Autor Wątek: Problem z alarmowaniem!!!  (Przeczytany 15396 razy)

Offline Lider1989

  • "Dzień wczorajszy, był łatwym dniem..."
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 99
Problem z alarmowaniem!!!
« dnia: Grudzień 13, 2016, 13:10:26 »
Druhowie! Mam pytanie odnośnie urządzeń alarmujących nas na telefony, DSP 50 + alarmowanie.pl
Gdy PSK włącza nam alarm i wyje syrena, schodzi jej 3 sygnał dopiero załączają się nam telefony. Rozmawialiśmy z innymi jednostkami z naszego rejonu, to mówią, że im dzwonią równocześnie z pierwszym sygnałem syreny. Nasza miejscowość jest dosyć spora jest kilku Strażaków mieszkających kawałek od remizy i zdarzyło się już, że auto wyjechało, a oni dopiero podjechali pod remizę. Miał, może ktoś podobną sytuację u siebie i ja rozwiązał lub macie może pomysł jaka jest przyczyna późnego połączenia na telefon?

Offline michal8585

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 25
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2016, 14:14:56 »
Rozumiem, że chcielibyście info od razu kiedy syrena się załączy, ale moim zdaniem 3 sygnały i sms to dobre rozwiązanie, ponieważ wiadomo, że jesteście alarmowani przez SKKM/SKKP do wyjazdu, a nie jest to np. zbiórka, czy test syren czy też jakaś ważna rocznica. U mnie w OSP nie korzystamy z tego serwisu, mamy kartę sim, która wysyła smsy, do zapisanych kontaktów, ale u Was może jest to kwestia ustawień/skontaktowania się z ww. serwisem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2016, 14:19:36 wysłana przez michal8585 »

Offline kamil237

  • Brotherhood. Teamwork. Unity.
  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 245
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2016, 14:21:31 »
Skontaktuj się z chłopakami z alarmowanie.pl mają zapisane wszystkie informacje dotyczące waszego alarmowania, godzinę o której dotarł do nich sygnał od was o potrzebie alarmowania, czas po jakim ich system opowiedział, poziom zasięgu, jakie telefony po jakim czasie zostały zaalarmowane itd. Powinno wam się udać znaleźć przyczynę opóźnienia. U mnie niedawno też był problem z opóźnieniem, a nawet z tym, że niektórzy wcale nie dostawali sygnału, zadzwoniłem, pogadaliśmy i udało się wszystko wyjaśnić. Zadzwoń, chłopaki są spoko i na pewno pomogą. Tu masz numer: 786818640
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2016, 14:24:33 wysłana przez kamil237 »

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2016, 14:35:51 »
Może być źle zaprogramowany terminal DTG 53 - przypuszczam, że numer alamowanie.pl macie gdzieś pod koniec listy. Sprawdźcie to i przepiszcie na początek listy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2016, 15:17:48 wysłana przez Sylwek »

Offline Lider1989

  • "Dzień wczorajszy, był łatwym dniem..."
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 99
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 13, 2016, 14:41:58 »
Sprawdzimy jutro, pójdziemy jutro zrobić aktualizację numerów, może to być właśnie to, a jak nie to będziemy dzwonić do alarmowania może coś zaradzą. Dzięki!

Offline PCT

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 252
  • Dowódca Plutonu
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 16, 2016, 13:29:16 »
Może podpowiem opisując moje ustawienie DTG-53:
1 clip: 896796901 - 1 numer alarmowania.pl
2 clip: nr naczelnika - na bieżąco wiem czy DTG działa + zwłoka
3 clip: 343401101 - 2 numer alarmowania.pl, ponowienie próby załączenia w przypadku problemów z 1 numerem

Pozostałe numery i smsy mam skasowane. System działa zadowalająco. Co niektórzy dyspozytorzy w lokalnej KP uruchamiają VOIPy nawet przed syreną.
Bardziej honorowe jest być wyniesionym na tron niż go odziedziczyć...
N. Machiavelli

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2016, 09:00:33 »
Czy ktoś z Was posiada "Jednoczesne alarmowanie" od DIGITEXu? Jak Wam się sprawuje?
My przedłużyliśmy usługę o kolejny rok, a od października usługa raz działa, raz nie działa.
Generalnie wierzyłem, że usługa od dużego dostawcy będzie funkcjonować sprawnie (tak było
od samego początku) i to tylko przejściowe problemy. Mamy koniec grudnia, a jednoczesne alarmowanie dalej
szwankuje. Na zgłoszenia reklamacyjne ich serwisanci są mocno zdziwieni, jak by tylko to nam się takie cuda
działa  :cooo: Jak to u Was funkcjonuje?

Offline fire45

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 417
  • Nie ma miękkiej gry!
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 29, 2016, 11:01:55 »
Czy ktoś z Was posiada "Jednoczesne alarmowanie" od DIGITEXu? Jak Wam się sprawuje?
My przedłużyliśmy usługę o kolejny rok, a od października usługa raz działa, raz nie działa.
Generalnie wierzyłem, że usługa od dużego dostawcy będzie funkcjonować sprawnie (tak było
od samego początku) i to tylko przejściowe problemy. Mamy koniec grudnia, a jednoczesne alarmowanie dalej
szwankuje. Na zgłoszenia reklamacyjne ich serwisanci są mocno zdziwieni, jak by tylko to nam się takie cuda
działa  :cooo: Jak to u Was funkcjonuje?

Używam jakoś od połowy czerwca i zero problemów. Terminal w remizie programowałem samodzielnie.
Jeżeli chodzi o zgłaszanie problemów poprzez http://serwis.digitex.pl/ to rzeczywiście, na prostą odpowiedź
czekam miesiąc albo moje zapytanie pozostaje zupełnie bez odzewu. Inaczej kontakt wygląda telefonicznie
lub bezpośrednio poprzez podane adresy mailowe. Szybka i fachowa odpowiedź oraz życiowe podejście do OSP.
Przedłużyli mi okres testowy na czas ociągającej się decyzji Burmistrza i opłacenia faktury.

Korzystam z wersji PREMIUM.

Z usług jakiego operatora korzystacie? Pozostawiliście alarmowanie SMS? One zawsze prawidłowo funkcjonują?

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2016, 18:11:01 »
Korzystamy z jednoczesnego alarmowania praktycznie od momentu wprowadzenia usługi przez Digitex na rynku.
Do tej pory nigdy problemy się nie zdarzały, wszyscy byli bardzo zadowoleni bo usługa na prawdę przyspieszała wyjazd.  Zaczęło się tak jak napisałem powyżej mniej - więcej od października. Teraz kiedy wszyscy są przyzwyczajeni do takiego rodzaju alarmu, mało kto zwraca uwagę na smsy, po drugie czas dzwonienia na terminalu został ustawiony na 30 sek (zgodnie z zaleceniem serwisu Digitex) co znacznie opóźnia wysłanie smsów. 

Offline bryx

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2017, 22:51:45 »
Witam, mam pytanko. Czy u was gdy macie w terminalu ustawione tylko 2 pierwsze pozycje na alarmowanie.pl (czyli numer 89...,34... na CLIP) zabiera pieniądze z konta?

Offline piotr92strazak

  • Cel: PSP
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.162
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2017, 23:17:17 »
Witam, mam pytanko. Czy u was gdy macie w terminalu ustawione tylko 2 pierwsze pozycje na alarmowanie.pl (czyli numer 89...,34... na CLIP) zabiera pieniądze z konta?
Nie
Straż- Pasja, Miłość, Duma, Honor

Offline bryx

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2017, 23:20:15 »
kurde to dziwne bo u nas zabiera, nie dużo ale kilkanaście groszy zawsze.

Offline piotr92strazak

  • Cel: PSP
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.162
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 17, 2017, 05:53:51 »
Pobiera grosze ale firmie alarmowanie.pl jeżeli ma ktoś włączoną pocztę głosową. Skontaktuj się z alarmowanie.pl i przedstaw problem
Straż- Pasja, Miłość, Duma, Honor

Offline gadzina92

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 241
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 17, 2017, 12:16:49 »
A jak szybko dochodzą raporty do dowódców w wersji premium?

Offline krzysiek 998

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 274
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 17, 2017, 13:28:31 »
Witam, mam pytanko. Czy u was gdy macie w terminalu ustawione tylko 2 pierwsze pozycje na alarmowanie.pl (czyli numer 89...,34... na CLIP) zabiera pieniądze z konta?
Z aktywnej karty za 5 zł nie powinno nic zabierać. Najprawdopodobniej jest włączona jakaś usługa typu granie na czekanie.


Rozumiem, że chcielibyście info od razu kiedy syrena się załączy, ale moim zdaniem 3 sygnały i sms to dobre rozwiązanie, ponieważ wiadomo, że jesteście alarmowani przez SKKM/SKKP do wyjazdu, a nie jest to np. zbiórka, czy test syren czy też jakaś ważna rocznica. U mnie w OSP nie korzystamy z tego serwisu, mamy kartę sim, która wysyła smsy, do zapisanych kontaktów, ale u Was może jest to kwestia ustawień/skontaktowania się z ww. serwisem.
W DTG 53 ustawić zwlokę na 10 sek.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2017, 13:57:21 wysłana przez Butel »

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 19, 2017, 17:59:44 »
Witam, mam pytanko. Czy u was gdy macie w terminalu ustawione tylko 2 pierwsze pozycje na alarmowanie.pl (czyli numer 89...,34... na CLIP) zabiera pieniądze z konta?

Nie wiem jak jest z terminalem ale jak się dzwoni z telefonu to alarmowanie.pl odbiera telefon i głosik mówi, że przyjęto zlecenie alarmowania. Jeśli z terminala jest podobnie to będą pobierane środki. Tylko w przypadku odrzucenia bez poczty głosowej nie są naliczane opłaty.

Offline bryx

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 19, 2017, 20:10:13 »
już wiem w czym był problem, dzięki za rady ;)

Offline piotr92strazak

  • Cel: PSP
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.162
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 22, 2017, 18:43:53 »
Witam jakich operatorów karty SIM macie w swoich selektywnym alarmowaniu? Kogo polecacie? PLAY działa w kilku zasięgach nie będzie robiło to problemu?
Straż- Pasja, Miłość, Duma, Honor

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 22, 2017, 22:22:52 »
Witam jakich operatorów karty SIM macie w swoich selektywnym alarmowaniu? Kogo polecacie? PLAY działa w kilku zasięgach nie będzie robiło to problemu?

Mam Heyah z pakietem darmowych SMSów. Próbowałem Play ale nie mogło złapać jednego nadajnika i terminal wieszał się kiedy zaczęło zmieniać nadajniki. Dla przykładu u chłopaków w sąsiedniej OSP od ponad roku mają Play i działa bez zarzutu.

Offline oliwier

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.349
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 22, 2017, 22:30:49 »
Generalnie do wszelkiego typu terminali GSM firmy polecają operatorów pracujących na nadajnikach ORANGE. Mają najbardziej stabilne zasięgi.
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline piotr92strazak

  • Cel: PSP
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.162
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 22, 2017, 22:40:15 »
Nam zależy na tym aby konto było jak najdłużej ważne na połączenia wychodzące np rok ważności konta. Mamy obecnie T- Mobile lecz kosztowna ich usługa ważności konta...
Straż- Pasja, Miłość, Duma, Honor

Offline sheldon

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.658
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 22, 2017, 22:47:51 »
Orange na kartę w jednej z taryf ma ważność konta rok za 3zł - właśnie przedłużyłem o kolejny rok w alarmie w domu.
PYTAJ! ĆWICZ! KORZYSTAJ Z DOŚWIADCZEŃ KOLEGÓW!

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 23, 2017, 06:36:45 »
Obecnie chyba każda firma ma rok ważności konta. Bardzo wygodnie jest w Virgin Mobile bo wystarczy doładować za 5 pln i konto jest ważne rok bez żadnych opłat. Można sobie założyć konto na ich stronie i aktywować dodatkowo darmowe minuty i smsy które się odnawiają co miesiąc przez kilka mirsięcy. Niestety jest problem z ustawieniem centrum sms - na telefonie wszystko chodzi, na terminalu nie bardzo. Jako karta dla dzieciaków bardzo fajne. Na tablecie e-Remizy chodzi dobrze nawet po wyczerpaniu transferu internetu bo nigdy nie wyłącza a tylko zwalnia prędkość.  Do terminala od alarmu nie sprawdziło mi się - smsy nie chodziły.
Plus po włączeniu usługi lub wybraniu taryfy też automatycznie przedłuża na rok po doładowaniu za min. 5 pln. Problem z nimi, że mają kilka tych taryf i trzeba teho pilnować by mieć odpowiednią.
Orange jest dobre do terminali bo najstabilniej i najbardziej niezawodnie działa. Rok ważności konta jest po wysłaniu smsa. Dla nowych kart koszt koło 3 pln, po pewnym czasie sms jest chyba darmowy. Jest to upierdliwe bo raz na rok trzeba rozkręcać terminal i przekładać kartę do telefonu żeby wysłać sms. Prawdopodobnie można to też aktywować ze strony www jeśli się założy konto. Będę to sprawdzał.
Konto www to w każdej sieci dobra sprawa bo można kontrolować z domu stan i wykorzystanie środków i aktywować dodatkowe funkcje.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2017, 06:49:12 wysłana przez Sylwek »

Offline eddie

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 138
    • Platforma Alarmowania Strażaków
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 27, 2017, 01:32:14 »
Jeżeli chodzi o Virgin Mobile to mają uslugę #freemium czyli dostajecie gratis co miesiąc 30 SMS, 30 minut i 300MB internetu.
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, lecz wkładanie kart sim w standardowych pakietach jest łamaniem regulaminu operatorów, może się zdarzyć że po prostu wam kiedyś te kartę bez uprzedzenia wyłączą.
Do terminali są przeznaczone karty telemetryczne M2M.
Oferuje je Orange i Play. W play można przez infolinię włączyć działanie tylko na jakiejś konkretnej sieci, bez przełączania gdzie indziej.
Platforma Alarmowania Strażaków - www.pasosp.pl

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Problem z alarmowaniem!!!
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 27, 2017, 10:27:01 »
A czy czasem taryfa telemetryczna ma tylko połączenia - pakiety danych i sms bez połączeń głosowych?
PS: inne sieci też mają, np http://www.t-mobile.pl/pl/dlafirm/rozwiazania-dla-firm/taryfa-telemetryczna
http://www.plus.pl/b2b/smartm2m
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2017, 10:31:22 wysłana przez Sylwek »