Autor Wątek: Rekrut :)  (Przeczytany 4828 razy)

Offline HastiaN

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
Rekrut :)
« dnia: Maj 12, 2016, 00:26:49 »
Cześć !
Piszę do was z takim nietypowym pytankiem.
Otóż jestem ratownikiem wodnym, ratownikiem ( po KPP), płetwonurkiem, osobą bardzo wysportowaną.
Chciałbym wykorzystać swoje umiejętności by pomagać innym. Więc zastanawiałem się nad wstąpieniem do mojego OSP.
I tutaj mam pytania:
1) Ile trwa szkolenie i jak to wygląda. Podobno 2 kursy, weekendowe itp.
2) Czy OSP zawsze przyjmą ochotnika z otwartymi ramionami ? Nie jestem pierwszym lepszym z ulicy, wnoszę już jakieś kwalifikację.
3) Czy uważacie, że jest to gra warta świeczki, skoro jestem studentem dziennym i generalnie chciałbym być ochotnikiem pod telefonem. Nie mam czasu na aktywne udzielanie się w OSP ale chciałbym jak najbardziej pomagać w akcjach w przyszłości, po prostu nie marnować swojego potencjału.

Offline Feniks

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 439
Odp: Rekrut :)
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2016, 07:12:55 »
1) Najnowsza wersja szkolenia podstawowego trwa 126h i wymagana jest co najmniej 80% obecność na zajęciach. W tym zaliczenie komory dymowej i rozgorzeniowej - na tych zajęciach trzeba być koniecznie.
Tak, jest to głupie, niepraktyczne i jest szczytem debilizmu, biorąc pod uwagę, że kiedyś to samo załatwiało się w 1/4 tego czasu z lepszym skutkiem, ale "ich magnificencje nieroby" tak sobie to wymyśliły, bo najwyraźniej sądzą, że wszyscy tak jak oni nie mają co z czasem robić...

Co więcej, oprócz tego konieczne jest szkolenie BHP (kolejne zmarnowane godziny). Do tego oczywiście komplet badań lekarskich (zależy od organizacji w danej gminie - od 1 do 3 zmarnowanych dni).

Po ukończeniu szkoleń musisz być jeszcze uwzględniony w ubezpieczeniu, zanim będziesz mógł jeździć do akcji.



2) To zależy od jednostki. Najlepiej mieć jakiegoś znajomego w danej jednostce by Cię polecił, ale nie jest to wymagane.