Autor Wątek: problem z radiotelefonem podczas jazdy  (Przeczytany 1519 razy)

Offline katopo

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 332
problem z radiotelefonem podczas jazdy
« dnia: Marzec 02, 2015, 19:36:09 »
Witajcie,
mam problem z radiotelefonem przewoźnym zamontowanym w naszym Starze 244.
Podczas jazdy nie da się prowadzić korespondencji (nie chodzi o hałas w kabinie).
Przy odbiorze słychać tylko trzask i nic więcej. Trzeba się zatrzymać i gdy silnik pracuje na wolnych obrotach da się coś zrozumieć a najlepiej przy zgaszonym silniku.
Radio to Motorola MC 2100 zasilana 12v i podłączona przez przetwornice.

Nie wiem czy potrzeba dołożyć jakiś filtr czy coś bo tak nie da się działać.
Proszę o porady osoby znające się w temacie.

Offline lukaszenko

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 332
Odp: problem z radiotelefonem podczas jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2015, 16:27:57 »
spróbujcie podłączyć bezpośrednio pod akumulator i wtedy sprawdźcie co się dzieje
I ósmego dnia Bóg stworzył strażaka

"co nie uśmierci, to podwójnie wzmocni mnie"

Offline katopo

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 332
Odp: problem z radiotelefonem podczas jazdy
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2015, 19:11:45 »
jest problem z takim podłączeniem bo star ma instalację 24v a radio jest na 12v

Offline lukaszenko

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 332
Odp: problem z radiotelefonem podczas jazdy
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2015, 20:04:03 »
Ale przecież masz 2 akumulatory po 12v i nie ma żadnego problemu
I ósmego dnia Bóg stworzył strażaka

"co nie uśmierci, to podwójnie wzmocni mnie"

Offline sp7wme

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: problem z radiotelefonem podczas jazdy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 19, 2015, 11:56:12 »
proponuje sprawdzic dokladnie instalacje antenowa, czy masa glowicy ma dobry styk z blacha nadwozia 
sprawdzic rowniez stan alternatora i automatu ladowania
jesli przetwornica 24V/12V jest pradowo wydolna, to  nie ma prawa miec wplywu na prace radia, ale ... wiekszosc przetwornic w handlu ma dane techniczne podawane na wyrost, np. przetwornica opisana jako 10A faktycznie jest przetwornica 6A 
a tak naprawde, to nie jest przetwornica, tylko najzwyklejszy blok stabilizatora napiecia, stosowany w wiekszosci zasilaczy 
aby takiej przetwornicy bylo lzej pracowac mozna na jej radiatorze zastosowac wentylator od kompowego zasilacza, wtedy mozna pobrac z niej wiekszy prad, prawie taki, jak napisane w instrukcji ;)   
SP7WME  Krzysztof