Autor Wątek: Minimalne stany zmianowe  (Przeczytany 24345 razy)

Offline officer

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 713
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 01, 2013, 17:19:14 »
No jak nie ma kto jechać- z biura można stworzyć 3 zastępy. W małych KP zazwyczaj - podział 7 osób w tym czasie w biurze 12 STRAŻAKÓW. :rofl:

Offline ryflak

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 198
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 01, 2013, 20:20:45 »
No jak nie ma kto jechać- z biura można stworzyć 3 zastępy. W małych KP zazwyczaj - podział 7 osób w tym czasie w biurze 12 STRAŻAKÓW. :rofl:
Nie ma i nie może być takiej KP.  W KP IV czy V kategorii (gdzie może być na podziale 7 osób) w biurze może być najlepszym układzie do 10 osób łącznie z komendantem i zastępcą. Osób - nie strażaków - bo jest zawsze paru cywilów, część na kawałku etatu. W praktyce stworzysz najwyżej jeden zastęp 3,4 osobowy (i to pod warunkiem że wszyscy zdolni do służby są na miejscu). Można pofantazjować (jak marszałek Kuchciński) żeby pasowało do tezy ale trzymajmy się realiów.

Offline officer

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 713
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 04, 2013, 19:40:34 »
ryflak to nie fantazja a realia- KP III kat. 8 na zmianie w tym 1 idzie na pomocnika PSK (nie przypisywany na samochody), biuro- 12 W  w tym fakt 1 cywil: - kom., z-ca kom., d-ca JRD i jego z-ca, oper- 2, prew.-1, kwat.-1, kadry i org.-2 i księg.- o zgrozo też f-cjusz, cywil- wynięś , przynieś, zrób herbatę , pozamiataj-1.
pozdrawiam

Offline ryflak

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 198
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 05, 2013, 15:31:11 »
No to macie (o ile to przykład Twojej komendy) wybitnie wysoki wskaźnik funkcjonariusza na etat. Swoją drogą komenda III kat. i tylko siódemka na podziale ?  Niezmiernie ciekaw jestem gdzież to może być. Dziwne, bardzo dziwne. Mogę domniemywać że są w tej komendzie jeszcze inne jednostki a ta która dzieli siedzibę z komendą jest najmniejsza. Wtedy ok. Inaczej nie, nie uwierzę.

Offline youngfireman

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 263
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 05, 2013, 17:08:07 »
Dokładnie zgadzam się z przedmówcą z tego co pamiętam obsadę 7 osobową w woj.mazowieckim mają m.in. KP PSP Lipsko, KP PSP Zwoleń itp., czyli Komendy V kategorii czyżbyś nie zapomniał o jakiejś Filii JRG, bo takowe istnieją na Mazowszu i ich obsada wchodzi z zestawienie ilościowe PB.

Offline officer

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 713
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 06, 2013, 10:03:09 »
Panowie czytajcie dokładniej!!!! Obsada zmiany 8 osób tyle tylko, że jeden idzie na pom. PSK bez możliwości wpisywania jego na wózek- formalnie jest ujęty na samochód w praktyce siedzi w białej koszulce- kom. kat.3
Pozdrawiam

Offline ryflak

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 198
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 06, 2013, 12:18:46 »
Jedna JRG w Komendzie czy więcej ? Jeśli jedna to jak już pisałem - nie wierzę, chyba że podasz gdzie to jest.

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 14, 2013, 13:45:39 »
Cytuj
Interpelacja nr 9787 do ministra spraw wewnętrznych

w sprawie środków przewidzianych na podniesienie dobowych stanów etatowych Państwowej Straży Pożarnej w woj. łódzkim

   Szanowny Panie Ministrze! Do mojego biura poselskiego zgłosili się przedstawiciele strażaków z województwa łódzkiego, którzy podczas spotkania odnieśli się do odpowiedzi na moją interpelację, udzieloną przez Pana Ministra, z dnia 28 maja 2012 r., sygn. BMP-0713-2-67/12/MK.

   Strażacy w czasie spotkania podnieśli następujące kwestie.

   Z budżetu przewidzianego na podniesienie dobowych stanów etatowych w skali kraju w okresie od 01.07.2010 r. do 30.06.2011 r. wynoszącego 100 mln zł niewykorzystanych pozostało 23 mln zł, przy jednoczesnym bardzo zróżnicowanym procentowo wykorzystaniu przydzielonych środków finansowych w poszczególnych województwach, co jednocześnie podważa prawidłowość przeprowadzonej analizy w Komendzie Głównej PSP. Strażacy przypominają, że w 2011 r. w województwie łódzkim wykorzystano na podniesienie dobowych stanów etatowych ponad 100% przydzielonych środków finansowych. Tak duże procentowe wykorzystanie środków odnotowano wyłącznie w województwie łódzkim.

   Wydatkowanie z budżetu 2011 r. wymienionych 23 mln zł, które nie mogły zostać wykorzystane w innych województwach na podniesienie dobowych stanów etatowych (pomimo wyższych niż w województwie łódzkim stanów minimalnych strażacy w tych województwach nie byli w stanie wygenerować takiej liczby godzin ponadnormatywnych, na ile uzyskali środków finansowych), na inne cele - co jest niezgodnie z pierwotnym przeznaczeniem i uzasadnieniem do projektu ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o Państwowej Straży Pożarnej - oraz zwiększenie rezerwy ustalonej w budżecie 2011 r. z 2,7 mln zł do 8 mln zł w budżecie na rok 2012 ewidentnie o tym świadczy.

   Strażacy w czasie spotkania poinformowali mnie również o docierających do nich sygnałach dotyczących sztucznego generowania godzin ponadnormatywnych w innych województwach w celu jak największego wykorzystania przyznanych środków finansowych, m.in. poprzez długotrwałe utrzymywanie w licznych jednostkach organizacyjnych po kilka wakatów. Jak twierdzą, poprzez niewystarczające środki, które zostały przyznane dla województwa łódzkiego w rozdziale środków na podniesienie dobowych stanów etatowych, wielokrotnie dochodziło i nadal dochodzi do naruszania przepisów dotyczących bezpieczeństwa służby strażaków PSP, wewnętrznych procedur dysponowania sił i środków oraz instrukcji użytkowania sprzętu w czasie akcji ratowniczo-gaśniczych w jednostkach organizacyjnych PSP województwa łódzkiego.

   Przed 2005 r. w całym kraju obowiązywało jednolite minimum operacyjne wynoszące we wszystkich jednostkach organizacyjnych PSP 75%. Następnie w 2007 r. w PSP zakończono proces głębokich zmian organizacyjnych, w czasie których ilości etatów w poszczególnych województwach zostały dostosowane do kryteriów opracowanych w Komendzie Głównej PSP. Wobec tych faktów wprowadzenie rekompensaty finansowej za ponadnormatywny czas służby strażaków w zmianie ustawy o PSP z października 2010 r. miało doprowadzić, przy niezwiększaniu zatrudnienia, do podniesienia minimalnych stanów etatowych. Jak mówili na spotkaniu obecni strażacy, komendant główny PSP, pomijając fakt, że stany etatowe jednostek organizacyjnych w 2007 r. zostały dostosowane do obowiązującego prawa oraz narzuconych kryteriów, postępując niezgodnie z zasadami określonymi w uzasadnieniu projektu ustawy o zmianie ustawy o PSP z października 2010 r., ustalił niejednolite minima operacyjne w poszczególnych województwach, a następnie niejednolity podział środków finansowych przeznaczonych na podniesienie stanów osobowych w jednostkach ratowniczo-gaśniczych. Nierównomierność wykorzystania przyznanych przez komendanta głównego środków finansowych w poszczególnych województwach ewidentnie świadczy o błędach w przeprowadzonej analizie.

   Na skutek działań obniżających poziom bezpieczeństwa publicznego na terenie województwa łódzkiego wystąpił fakt zwiększenia liczby ofiar śmiertelnych w pożarach - na terenie województwa łódzkiego o 60%, a w mieście Łódź o 100% w 2011 r. w porównaniu do roku 2010.

   Odnosząc się do argumentów wskazanych przez Pana Ministra w ostatnim zdaniu odpowiedzi na moją interpelację, strażacy poinformowali mnie, że w celu właściwego naliczenia minimum operacyjnego, a następnie środków finansowych na podniesienie dobowych stanów etatowych dla województwa łódzkiego nie jest konieczne korygowanie (obniżanie) minimów operacyjnych w pozostałej części kraju, w tym przesuwanie środków finansowych z innych województw, a wystarczy zmniejszyć ustaloną w budżecie na rok 2012 rezerwę z 8 mln zł na 2,7 mln zł lub prawidłowy, w tym jednolity w całym kraju, nadzór nad uzupełnianiem powstających wakatów.

   Strażacy województwa łódzkiego od lutego 2011 r. mówią o dyskryminacji województwa łódzkiego przy podziale środków finansowych przeznaczonych na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa publicznego.

   Na obalenie tezy, że dyskryminujący województwo łódzkie podział środków dokonany przez komendanta głównego w oparciu o przyjęte w 2011 r. założenia jest zasadny i właściwy oraz zgodny z ustawą o PSP, strażacy zaproponowali, aby skonfrontować go z faktami dotyczącymi wykorzystania środków na podniesienie dobowych stanów etatowych w kraju.

   Mając powyższe na uwadze, proszę Pana Ministra o ustosunkowanie się do przedstawionych kwestii i stosowną odpowiedź, z uwzględnieniem poniższych pytań:

   1. Jaka była wysokość środków finansowych zaoszczędzonych z wakatów w poszczególnych województwach w 2011 r.?

   2. Jaka była wysokość przydzielonych środków finansowych na podniesienie dobowych stanów etatowych w poszczególnych województwach w 2011 r.?

   3. Jakie było wykorzystanie kwotowe i procentowe przydzielonych środków finansowych na podniesienie dobowych stanów etatowych w poszczególnych województwach w 2011 r.?

   4. Jakie wydatki pokryto ze środków przeznaczonych pierwotnie na podniesienie dobowych stanów etatowych w 2011 r. - z wyszczególnieniem przeznaczenia - asortymentu oraz zestawienie wysokości tych środków w poszczególnych województwach? Jaki jest plan wykorzystania wymienionych środków za I okres rozliczeniowy 2012 r.?

   5. Ile godzin ponadnormatywnych wypracowali strażacy w poszczególnych województwach w roku 2011 oraz w I półroczu 2012 r.?

   6. Co jest powodem zwiększenia liczby ofiar w zdarzeniach na terenie województwa łódzkiego?

   7. Jakie działania zostaną podjęte w celu przeciwdziałania tendencji wzrostu liczby ofiar na terenie Łodzi i województwa łódzkiego?

   8. Jakie działania zostaną podjęte w celu zwiększenia bezpieczeństwa ratowników PSP podczas wykonywania służby?

   Z poważaniem

   Poseł Agnieszka Hanajczyk

   Warszawa, dnia 27 września 2012 r.

Cytuj
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 9787

w sprawie środków przewidzianych na podniesienie dobowych stanów etatowych Państwowej Straży Pożarnej w woj. łódzkim

   Szanowna Pani Marszałek! W nawiązaniu do pisma z dnia 10 października 2012 r. (sygn. SPS-023-9787/12), dotyczącego interpelacji posła na Sejm RP pani Agnieszki Hanajczyk w sprawie środków przewidzianych na podniesienie dobowych stanów etatowych Państwowej Straży Pożarnej w woj. łódzkim uprzejmie informuję, że analiza będąca podstawą rozdziału środków finansowych na rekompensatę pieniężną za przedłużony ponad normę czas służby dotyczyła liczby godzin ponadnormatywnych koniecznych do wypracowania w celu osiągnięcia minimalnych stanów osobowych zmiany służbowej na terenie każdego województwa w stosunku do liczby etatów występujących w jednostkach organizacyjnych, tj. komendach powiatowych/miejskich i komendy wojewódzkiej PSP.

   Stany minimalne zgodnie z przepisami rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie sposobu pełnienia służby przez strażaków Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. Nr 266, poz. 2247, z późn. zm.) ustalane były przez poszczególnych komendantów powiatowych i zatwierdzane przez komendanta wojewódzkiego, zaś stan na terenie województwa - zatwierdzany przez komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej.

   W uzasadnieniu do projektu ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. Nr 239, poz. 1589) założono, że z chwilą jej wejścia w życie stan minimalny na terenie kraju będzie wynosił ok. 5100 strażaków na zmianie służbowej. Osiągnięcie takiego stanu miało być możliwe przy niezmienionej liczbie etatów, w momencie zagwarantowania dodatkowych środków finansowych w wysokości 97 705 tys. zł. Ostatecznie na 2011 r. PSP otrzymała na ten cel środki w wysokości 100 000 tys. zł, z czego jednostki organizacyjne PSP, tj. komendy wojewódzkie i powiatowe/miejskie, otrzymały kwotę 97 339 tys. zł. Natomiast pozostałą kwotę, tj. 2661 tys. zł, otrzymały jednostki centralne (Komenda Główna PSP, Szkoła Główna Służby Pożarniczej, szkoły aspirantów w Krakowie i Poznaniu, centralna szkoła w Częstochowie i szkoła podoficerska w Bydgoszczy). Wysokość środków na wypłatę rekompensaty oraz podział na poszczególne województwa i jednostki centralne w 2012 r. nie uległy zmianie.

   Z informacji przekazanych przez Komendę Główną PSP wynika, że ze środków przewidzianych na wypłatę rekompensaty nie była tworzona ani zwiększana jakakolwiek rezerwa.

   Wejście w życie z dniem 1 stycznia 2011 r. przepisów wspomnianej wyżej ustawy z dnia 29 października 2010 r. umożliwiło ustalenie stanów minimalnych zmiany służbowej na poziomie ok. 5100 strażaków w skali kraju. Ponadto przepis art. 2 przedmiotowej ustawy wprowadził możliwość zrekompensowania czasu służby pełnionej ponad normę, w związku z zapewnieniem ciągłości służby, za II okres rozliczeniowy 2010 r.

   Zgodnie z przepisami dotyczącymi wypłaty rekompensaty w danym roku budżetowym wypłaca się rekompensatę za II okres rozliczeniowy roku poprzedniego i I okres w roku budżetowym. Należy nadmienić, że w PSP występują dwa 6-miesięczne okresy rozliczeniowe, tj. pierwszy od l stycznia do 30 czerwca i drugi od 1 lipca do 31 grudnia. W 2011 r. wypłacono zatem rekompensatę pieniężną za II okres rozliczeniowy 2010 r. oraz I okres 2011 r. Wysokość wypłaconej rekompensaty za II okres rozliczeniowy w woj. łódzkim była na wyższym poziomie procentowym niż w innych województwach, co wiązało się z faktem, że strażacy tego województwa korzystali w większej liczbie godzin z czasu wolnego za godziny ponadnormatywnego pełnienia służby w poprzednim okresie rozliczeniowym i innych nieobecności zaliczanych do czasu służby. Z tego też powodu twierdzenie o braku prawidłowości przeprowadzonej analizy w Komendzie Głównej PSP należy uznać za nieuzasadnione. Ponadto w celu osiągnięcia stanu minimalnego zmiany służbowej na poziomie ok. 5100 strażaków zakładano potrzebę pełnienia przeciętnie 12 dodatkowych służb w roku przez strażaka wykonującego swoje obowiązki w zmianowym rozkładzie czasu służby. Nie oznacza to jednak, aby każdy strażak musiał pełnić tyle służb. Liczba dodatkowych służb wynika wprost z ustalonego stanu minimalnego zmiany służbowej oraz liczby etatów na terenie danego województwa i czasu dostępności strażaka. Stąd też na terenie jednego województwa będą to 2 służby w okresie rozliczeniowym, a na terenie innego służb tych będzie 9.

   Biorąc pod uwagę liczbę etatów i ustalony stan minimalny zmiany służbowej oraz czas dostępności strażaka, strażak woj. łódzkiego pełnił w 2011 r. przeciętnie około 50 godzin rocznie ponad normatyw czasu służby, co stanowi około 2 służb 24-godzinnych. Porównanie przedmiotowych danych przeliczonych na wysokość rekompensaty (96 752 godziny x 13,76 zł = 1 331 307,52 zł) z wysokością przyznanych środków wykazuje zaspokojenie potrzeb woj. łódzkiego w tym zakresie. Powyższe w pełni pokrywa się z wnioskami z analizy dotyczącej podziału środków na rekompensatę.

   Jednocześnie pragnę zauważyć, że zgodnie z art. 35 ust. 9 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 12, poz. 68, z późn. zm.) za przedłużony czas służby w danym okresie rozliczeniowym strażakowi przyznaje się czas wolny od służby w tym samym wymiarze w tym samym lub następnym okresie rozliczeniowym albo rekompensatę pieniężną w terminie do końca kwartału następującego po zakończeniu okresu rozliczeniowego lub w dniu zwolnienia ze służby.

   Dane liczbowe odnoszące się do przedstawionej powyżej problematyki, stanowiące odpowiedź na zawarte w wystąpieniu pytania szczegółowe przedstawione zostały w formie tabelarycznej (załączniki 1-5 do niniejszego pisma).

   Jednocześnie należy zaznaczyć, że dane dotyczące wysokości środków finansowych przyznanych na wypłatę rekompensaty pieniężnej są jednakowe w 2011 r. i 2012 r. Środki finansowe przyznane w 2011 r. przeznaczone były na wypłatę rekompensaty pieniężnej za II okres rozliczeniowy 2010 r. oraz I okres rozliczeniowy 2011 r., zaś środki z 2012 r. odpowiednio za II okres 2011 r. i I okres 2012 r.

   Natomiast przedstawiona w załączniku nr 4 liczba godzin ponadnormatywnych wypracowanych w I półroczu 2012 r. obejmuje wszystkie godziny powstałe w tym okresie, z uwzględnieniem godzin związanych z organizacją turnieju UEFA Euro. Również szacunkowe koszty wypłaty rekompensaty za ten okres obejmują godziny w kwocie 13,76 zł, jak i godziny związane z turniejem UEFA Euro w kwocie 22,94 zł. Pozostałe nadgodziny zostały przeniesione na następny okres rozliczeniowy.

   Odnosząc się natomiast do kwestii liczby ofiar, poniżej przedstawiam dane statystyczne przekazane przez Komendę Główną Państwowej Straży Pożarnej, dotyczące liczby ofiar w zdarzeniach na terenie woj. łódzkiego w latach 2008-2012:

   - 2008 - 402 ofiary (w tym 51 w pożarach)

   - 2009 - 555 ofiar (w tym 41 w pożarach)

   - 2010 - 499 ofiar (w tym 43 w pożarach)

   - 2011- 533 ofiary (w tym 69 w pożarach)

   - 2012 - 407 ofiar (w tym 24 w pożarach).

   Dla porównania, w tym samym okresie liczba ofiar w całym kraju przedstawiała się następująco:

   - 2008 - 4695 ofiar (w tym 594 w pożarach)

   - 2009 - 4781 ofiar (w tym 584 w pożarach)

   - 2010 - 4816 ofiar (w tym 525 w pożarach)

   - 2011 - 5126 ofiar (w tym 587 w pożarach)

   - 2012 - 4351 ofiar (w tym 423 w pożarach).

   Biorąc pod uwagę przedstawione powyżej dane, należy wskazać, że przy średnim wzroście ogólnej liczby ofiar (w pożarach i miejscowych zagrożeniach) w kraju na poziomie 10% odpowiednio w województwie łódzkim wzrost ten wynosi ponad 30%.

   Warto przy tym zauważyć, że z danych z systemu SWD-ST, w którym ewidencjonowane są przez PSP zdarzenia na terenie woj. łódzkiego, wynika, iż ofiary, których przyczyną był pożar, stanowią około 10% ogólnej liczby ofiar. Inne zdarzenia, ewidencjonowane w PSP jako miejscowe zagrożenia, mają w zdecydowanej większości (w ponad 60%) przyczynę nieustaloną - ewidencjonowaną jako inne przyczyny. Drugą w kolejności przyczyną ww. zdarzeń (ok. 20%) jest niezachowanie bezpieczeństwa w ruchu środków transportu.

   Jednocześnie pragnę poinformować, że w wyniku prowadzonych analiz stwierdzono, iż:

   - dysponowanie i alarmowanie sił i środków jednostek ochrony przeciwpożarowej do wymienionych zdarzeń było zgodne z przyjętymi zasadami (procedurami);

   - w 39 przypadkach pierwsze przybyłe na miejsce zdarzenia zastępy PSP i OSP odstąpiły od udzielania kwalifikowanej pierwszej pomocy z uwagi na bezprzedmiotowość takich działań, w pozostałych 19 zdarzeniach działania ratowników polegały na ewakuacji osób poszkodowanych ze strefy zagrożenia, wdrożeniu procedur kwalifikowanej pierwszej pomocy i przekazaniu poszkodowanych zespołom ratownictwa medycznego;

   - wybór taktyki i technologii prowadzenia działań ratowniczych, w tym użycie sprzętu specjalistycznego (SD lub SH), był adekwatny do zaistniałych zagrożeń;

   - nie odnotowano braków w zadysponowanych siłach i środkach (na jedno zdarzenie przypadało średnio 5 zastępów i 18 ratowników);

   - czas dojazdu zastępów na miejsce zdarzenia wyniósł poniżej 5 minut do 29 zdarzeń, poniżej 10 minut do 19 zdarzeń, zaś do 10 zdarzeń jednostki dotarły w czasie powyżej 10 minut.

   Z poważaniem

   Podsekretarz stanu

   Stanisław Rakoczy

   Warszawa, dnia 6 listopada 2012 r.

http://orka2.sejm.gov.pl/INT7.nsf/klucz/7259B299/$FILE/oi9787tab.pdf (wkleić cały link jeżeli nie otwiera)


leszno

  • Gość
Wlkp.- gdzie obniżone stany min. w tym półroczu w Wlkp.
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 03, 2016, 21:49:38 »
j.w.   czy gdzieś w Wlkp. też obniża sie min stany osobowe w tym półroczu i na ile miesięcy ?

Offline adam998

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 258
    • http://
Odp: Wlkp.- gdzie obniżone stany min. w tym półroczu w Wlkp.
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 03, 2016, 22:36:33 »
j.w.   czy gdzieś w Wlkp. też obniża sie min stany osobowe w tym półroczu i na ile miesięcy ?

a to jeszcze można obniżyć stany  :wall: według mnie już są minimalne....

Offline bartu

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 189
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 11, 2018, 11:41:53 »
Panowie jak ma się liczba etatów do minimalnego stanu osobowego w jrg? Mam 55 osób na jrg (19,18,18) i stan 10. Kolega obok pracuje w jrg z 42 etaty i taki sam stan. Kolejny kolega ma 55 etatów i minimalna obsadę 12 osob...

Offline pb11

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 1.444
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 11, 2018, 12:24:13 »
Nie ma się wcale, są progi procentowe ale patrząc na stany osobowe i uzgodnione  wydaje się że niektóre  jednostki i województwa odeszły od ich przestrzegania, skupiając się na wypełnianiu po prostu uzgodnionego stanu minimalnego. Tak naprawdę to KG uzgadnia stan minimalny dla KW, KW uzgadnia stan minimalny dla poszczególnych KM/ KP tak, aby wypełnić uzgodniony stan minimalny dla województwa.  KM/KP musi wystawiać codziennie ilość strażaków uzgodnioną z KW, ale KW nie bardzo interesuje jak to się osiągnie ważne, aby ilość strażaków z danego powiatu się zgadzała. W skali powiatu operacyjnie to nie ma szczególnego znaczenia,  ile na jakiej jednostce gdyż obszarem działania i tak jest powiat a pozwala to KM/KP reagować na różne sytuacje kadrowe ( nasilone odejścia ,chorobowe , kursy szkolenia)

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.351
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 11, 2018, 13:01:22 »
Panowie jak ma się liczba etatów do minimalnego stanu osobowego w jrg? Mam 55 osób na jrg (19,18,18) i stan 10. Kolega obok pracuje w jrg z 42 etaty i taki sam stan. Kolejny kolega ma 55 etatów i minimalna obsadę 12 osob...
Chłopie to musi być jakiś magiczny algorytm u Was :D U nas jest uczciwie  :rofl: ci co mieli układ w KW w latach wcześniejszych mają stany w okolicach 55% a ci co mieli słabo w KW mają od 60 do nawet 64% (ale wtedy nie płacili z nadgodziny :rofl: :rofl:). Proste to jak budowa cepa :D To samo z liczbą etatów na tysiąc mieszkańców są KP gdzie liczby przekraczają 1,2 a są KP gdzie jest poniżej 0,6. W przypadku KM jest podobnie także to magia KG z początku XXI w. kontynuowana aż do 2007.  I od nowa w 2018 r. gdyż u nas dodatkowe etaty trafił tam gdzie wskaźniki są najwyższe co świadczy tylko o tym, że Z-ca KG odpowiedzialny za rozdział etatów poszedł na łatwiznę i nie przeprowadził żadnej analizy.
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline jozofek

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 11, 2018, 15:36:32 »
Jak przyjmowałem sie w 1997 było nas 11 w służbie 10 . 4 ratowników na GBA 2.5/16 3 ratowników na GCBA 6/32 i 2 ratowników na SRchem 1 kierowca na SD-37 . A póżniej to było tylko gorzej , obecnie stan zmiany to 15 ratowników w słuzbie 8 z tego tytułu zero nadgodzin GBA 5 ratowników GCBA 2 SCD-42 1 ratownik jak wyjazd grupy chemicznej to się przesiadamy na SRchem i Sop , ale podobno ma nas w grupach chemicznych być o dwóch więcej co znacznie by poprawiło sytuacje bo nie raz przy dużych akcjach to nie wiadomo gdzie ręce wsadzić

Offline vade

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 375
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 11, 2018, 19:20:17 »
zapytam jeszcze jak są obsadzani dowódcy na samochodach? gdzie dc-a zmiany gdzie sekcji-zastępu?  1- GBARt, który jeździ do wszystkiego od kota,śmietniki po kolizje wypadki itd obsada 4 ratowników , 2- GCBARt obsada 3 ratowników który jeździ w zestawie z 1 i drabiną(drabina obsadzona tylko kierowcą)

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.351
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 11, 2018, 19:25:32 »
zapytam jeszcze jak są obsadzani dowódcy na samochodach? gdzie dc-a zmiany gdzie sekcji-zastępu?  1- GBARt, który jeździ do wszystkiego od kota,śmietniki po kolizje wypadki itd obsada 4 ratowników , 2- GCBARt obsada 3 ratowników który jeździ w zestawie z 1 i drabiną(drabina obsadzona tylko kierowcą)
U mnie wolna amerykanka.... Można z-ce d-cy zmiany sadzać z tyłu i nie ma w tym nic dziwnego...
Z 10 lat temu po inspekcji z KW (lub KG, nie pamiętam już) uznano, że nawet st. ratownik może dowodzić zmianą pod warunkiem, że ma to w zakresie czynności gdyż żaden przepis tego nie reguluje).  A my jako posłuszni strażacy tego przestrzegamy bo zapis jest dla PB bardzo korzystny....
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline sheldon

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.658
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 11, 2018, 19:29:21 »
Za brak osoby na stanowisku dowódczym nie jest uwalana IGO?

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2018, 19:33:21 wysłana przez sheldon »
PYTAJ! ĆWICZ! KORZYSTAJ Z DOŚWIADCZEŃ KOLEGÓW!

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.351
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 11, 2018, 19:33:50 »
Za brak osoby na stanowisku dowódczym nie jest uwalana IGO?
D-ca zmiany wyznaczony rozkazem dziennym  nie zależnie od zajmowanego stanowiska ma mieć wpisane w zakresie czynności że zastępuje dowódce zmiany.... Może to być st. ratownik, dowódca zastępu.
U mnie nie ma takich wytycznych....
Chyba że to te nowe, bo jestem na urlopie od dwóch tygodni i ich nie widziałem....
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2018, 19:47:41 wysłana przez Eqinox »
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline podzialowiec

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 77
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 11, 2018, 19:48:29 »
zakres czynności powinien wynikać z przepisów, rozporządzenie o ksrg określa, kto czym dowodzi (np. d-ca zastępu - zastępem).
Zabawne jak mało ważna jest twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę, a jak
niesamowicie niezbędna dla ludzkości, gdy prosisz o urlop.

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.351
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 11, 2018, 19:53:33 »
zakres czynności powinien wynikać z przepisów, rozporządzenie o ksrg określa, kto czym dowodzi (np. d-ca zastępu - zastępem).

kto dowodzi kompanią?

Absurd jest taki że rozporządzenie to jest oderwane od rzeczywistości... Bo jeśli je zestawisz to na poziomie interwencyjnym może dowodzić szeregowy strażak a więc może być dowódcą zmiany.... I na tej podstawie przyjęto interpretację która jest u mnie. Dodatkowo zwróć uwagę na ochotników.... Szeregowy PSP a Komendant Gminny OSP ma też swoje prawa które nie wynikają z wyszkolenia a z pełnionej funkcji... Gdyż Komendantem Gminnym zostajesz z wyboru i nie musisz mieć żadnego kursu...
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline podzialowiec

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 77
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 11, 2018, 19:57:21 »
według mnie st. rat. nie może dowodzić zastępem.
Zabawne jak mało ważna jest twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę, a jak
niesamowicie niezbędna dla ludzkości, gdy prosisz o urlop.

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.351
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 11, 2018, 20:00:47 »
według mnie st. rat. nie może dowodzić zastępem.
A wg mnie może dowodzić kompanią gaśniczą...
Udowodnij swoje racje ja udowodnię zaraz po tobie swoje...
Oczywiście opieramy się na przepisach powszechnie obowiązujących a st. ratownik może być funkcyjnym w OSP... 
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline podzialowiec

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 77
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 11, 2018, 20:03:34 »
Sorka, nie zrozumiałem Cię. Ja pisałem tylko o PSP, nie uwzględniając OSP
Zabawne jak mało ważna jest twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę, a jak
niesamowicie niezbędna dla ludzkości, gdy prosisz o urlop.

Offline peterek

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.260
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 11, 2018, 20:45:00 »
st. ratownik, a w zasadzie poprawnie powinniśmy tak powiedzieć: podoficer po kursie uzupełniającym jest uprawniony do dowodzenia jednym zastępem na podstawie odbytego szkolenia np. na podstawie programu szkolenia uzupełniającego strażaka jednostki ochrony przeciwpożarowej z 2007 roku.
Wejdźcie na:
http://www.straz.gov.pl/panstwowa_straz_pozarna/Pro__gr__amy__szkolenia
tam pisze str. 6 punkt 3.2 litera b
pozdrawiam

Offline podzialowiec

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 77
Odp: Minimalne stany zmianowe
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 11, 2018, 21:04:33 »
Cytuj
1.2 Przygotowanie zawodowe uzyskane w wyniku realizacji procesu kształcenia uprawnia do podejmowania pracy zawodowej w:
             a. Jednostkach organizacyjnych PSP, w tym przede wszystkim w jednostkach ratowniczo-gaśniczych,
             b. Innych jednostkach ochrony przeciwpożarowej, z wyłączeniem ochotniczej straży    pożarnej i związku ochotniczych straży pożarnych.
Zabawne jak mało ważna jest twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę, a jak
niesamowicie niezbędna dla ludzkości, gdy prosisz o urlop.