Zaraz pokazałeś samochody typowo łącznościowe – do organizacji łączności. Z miejscem pracy SZTABU nie ma nic wspólnego stanowią zaplecze dla różnorodnych działań
http://www.psp.wlkp.pl/?art=5420 Tu Paweł prawdopodobnie na bazie SDŁ podgrywa WSKR . Zauważ że w SZTABIE zamontowano przenośną stacje bazową i przemiennik . Nie zmienia to postaci rzeczy że to dalej łączność realizowana na potrzeby danej służby ratowniczej .
Zresztą nawet w małej Gminie rozwinięte ZK w fazie realizacji działań liczy kilkanaście osób do tego pudełka nie wejdzie by obradować , trzeba by ciężarówkę lub autobus .
W dobie komórek , oczywiście jeżeli w wyniku zdarzenia jeszcze sieć działa nie przypominam sobie by w trakcie działań używać łączności radiowej na pasmach ZK . Jak już i tak była to łączność SP .
Osobiście uważam że zamiast takiej kasy wydanej na zabawkę , ZK powinno posiadać pojazdy interwencyjno/rozpoznawcze . Zależnie od zadań realizowanych od terenowych umożliwiających monitorowanie sytuacji , po busy z miejscem pracy zespołów działających na zlecenie ZK w terenie. Pomoc społeczna , psycholodzy itd. itd.
SZTABY powinny pracować natomiast w UM / Szkołach itd. Gdzie jak już system łączności może być przenośny i częściowo przygotowany wcześnie . Niema to nic wspólnego z miejscem zdarzenia .
PS. SZATB na terenie akcji organizowany przez SP niekoniecznie ma coś wspólnego z działaniem „SZATBU” ZK trochę inne zadania , tematyka i decyzje oraz dowodzący . Nie mylcie pojęć . Tak jak organizacja łączności na terenie akcji ratowniczej .