Autor Wątek: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator  (Przeczytany 14503 razy)

Offline urban

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 129
    • http://
Witam

Ma ktoś opracowany sprawdzający się w życiu codziennym  zakres obowiązków  dla Kierowców konserwatorów w OSP?

 

Offline pol102

  • Software Developer
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 428
  • Cichy spec od czarnej roboty.
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 31, 2013, 00:12:32 »
Generalnie wygląda to tak: umowa umową, a połowę roboty robi naczelnik i chętni :) Mogę pokazać Ci moją umowę ale to bez sensu bo w skrócie odpowiadam za cały sprzęt na samochodzie i samo auto.
Jeśli robisz coś za darmo i czujesz, że daje Ci to radość, to wiedz iż muisz robić to na 200% swoich umiejętności.

mik23

  • Gość
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2013, 08:42:34 »
A co masz na myśli "sprawdzający się w życiu codziennym" ?
Umowa jak inne. Moja jak i inne określa co mam pod swoją opieką (wymieniony sprzęt, ponieważ jest u nas dwóch k-k OSP):
- dbać o należyty stan techniczny, czystość i wygląd powierzonego sprzętu
- obsługiwać urządzenia na przypisanym aucie
- eksploatować zgodnie z kwalifikacjami do ściśle określonych celów
- rozliczać się z dokumentacji
- na sygnał alarmu zgłaszać się do akcji
- odpowiednio zabezpieczyć dokumentację i klucze
- i oczywiście formalnie zgłaszać naczelnikowi o usterkach.
Oczywiście w umowie jest zaznaczone, że prace wykonywać sumiennie oraz nie mogę zlecić innym osobom bez pisemnej zgody zleceniodawcy.
U mnie wszyscy wiedzą co mam w zakresie obowiązków i problemów nie ma. Wyjątkiem są wspólne rzadkie konserwacje sprzętu połączone zazwyczaj z ćwiczeniami. Poza tym całość postanowień zawartych w umowie wypełniam osobiście.
Więcej nic się nie wymyśli, choć paragrafów jest aż 8 w umowie.

Offline darkpower

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2014, 16:06:41 »
jeśli masz w umowie żeby przybywać na alarm, to masz jakieś konsekwencje jeśli się nie pojawisz ?

Offline Levy

  • Per aspera ad astra
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.477
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2014, 16:14:00 »
jeśli masz w umowie żeby przybywać na alarm, to masz jakieś konsekwencje jeśli się nie pojawisz ?

Zależy od okoliczności. Nikt nie wymaga, żeby rzucić wszystko w diabły i lecieć bez względu na wszystko. Jeśli jesteś podpity, to wiadomo - o wyjeździe nie ma mowy. Do tego dochodzą inne zdarzenia losowe, jak: przebywanie w danej chwili w znacznej odległości od jednostki, bycie w trakcie wykonywania jakichś czynności, które nie mogą być przerwane, brak osoby która mogła by się zająć dziećmi podczas naszej nieobecności itp. Czyli w zasadzie można by to określić słowem klucz "to zależy" :rofl: Najważniejsze żeby umieć określić sobie priorytety.
Wpływ dowódcy jako twórcy karności jest przodujący. Gdy dowódca ma powagę wynikającą ze stopnia i stanowiska, a ponadto dużą wiedzę i umiejętność pracy, wówczas jego wpływ działa tak silnie, że każdy podwładny uważa podporządkowanie się mu za samo przez się zrozumiałe.

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.712
  • Getting too old for this shit
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2014, 21:17:32 »
Właśnie, "zależy"... od tego jak sformułowana jest umowa - w większości przypadków jest tak jak powyżej, ale zdarzają się przypadki gdzie kierowca ma wyznaczone godziny pracy i w nich musi być dyspozycyjny.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2014, 10:54:11 »
A ja pozwolę się podpiąć pod temat z trochę innym pytaniem: czy konserwator, osoba która jest na emeryturze i został zatrudniony na umowę zlecenie musi opłacać składki ZUS ?

Offline Levy

  • Per aspera ad astra
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.477
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2014, 15:40:37 »
A ja pozwolę się podpiąć pod temat z trochę innym pytaniem: czy konserwator, osoba która jest na emeryturze i został zatrudniony na umowę zlecenie musi opłacać składki ZUS ?

Cytuj
Za emeryta, jak również rencistę na etacie, pracodawca ma obowiązek uiszczać składki na ubezpieczenie:

- emerytalno-rentowe,
- chorobowe,
- wypadkowe,
- zdrowotne.

Wynika to z  ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, która obejmuje obowiązkiem ubezpieczeniowym każdą osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę. Nie ma znaczenia ani wymiar czasu pracy, ani czas trwania zatrudnienia. Nie jest też ważne, czy emerytura pobierana jest z polskiego ZUS, czy zagranicznego systemu ubezpieczeń.

Za osobę, która nabyła uprawnienia emerytalne nie trzeba natomiast płacić składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.

Obowiązek ubezpieczeniowy powstaje od dnia wskazanego w umowie jako data rozpoczęcia pracy i trwa do dnia jej zakończenia, czyli do dnia  rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę. Pracodawca powinien w ciągu 7 dni od daty  nawiązania stosunku pracy wypełnić i wysłać do ZUS formularz zgłoszeniowy ZUS ZUA, gdzie w polu V należy wpisać kod ubezpieczenia 011010. Składki za emeryta trzeba uiszczać do 15. dnia każdego miesiąca. Przy zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowtnego trzeba wypełnić fomularz ZUS ZZA.

Oprócz tego pracodawca ma obowiązek ujmować zatrudnionego emeryta w comiesięcznych, imiennych raportach ZUS RCA i ZUS RZA. W przypadku choroby pracownika musi natomiast wypełnić druk ZUS RSA informujący o wypłaconych świadczeniach i przerwach w opłacaniu składek.

Pracodawca powinien pamiętać, że emerytura nie stanowi tytułu ubezpieczenia, nie można jej wliczać do podstawy wymiaru składek.
Wpływ dowódcy jako twórcy karności jest przodujący. Gdy dowódca ma powagę wynikającą ze stopnia i stanowiska, a ponadto dużą wiedzę i umiejętność pracy, wówczas jego wpływ działa tak silnie, że każdy podwładny uważa podporządkowanie się mu za samo przez się zrozumiałe.

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 01, 2014, 23:02:04 »
Cytuj
Interpelacja nr 23446 do ministra spraw wewnętrznych
w sprawie rozliczania ekwiwalentu za udział członków ochotniczych straży pożarnych w działaniach ratowniczych
   Szanowny Panie Ministrze! Zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej rada gminy ustala wysokość ekwiwalentu dla członków ochotniczej straży pożarnej, którzy uczestniczyli w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę. Rozwiązanie to jest bardzo przydatne zwłaszcza w gminach wiejskich, w których większość członków OSP to ochotnicy - rolnicy ubezpieczeni w KRUS. Nie można bowiem zawierać z nimi umowy zlecenia, bo to wiązałoby się z kłopotami dla nich właśnie na płaszczyźnie ubezpieczeń społecznych - przejście z KRUS do ZUS miałoby związane z tym konsekwencje.
   Zgodnie z definicją legalną działania ratowniczego jest nim każda czynność podjęta w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska, a także likwidacja przyczyn powstania pożaru, wystąpienia klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia. Definicja ta jest szeroka, ale mimo to nastręcza wielu trudności interpretacyjnych. O ile nie budzi zastrzeżeń fakt, iż udział członków OSP w akcji ratowniczej monitorowanej przez powiatowe komendy straży pożarnej mieści się w ramach tej definicji i w związku z tym gminy mogą wypłacać ekwiwalent za udział w tych akcjach, zwolniony ze składek na ubezpieczenia społeczne, o tyle już przygotowywania do tej akcji, polegające chociażby na konserwacji wozów bojowych, mogą budzić wątpliwości co do ich zaliczenia do działań ratowniczych.
   Z tego powodu gminy zawierają odrębne umowy cywilnoprawne (zlecenia) z członkami OSP na konserwację wozów bojowych i ich przygotowywanie do akcji. W przypadku strażaków-rolników rozwiązanie to jest dla nich wysoce niekorzystne i nazbyt często powoduje rezygnację strażaków z wykonywania bardzo ważnych i koniecznych czynności, bez których sama akcja nie mogłaby przecież dojść do skutku. Jak się wydaje, mając zwłaszcza na względzie stanowisko ministra rolnictwa i rozwoju wsi zawarte w odpowiedzi z dnia 29 sierpnia 2013 r. na interpelację nr 21 730, praktyka taka jest błędna.
   Wobec powyższego, mając na celu rozwianie wątpliwości interpretacyjnych wskazanych przepisów prawa, ważnych z punktu widzenia członków OSP - rolników, uprzejmie proszę Pana Ministra o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
   1. Czy zdaniem Pana Ministra przygotowywanie wozu bojowego do akcji ratowniczej, polegające także na jego konserwacji, stanowi działanie na rzecz ochrony przeciwpożarowej i jako takie mieści się w definicji legalnej działania ratowniczego i dlatego członkowi OSP może być wypłacony z tego tytułu ekwiwalent, o którym mowa w art. 28 ustawy o ochronie przeciwpożarowej?
   2. Czy też zdaniem Pana Ministra za przygotowywanie wozu bojowego do akcji ratowniczej, w tym za konserwację wozu bojowego, strażakowi może być wypłacone wynagrodzenie na podstawie wyłącznie umowy cywilnoprawnej, a nie ekwiwalent za udział w działaniach ratowniczych, na rzecz ochrony przeciwpożarowej?
   Z poważaniem
   Poseł Sławomir Zawiślak
   Warszawa, dnia 13 grudnia 2013 r.


Cytuj
Szanowna Pani Marszałek! W nawiązaniu do pisma z dnia 30 grudnia 2013 r. (sygn. SPS-023-23446/13), przekazującego interpelację posła na Sejm RP pana Sławomira Zawiślaka w sprawie rozliczania ekwiwalentu za udział członków ochotniczych straży pożarnych w działaniach ratowniczych, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.
Zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 178, poz. 1380, z późn. zm.) członek ochotniczej straży pożarnej, który uczestniczył w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę, otrzymuje ekwiwalent pieniężny. Wysokość ekwiwalentu ustala rada gminy w drodze uchwały.
Stosownie do art. 2 pkt 2 ww. ustawy przez działania ratownicze należy rozumieć każdą czynność podjętą w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska, a także likwidację przyczyn powstania pożaru, wystąpienia klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia.
Ponadto należy uwzględnić także treść art. 1 ww. ustawy, zgodnie z którym ochrona przeciwpożarowa polega na realizacji przedsięwzięć mających na celu ochronę życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem poprzez:
1)   zapobieganie powstawaniu i rozprzestrzenianiu się pożaru, klęski
żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia;
2)   zapewnienie sił i środków do zwalczania pożaru, klęski żywiołowej lub
innego miejscowego zagrożenia;
3)   prowadzenie działań ratowniczych.
Z treści  powyższego  przepisu  prawa  wynika  zatem,  iż ustawodawca
wprowadził rozróżnienie pomiędzy przedsięwzięciami polegającymi na prowadzeniu działań ratowniczych a przedsięwzięciami polegającymi na zapewnieniu sił i środków do zwalczania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia.
Przygotowywanie wozu bojowego do akcji ratowniczej polegające na jego konserwacji zalicza się do przedsięwzięć polegających na zapewnieniu sił i środków do zwalczania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia (art. 1 pkt 2 ww. ustawy), nie zaś do przedsięwzięć polegających na prowadzeniu działań ratowniczych (art. 1 pkt 3 ww. ustawy).
Jednocześnie należy wskazać, że § 2 pkt 1 rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego (Dz. U. Nr 46, poz. 239) zawiera definicję pojęcia: czas interwencji. Zgodnie z ww. przepisem prawa przez czas interwencji należy rozumieć łączny czas trwania działań liczony od chwili przyjęcia informacji o zdarzeniu przez stanowisko kierowania, centrum powiadamiania ratunkowego albo wojewódzkie centrum powiadamiania ratunkowego do czasu powrotu ostatnich sił i środków podmiotów ratowniczych do miejsca stacjonowania.
Mając na uwadze powyższe, należy przyjąć, że przygotowywanie wozu bojowego do akcji ratowniczej polegające na jego konserwacji stanowi działanie na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ale nie jest uczestnictwem w działaniu ratowniczym, o którym mowa w art. 28 ust. 1 ustawy o ochronie przeciwpożarowej. Z tego względu członkowi ochotniczej straży pożarnej za ww. działania nie przysługuje ekwiwalent pieniężny, o którym mowa we wskazanym przepisie prawa.
Za przygotowanie wozu bojowego do akcji ratowniczej, w tym jego konserwację, członkowi ochotniczej straży pożarnej może być natomiast wypłacone wynagrodzenie na podstawie umowy cywilnoprawnej zawartej z gminą. Ustawowe zadania własne gminy w zakresie zapewnienia ochrony przeciwpożarowej oraz obowiązki wynikające z ustawy o ochronie przeciwpożarowej, takie jak ponoszenie przez nią kosztów wyposażenia, utrzymania, wyszkolenia i zapewnienia gotowości bojowej ochotniczej straży pożarnej (art. 32 ust. 2 ww. ustawy), umożliwiają zawieranie przez gminy takich umów z członkami ochotniczych straży pożarnych.
Odrębną kwestią pozostają jednakże konsekwencje, jakie wynikają z faktu zawarcia umowy cywilnoprawnej z gminą, dla osób ubezpieczonych w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Uprzejmie informuję, że w powyższym zakresie zasadne wydaje się skierowanie wystąpienia do ministra rolnictwa i rozwoju wsi oraz do ministra pracy i polityki społecznej.

Offline rafal.bula

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.952
    • JRG SGSP
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2014, 15:20:15 »
Myślałem, że w straży pożarnej już niewiele może mnie zdziwić, a jednak.
Jeden z moich kierowców, który jest zatrudniony przez gminę na pełny etat w godzinach 8-16, doznał ostatnio lekkiego wypadku podczas akcji która była w godzinach jego pracy. Jak się okazuje, stanowi to wielkie wyzwanie dla gminy, która nie może sobie poradzić z tą sytuacją. W ich interpretacji kolega jest zatrudniony jako kierowca konserwator, więc jakim prawem w czasie pracy brał udział w akcji? A jeżeli już, to jako kierowca nie powinien wysiadać zza kierownicy.  :gwiazdki:

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2014, 16:10:14 »
Myślałem, że w straży pożarnej już niewiele może mnie zdziwić, a jednak.
Jeden z moich kierowców, który jest zatrudniony przez gminę na pełny etat w godzinach 8-16, doznał ostatnio lekkiego wypadku podczas akcji która była w godzinach jego pracy. Jak się okazuje, stanowi to wielkie wyzwanie dla gminy, która nie może sobie poradzić z tą sytuacją. W ich interpretacji kolega jest zatrudniony jako kierowca konserwator, więc jakim prawem w czasie pracy brał udział w akcji? A jeżeli już, to jako kierowca nie powinien wysiadać zza kierownicy.  :gwiazdki:

Wszystko zależy jakie ma zapisy w swoim zakresie obowiązków.

Spotkałem się z zapisami, że konserwator-kierowca ma "kierowanie samochodem pożarniczym".

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.712
  • Getting too old for this shit
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 02, 2014, 16:18:55 »
Ale ja przepraszam bardzo - kto i co chce tu interpretować? Chyba że w tej gminie też czytać nie umieją. To był przede wszystkim strażak, który miał wypadek w czasie akcji i jako taki podlega ubezpieczeniu, ma prawo do stosownych świadczeń etc.

To czy miał zgodę od pracodawcy na udział w działaniach, czy że pracodawca uznaje że wtedy był w pracy jako takiego znaczenia nie ma - aczkolwiek dla ich własnego dobra lepiej by było gdyby uznali że w pracy jednak nie był, bo "wypadki w pracy" to podstawa do kolejnych roszczeń. Nigdzie nie jest napisane przecież że uznanie wypadku za "strażacki" zwalnia z czegoś w stosunku do pracownika i odwrotnie.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline kwas

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 744
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 03, 2014, 08:11:18 »
Ale ja przepraszam bardzo - kto i co chce tu interpretować? Chyba że w tej gminie też czytać nie umieją. To był przede wszystkim strażak, który miał wypadek w czasie akcji i jako taki podlega ubezpieczeniu, ma prawo do stosownych świadczeń etc.

Nie możesz interpretować tego że to był przede wszystkim strażak. Przede wszystkim to ten kolega to był w pracy. I jest traktowany jako pracownik. Zapewne w ewidencji czasu pracy widnieje że był w pracy.
Rozpatrywanie zdarzenia zacząć trzeba od tego w jakich okolicznościach zdarzył się wypadek. Co on robił w czasie kiedy przydażyła mu się krzywda. Czy obsługiwał pojazd czy też robił coś ponad to. To jest istotne.
Dalej trzeba zacząć od zakresu obowiązków. Jeśli w zakresie obowiązków był zapis że jest kierowcą wozu strażackiego i bierze udział w działaniach ratowniczych to w tym wypadku zespół powypadkowy powinien uznać że zaistniałe zdarzenie miało związek z pracą bo wydarzyło się zgodnie z zakresem obowiązków tej osoby.
Jeśli ma w zakresie obowiązków tylko zapis, że jest kierowcą a nie ma zapisu nic o działaniach ratowniczych to już zaczynają się schody. Dlatego tak ważne jest to co on robił. Trzeba znaleźć związek z pracą. Jesli nie będzie związku z pracą to kicha. Wiecej, jako pracownik może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za wykonywanie czynności nie zwiazanych z pracą. Co nie znaczy że wszystko stracone.
Opisz bardziej szczegółowo zdarzenie a coś spróbuję poradzić.


... aczkolwiek dla ich własnego dobra lepiej by było gdyby uznali że w pracy jednak nie był, bo "wypadki w pracy" to podstawa do kolejnych roszczeń. Nigdzie nie jest napisane przecież że uznanie wypadku za "strażacki" zwalnia z czegoś w stosunku do pracownika i odwrotnie.
Dla poszkodowanego lepiej by było, żeby uznali zdarzenie za wypadek przy pracy. Dlaczego? Bo ma 100 % chorobowego. Gdy będzie to wypadek strażaka będzie to tylko 80 %. Ewentualne odszkodowanie będzie w takiej samej wysokości. Oczywiście przyjmuję tutaj, że nie miało miejsca rażące niedbalstwo lub wina umyślna poszkodowanego.

Offline rafal.bula

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.952
    • JRG SGSP
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 03, 2014, 10:44:33 »
Oczywiście był podpisany na liście i w tym czasie był w pracy. W czasie zdarzenia wykonywał inne działania co jest logiczne kiedy przyjeżdża się jednym, zastępem w ograniczonej obsadzie. Nie wyobrażam sobie, żeby kierowca w takiej sytuacji siedział w wozie i rozwiązywał krzyżówki. W tym przypadku podczas zabezpieczania miejsca zdarzenia drogowego doznał urazu ze strony bariery energochłonnej, która nieznacznie odsprężynowała. Strażak oczywiście był odpowiednio zabezpieczony itd. więc skutkiem okazał się jedynie siniak na udzie, jednak ze względu na bolesność i sztywność miejsca urazu kolega musiał wziąć zwolnienie, bo prowadzenie samochodu byłoby nie do końca bezpieczne.

Z rozmowy z BHP-owcem na szczęście wynika, że jest dobra wola z ich strony i zdarzenie będzie odpowiednio interpretowane z korzyścią dla strażaka, więc na szczęście wszystko powinno być ok. Niemniej chciałem zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia takich zdarzeń i ewentualne problemy które mogą się z tym wiązać. Sugerowałbym kierowcom-konserwatorom sprawdzenie dokładnie swojego zakresu zadań i ewentualną zmianę ich w porozumieniu z gminą.

Offline kwas

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 744
Odp: zakres obowiązków dla zatrudnionych jako kierowca konserwator
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 03, 2014, 10:58:04 »
Ostatnio przerabiałem wypadek ciężki. W takim przypadku od razu mamy do czynienia z prokuratorem. Pracownik na stanowisku stolarz wstrzyknął sobie sprężone powietrze z farbą w palca. Konsekwencją było obciecie palca w szpitalu. Na dzień dobry prokurator zażądał sobie zakresu obowiązków pracownika - czy był zapis, że stolarz na stanowisku może prowadzić prace malarskie. To taki przykład jak ważny jest zakres obowiązków.