  (Przeczytany 5440 razy)

Offline mgemel

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Szerokość drzwi ewakuacyjnych. par 9 pkt 2 WT
« dnia: Grudzień 22, 2016, 08:52:02 »
Witam, jestem początkującym projektantem, chciałem się dowiedzieć od praktykujących rzeczoznawców uczestniczących w odbiorach budynków jak interpretować paragraf 9 pkt. 2 Warunków Technicznych "Grubość skrzydła drzwi po otwarciu nie może pomniejszać wymiaru szerokości otworu w świetle ościeżnicy"  Czy w przypadku gdy minimalna szerokość drzwi w świetle ościeżnicy w danym miejscu to np. 90 cm, projektując otwór montażowy uwzględniam oprócz grubości ościeżnic również grubość skrzydła? Czy otwór przejścia na odbiorach jest liczony między ościeżnicami czy między ościeżnicą a skrzydłem otwartym do kąta 90st.? Czy może zawsze wyznacza się światło ościeżnicy a par.9 pkt. 2 mówi właśnie o tym, że grubości skrzydła się już nie uwzględnia?
Z góry dziękuję za pomoc.

Offline mariusz

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 277
Odp: Szerokość drzwi ewakuacyjnych. par 9 pkt 2 WT
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2016, 18:44:48 »
Mierzysz od ościeżnicy do skrzydła drzwi.

Offline mgemel

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Szerokość drzwi ewakuacyjnych. par 9 pkt 2 WT
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2016, 08:43:35 »
Rozumiem, dziękuję za informację. Nurtuje mnie jeszcze interpretacja par. 239 ust. 4.
Czy szerokość drzwi ewakuacyjnych stanowiących wyjście z budynku użyteczności publicznej (nieposiadającego klatki schodowej) musi wynosić zawsze minimum 120 cm w świetle? Czy może oblicza się ją tak samo jak inne drzwi przy założeniu minimum 90 cm?

Offline mateuszkol1

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Szerokość drzwi ewakuacyjnych. par 9 pkt 2 WT
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2016, 09:01:06 »