Autor Wątek: Co z nowymi zasadami uprawnień kierowców uprzywilejowanych?  (Przeczytany 75742 razy)

Offline Lełon

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 76
Odp: Co z nowymi zasadami uprawnień kierowców uprzywilejowanych?
« Odpowiedź #175 dnia: Marzec 05, 2014, 21:04:18 »
U mnie kierowcy dostali już zalaminowane i problemu nie ma  :kwit:
Słyszysz czujnik bezruchu ?? Znowu któryś się opierdziela ;-)

Offline junior

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 147
    • http://www.ospopole.prv.pl
Odp: Co z nowymi zasadami uprawnień kierowców uprzywilejowanych?
« Odpowiedź #176 dnia: Marzec 05, 2014, 23:07:06 »
zawsze można zrobić kolorowe ksero i zaminować. Nikt nie wymaga noszenia oryginału.

Offline sq5nag

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Co z nowymi zasadami uprawnień kierowców uprzywilejowanych?
« Odpowiedź #177 dnia: Marzec 11, 2014, 20:08:03 »
Relacja z kursu na prowadzenie pojazdow uprzywilejowanych:
Po dlugich bojach z urzedem miasta oraz ichniejsza biurokracja i brakiem rozumienia przepisowzostalem wraz z 4 innymi strazakami skierowany na owy kurs. Odbyl sie on w Automobilklubie Polskim w Warszawie na lotnisku Bemowo. (juz pomine kwestie decyzji o wyslaniu nas do Warszawy-jedyne 350km). Po dojezdzie na miejsce ok. godziny 16 od razu rozpoczelismy zajecia teoretyczne. Wyklady obejmowaly tematy zwiazane z przepisami ruchu drogowego, psychologia transportu, stresem itp. Nastepnie po kolacji rozpoczely sie zajecia praktyczne. Mielismy do dyspozycji ciagnik siodlowy MAN z wszystkimi systemami i automatyczna skrzynia biegow oraz solowke firmy DAF bez zadnych systemow oraz z 6-stopniowa skrzynia biegow.
Pierwszym cwiczeniem byl przejazd w slalomie zarowno na nawierzchni betonowej jaki plycie poslizgowej. Kazdy z uczestnikow prowadzil obydwa samochody. Slalom na betonie byl wezszy, zas na plycie specyficzne warunki utrudnialy pokonywanie slalomu. Po omowieniu teoretycznym przystapilismy do kolejnego cwiczenia-jazdy w zakrecie z roznymi predkosciami tak by pokonac zakret najszybsza predkoscia bez tracenia kontroli nad samochodem, z nad- i podsterownoscia.  Nastepnym zadaniem bylo hamowanie awaryjne na prosto i w zakrecie. Rowniez z roznymi predkosciami. Dla hamowania na prosto wynosily one odpowiednio 40 i 50km/h, a dla zakretu 40, 45 i 50km/h. Moglismy poznac roznice w zachowaniu pojazdu bez systemu ABS oraz z systemem oraz jak nalezy kontrolowac/probowac sie ratowac przy takim hamowaniu. Ostatnim zadaniem byl przejazd przez bramki na zasadzie ustawienia bramek: bramka z lewej,prawej,lewej i znowu prawej. Oznaczalo to jazde w kilku kolejnych zakretach. Naszym zadaniem znow byl przejazd z najwyzsza mozliwa predkoscia bez utraty przyczepnosci, z pod- i nadsterownoscia oraz jeden przejazd dowolny. W moim przypadku deuga, trzecia i czwarta bramka zaliczona 'bokiem'. Po czesci praktycznej odbyl sie egzamin teoretyczny skladajacy sie z 20 pytan oraz egzamin praktyczny obejmujacy wszystkie cwiczone elementy. Pozna noca rozpoczelismy jazde w kierunku domu.
Chetnie odpowiem na pytania dotyczace kursu jesli takowe sie pojawia.
P.S. przepraszam za brak polskich liter. Relacja zostala napisana podczas oczekiwania na wizyte u rzeznika...znaczy sie dentysty.

To jak to w końcu jest z tymi kursami, jest to wymagane czy nie?

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.712
  • Getting too old for this shit
Odp: Co z nowymi zasadami uprawnień kierowców uprzywilejowanych?
« Odpowiedź #178 dnia: Marzec 15, 2014, 13:45:25 »
To jak to w końcu jest z tymi kursami, jest to wymagane czy nie?
Wymagane nie jest do 2016, ale żeby przedłużyć potem (w 2016 i później)  już trzeba - o ile nie ma się starych uprawnień wymienionych na nowe przed 19 lipca 2013 roku.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline laciok

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 571
Odp: Co z nowymi zasadami uprawnień kierowców uprzywilejowanych?
« Odpowiedź #179 dnia: Marzec 15, 2014, 14:34:49 »
Panowie, a co w momencie podniesienia kwalifikacji prawa jazdy. Gro ludzi posiada zaświadczenia wydane przed 19 lipca 2013 jednak z kategorią "B" i "C". Co w momencie zrobienia między tym okresem kat "E" lub i "D" czy taki delikwent po 2016 musi przechodzić kurs.

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.712
  • Getting too old for this shit
Odp: Co z nowymi zasadami uprawnień kierowców uprzywilejowanych?
« Odpowiedź #180 dnia: Marzec 15, 2014, 15:36:36 »
Panowie, a co w momencie podniesienia kwalifikacji prawa jazdy. Gro ludzi posiada zaświadczenia wydane przed 19 lipca 2013 jednak z kategorią "B" i "C". Co w momencie zrobienia między tym okresem kat "E" lub i "D" czy taki delikwent po 2016 musi przechodzić kurs.
Musieć nie musi - bo i czemu jeśli na jednostce nie ma autobusu czy przyczepy ciężkiej?

Chcąc-niechcąc sam jestem w podobnej sytuacji, stare badania miałem wystawione na kat. BC, a jak wymieniałem świstek to miałem już BCE i w starostwie nie chcieli mi "wbić" CE, bo na kwitach z badania nie było kat E. Ale ja przypuszczam że to będzie tak: zgodnie z ustawą kursy robi się na grupy kategorii A,B,C,D, więc gdy będę wymieniał świstek to do rozszerzenia uprawnień powinien wystarczyć wpis z badań lekarskich.

Ale kat. "D" należy już do oddzielnej grupy uprawnień, i tutaj już samo zaświadczenie lekarskie nie pomoże... Z drugiej strony ile OSP posiada uprzywilejowany autobus? :D
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE