Autor Wątek: Ewakuacja z wysokości  (Przeczytany 54767 razy)

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339
Odp: Ewakuacja z wysokości
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 10, 2014, 20:46:02 »
Lepiej niech deska nie pracuje na rozciąganie!

Offline Kasper

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 281
Odp: Ewakuacja z wysokości
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 10, 2014, 20:56:42 »
Poddałeś pod dyskusję pewne rozwiązanie. Ja wyraziłem swoją opinię przeciw podając rzeczowe argumenty. Dodam do tego jeszcze argument tarcia lin o krawędź, który wymaga zdublowania lin narażonych na tarcie. Kolejny - bardzo niebezpieczne wyniesienie noszy za krawędź dachu!!!

Przeczytałem jeszcze raz Twoją wypowiedź i przyznam, że nadal uważam ją za czepialstwo.

Dlaczego?

W wysokościówce jestem amatorem, niemniej wiem, że muszę zadbać o przecieranie liny. Amatorzy potrafią takim spawom zapobiegać. Nie wątpię, że profesjonaliści także.

To jest już druga sprawa, którą uważam za czepialstwo.

Jeśli Twoim zdaniem dyskusja polega na przyklaskiwaniu, a każdy argument przeciw to czepianie się - ja w układy wzajemnej adoracji nie wchodzę.
Nie, nie uważam tak jak sugerujesz.

Wystarczy, że pominiesz szczegóły, które dla mnie laika są do przeskoczenia a dla Ciebie jako profesjonalisty także nie stanową istotnej przeszkody.

Masz możliwość - weź trzech podchorążych na dach, daj im nosze z manekinem. I zobaczysz jak wygląda wystawienie takich noszy za krawędź, jak pracuje lina po krawędzi dachu, a jeszcze lepiej po rynnie. Na koniec sam się ustaw najpierw jako wypuszczający z ciała na górze, a później stań na dole i odciągaj również ciałem.
Nie wiem co do tego mają podchorążowie. Pominę to.

Wstawiając rysunek liczyłem się z pytaniem o krawędź.

O ile łatwo będzie wynieść poza barierkę balkonu to z dachu trudniej. Tudzież z rynną.

Ale ten problem wystąpi także w sytuacji gdy wysokość dachu, balkonu czy jakiejkolwiek krawędzi będzie równa zasięgowi drabiny...