Elo
Ze względu na wybitnie niski garaż w jednostce (brama poniżej 3m wysokości) a jednocześnie potrzeby posiadania auta stricte terenowego po krótkich poszukiwaniach trafiłem na GCBA na podwoziu Tatra 815-7 6x6 (jest też wersja 4x4). Takie auta w ofercie ma w Polsce tylko WISS, ale średnio się tym chwali (
KLIK). W dodatku w zasadzie jest to Polska wersja tych aut zbudowanych przez czeskiego THT Policka
6x6 (
4x4). Z jakiegoś powodu w ofercie te wozy ma też Arkom (te z THT), no ale to inna bajka.
Teraz zaczynają się schody, ponieważ nie ma zabudowy pożarniczej na podwoziu T815-7 z certyfikatem CNBOP - jakby nie dość że ten konkretny wóz raczej bym wolał mieć jakiś wybór w kwestii wykonawca krajowy/zagraniczny.
Powiem szczerze że nie wiem z której strony to ugryźć, czy taka Tatra ma jakiekolwiek szanse na to żeby uzyskać certyfikat CNBOP? Jeśli nie, to jak w ogóle się z tym dalej bujać? Bo wiadomo że jakieś dotacje celowe z reguły też wymagają żeby produkt był certyfikowany...