Autor Wątek: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich  (Przeczytany 8526 razy)

Offline eddie

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 138
    • Platforma Alarmowania Strażaków
Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« dnia: Październik 30, 2010, 16:48:36 »
Witam
      Na portalach aukcyjnych pojawia się coraz więcej używanych samochodów z Wielkiej Brytanii takich jak np. ten:
http://moto.allegro.pl/volvo-fl6-14-woz-strazacki-pozarniczy-straz-96-i1292899299.html
      Są to dosyć młode rocznikowo samochody w dobrych cenach.
Jako że na wyspach kierownica w samochodach jest po złej stronie -_- po przyjeździe do Polski są one przerabiane do ruchu prawostronnego.

      Chciałbym usłyszeć opinie tych którzy maja takie wozy. Może ktoś wie jak faktycznie wygląda taka przeróbka, czy wiąże się ona ze znaczną ingerencją w konstrukcję auta, lub może volvo jest fabrycznie robione jako auto uniwersalne i wystarczy tylko wymienić odpowiednie podzespoły.
      Sam ostatnio oglądałem takie auto z 93 roku i szczerze powiem, że jestem pod wrażeniem ilości miejsca i zastosowanych rozwiązań.
Kilka zdjęć tego auta (co prawda marnej jakości bo robiło się już ciemno) wrzuciłem na serwer. www.osplyski.pl/pliki/Volvo.zip

      Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat tych wozów.
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2010, 17:27:44 wysłana przez eddie »
Platforma Alarmowania Strażaków - www.pasosp.pl

Offline MEWA88

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 518
  • Bogu na chwałę bliżniemu na ratunek
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2010, 17:25:14 »
Ja bym chciał przedstawić taką sprawę, czy jest konieczne przerabianie takich wozów, co wiąże się z powiększonymi kosztami. Myślę że kierowcy by się przyzwyczaili do jazdy tymi autami.

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 237
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2010, 17:39:00 »
Z tego co mi wiadomo jeżeli auto jest zarejestrowane jako specjalne to nie trzeba przekładki robić. U mnie niedaleko w większym mieście gruszki do betonu tak mają kierownice.
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline 085

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 423
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2010, 18:28:43 »
Z tego co mi wiadomo jeżeli auto jest zarejestrowane jako specjalne to nie trzeba przekładki robić. U mnie niedaleko w większym mieście gruszki do betonu tak mają kierownice.

I potem wyprzedza się takim GBA "na dowódcę"  :wacko:

Ale fakt, nie powinno być większych trudności z rejestracją - chociaż wszystko zależy od danego urzędu. Lepiej pójść i wypytać.

A w ogóle, to nie jest tak, że zapadł jakiś wyrok czy upomnienie KE odnośnie tego, że Polska powinna rejestrować auta z Wysp ? Na czym ta sprawa stanęła ?

Offline MEWA88

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 518
  • Bogu na chwałę bliżniemu na ratunek
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2010, 18:47:59 »
Dokładnie, w Sztrasburgu ta sprawa przeszła i jeżeli polska się nie dostosuje to mają być sankcje. Ja nie widze większego problemu żeby jeździć dużym autem z kierką po prawej.

Offline eddie

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 138
    • Platforma Alarmowania Strażaków
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 30, 2010, 18:55:27 »
Panowie
       
       Ja nie pytam czy da się zarejestrować auto z kierownicą po prawej stronie.
Uważam że dla naszego własnego bezpieczeństwa powinniśmy dążyć do tego żeby kierowca widział jak najwięcej drogi a nie pobocza.
       Ja pytam o techniczne aspekty takiej operacji.
Platforma Alarmowania Strażaków - www.pasosp.pl

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 31, 2010, 13:57:01 »
Volvo jest jedną z nielicznych marek w których przekładka w osobówkach jest dziecinnie prosta - liczba części do wymiany jest zredukowana do minimum.

W ciężarowych powinno być wcale nie trudniej.

Dla przykładu opis dotyczący Iveco Eurocargo http://angliki.info/f82/lista-czesci-i-opis-iveco-eurocargo-1991-2000-a-2329.html

Generalnie jeszcze można by było jeszcze podzwonić / powysyłać zapytania ofertowe do firm realizujących takie przekładki.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline Marcin1986

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 486
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 01, 2010, 00:53:04 »
Z tego co mi wiadomo jeżeli auto jest zarejestrowane jako specjalne to nie trzeba przekładki robić. U mnie niedaleko w większym mieście gruszki do betonu tak mają kierownice.
nie tylko u Ciebie...Mozna rejestrowa bez przeszkód i jeździć, ew przerónbka przykładowo dla Mercedesa 1224 rok 1998 kosztuje ok 15-20 tyś zł :rolleyes:bynajmniej tak podaje firma sprowadzajaca te auta..w polsce juz kilka takich z kiera z prawej strony jeździ tak jak ten Dennis z OSP Tymbark..
http://www.youtube.com/watch?v=fkTblAYsf2g

Ehhh ale mam dobrą pamiec :rofl:

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 01, 2010, 10:48:41 »
Ale Dennis z Tymbarku otrzymał ministerialne pozwolenie na rejestrację oraz poruszanie się pojazdem z kierownicą po prawej stronie.

Młodzik

  • Gość
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2010, 00:20:28 »
Panowie dajcie spokój.. jako kierowca pojazu bojowego nie wyobrazam sobie zeby kierownica byla po prawej stronie, my sprowadzilismy takie Volvo FL6/14 z londynu, zrobilismy przerobke  i za calość zaplacilismy mniej niz za magirusa z 73-75 roku.. a volvo jest z 93.. takze polecam, robcie przerobki w dobrych miejscach, a samochody bedą Wam sluzyc
pozdrawiam

Offline Pablito1990

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 143
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2010, 09:36:57 »
Z tego co mi wiadomo nie długo nie bd już przepisu że auta takie muszą być dostosowane do ruchu prawo stronnego.. Komisja europejska stwierdziła że to niezgodne z prawem..rzecz dotyczy aut cywilnych nie wiem jak to do specjalnych się ma
STRAŻAK- RYCERZ XXI WIEKU

Offline eddie

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 138
    • Platforma Alarmowania Strażaków
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2010, 15:59:16 »
Panowie dajcie spokój.. jako kierowca pojazu bojowego nie wyobrazam sobie zeby kierownica byla po prawej stronie, my sprowadzilismy takie Volvo FL6/14 z londynu, zrobilismy przerobke  i za calość zaplacilismy mniej niz za magirusa z 73-75 roku.. a volvo jest z 93.. takze polecam, robcie przerobki w dobrych miejscach, a samochody bedą Wam sluzyc
pozdrawiam
Napisz może więcej szczegółów na temat waszego auta.
Jak go znależliście, kto go przerabiał, jaki był koszt przeróbki, jaką ma skrzynię biegów, jak sprawuje się w lesie lub w trochę cięższym terenie.
Może są jakieś zdjęcia waszego auta gdzieś w internecie.
Myślę, że więcej osób na forum chętnie poczyta twoje informacje. 
Platforma Alarmowania Strażaków - www.pasosp.pl

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 04, 2010, 09:02:04 »
Tu macie pięknie odnowione przez strażaków Volvo z UK http://www.toszek.osp.org.pl/pojazdy.html
Naprawdę jestem pełen uznania bo generalnie jak są wycofywane to wyglądają dużo gorzej - ostro dostają w kość na wyspach, wystarczy porównać ich przebiegi z samochodami z Holandii, Niemiec czy Austrii.

Samodzielne sprowadzenie i przerobienie może być kłopotliwe bo trzeba mieć trochę doświadczenia i chociażby wiedzieć gdzie i jakich części szukać. Poza tym auto pożarnicze ma jeszcze zbiornik, autopompę i PTO, które także trzeba sprawdzić i ewentualnie naprawić. Firmy sprowadzające i przygotowujące auta robią to często "oszczędnościowo" i nie zawsze auta są w dobrym stanie - jak już kupować to trzeba wyłożyć trochę więcej kasy i wymagać gwarancji bo patrząc po okolicznych jednostkach niestety czasem się przydaje. Wybór firm sprowadzających jest spory i z tego co widać na stronie: http://www.fireengines4sale.co.uk/ShowCategory.php?CategoryID=1 za chwilę będzie się można spodziewać kolejnego wysypu aut, niektórych już z rocznika 2000. 

Jeszcze mi się przypomniało - uwaga na maszty oświetleniowe i agregaty - w UK są na 110V.


Offline lukasjaro

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 04, 2010, 11:28:49 »

Jeszcze mi się przypomniało - uwaga na maszty oświetleniowe i agregaty - w UK są na 110V.


Kolego wydaje mi sie ze sie mylisz w UK mamy normalne napięcie 230/400V, za to w USA jest napiecie 110V.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 04, 2010, 11:35:44 »
Jeśli chodzi o gniazdka to masz rację ale w samochodach pożarniczych spotkałem się, że jest właśnie 110V, zobacz np ten: http://fireengines4sale.co.uk/ViewItem.php?ItemID=230
Nie wiem czy wszystkie tak mają i nie wiem jak to załatwiają firmy sprzedające sprowadzone samochody.

Offline lukasjaro

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 04, 2010, 11:52:43 »
W takim razie zwracam honor.

Offline Lachu

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 70
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 04, 2010, 17:43:44 »
Koledzy z jednej jednostki z mojego powiatu posiadają od jakiś dwóch lat takie Volvo FL6 14 z UK. UG przy pomocy dotacji z Urzędu Marszałkowskiego zapłaciła zań 134 tys. zł. Autko jest z 1991 roku, ma przełożony ukł. kierowniczy na lewą stronę. Z tego co wiem nie narzekają na niego. Wiadomo zakup takiego wozu wiąże się z kilkoma przeróbkami: układ kierowniczy, zmiana nasad tłocznych itp, ale to w większości robi sprzedający. Z własnej obserwacji zauważyłem, że nieźle się zbierają te Volva, mają dobre przyśpieszenie. Kiedyś na momencie uciekł naszemu starowi na asfalcie. Gorzej jednak, jeśli chodzi o działania w terenie, z pewnością nie jest to pojazd przeznaczony do działań w terenie, jest bardzo nisko zawieszony. Uważam, że jest to odpowiedni pojazd do działań w mieście i na drogach asfaltowych. A i jeszcze jedno: angole już dawno, zrozumieli o co chodzi ze środkiem ciężkości pojazdów strażackich. Ich zabudowy są niskie, nisko umieszczony śr. ciężkości bardzo poprawia ich stabilność, w przeciwieństwie do niektórych naszych krajowych produktów. Jeszcze łatwiejszy dostęp do skrytek i całkiem ergonomiczne rozmieszczenie sprzętu w nich.
Moja ogólna ocena jest b.dobra. Auto ma zdecydowanie więcej zalet niż wad, jedno należy jednak pamiętać - nie radzą sobie w terenie.

Offline marker

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 53
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 05, 2010, 23:44:58 »
Do terenu kupuje się 4x4 :straz:

Młodzik

  • Gość
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 23, 2010, 10:02:31 »
Panowie dajcie spokój.. jako kierowca pojazu bojowego nie wyobrazam sobie zeby kierownica byla po prawej stronie, my sprowadzilismy takie Volvo FL6/14 z londynu, zrobilismy przerobke  i za calość zaplacilismy mniej niz za magirusa z 73-75 roku.. a volvo jest z 93.. takze polecam, robcie przerobki w dobrych miejscach, a samochody bedą Wam sluzyc
pozdrawiam
Napisz może więcej szczegółów na temat waszego auta.
Jak go znależliście, kto go przerabiał, jaki był koszt przeróbki, jaką ma skrzynię biegów, jak sprawuje się w lesie lub w trochę cięższym terenie.
Może są jakieś zdjęcia waszego auta gdzieś w internecie.
Myślę, że więcej osób na forum chętnie poczyta twoje informacje.

Znalezlismy go w internecie, gość sprowadził do Holandii 25 takich pojazdów z Londynu. Koszt przeróbki 3 lata temu to niecałe 20tys. zł, skrzynie ma automatyczną i nie narzekamy, jazda jest bardzo wygodna, w cięższym terenie trzeba uważać szczególnie na to, że autko jest dosyć niskie, dodatkowo zamontowaliśmy wyciągarkę w razie wtopy ;) ale ogolnie to daję radę! zdjęcia na stronie http://www.toszek.osp.org.pl/pojazdy.html, po więcej info na priv

pozdrawiam

Offline jens16

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 17, 2016, 20:31:28 »
Witam wszystkich mam do was pytanie otoz pewna rzecz nie daje mi spokoju. Mamy volvo fl614 i w nim z tylu na bocznej sciance wisi chyba przetwornica jest napisane z 24v na 230v wchodza do niej dwa przewody a wychodzi jeden z wtyczka 230 ktora jest wlozona w kontakt znajdujacy sie z tylu pod fotelem. Co to moze byc?

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 19, 2016, 00:07:28 »
Wg Twojego opisu to to może być albo ładowarka akumulatorów albo przetwornica 24/230V.
Popatrz po przewodach albo, jeśli się nie znasz zaproś do remizy elektryka.
Ewentualnie zrób zdjęcia urządzenia, podłączenia i tabliczki znamionowej i wrzuć.

Offline jens16

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 19, 2016, 12:58:13 »
Dzięki za podpowiedź sprawdziłem właśnie tak jak mówisz ładowarka do akumulatorów.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 19, 2016, 14:59:57 »
To jeszcze dodam, że w naszym starym samochodzie z Holandii ładowarka była średnio inteligentna i wygotowywała wodę w akumulatorach.
Nowoczesne ładowarki samoczynnie po naładowaniu przechodzą z trybu ładowania w tryb podtrzymania i nie ma z nimi takich problemów.
Piszę, bo może się okazać, że nie powinniście zostawiać na długi czas podłączonej tej ładowarki.

Offline jens16

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 19, 2016, 22:57:45 »
Cenna uwaga, dzięki. Trzeba będzie przypilnować podczas ładowania. Nowe akumulatory trochę kosztują.

Offline jens16

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 24, 2016, 15:20:42 »
Witam wszystkich tu obecnych. Czy może ktoś się orientuje i jest w stanie odpowiedzieć na pytanie. Otóż w naszym Volvo FL614 między kabiną a zabudową po stronie kierowcy jest nasada 52 w zaworem do czego ona może służyć? Tankowanie jest z tyłu.

Offline piotr92strazak

  • Cel: PSP
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.162
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 24, 2016, 20:30:11 »
Witam wszystkich tu obecnych. Czy może ktoś się orientuje i jest w stanie odpowiedzieć na pytanie. Otóż w naszym Volvo FL614 między kabiną a zabudową po stronie kierowcy jest nasada 52 w zaworem do czego ona może służyć? Tankowanie jest z tyłu.
Zaślepka na na sądzie jest pomalowana kolorem np żółtym lub niebieskim?
Straż- Pasja, Miłość, Duma, Honor

Offline jens16

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: Volvo FL6 14 z Wysp Brytyjskich
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 24, 2016, 21:05:32 »
Właśnie nie jest pomalowana. Prowadzi tak jakby do zbiornika przynajmniej do momentu, do którego to widać. Nie wiem może nasada ssawna tak przypuszczałem. Po drugiej stronie samochody jest taka dźwignia w skrytce z tłumaczenia wyszło coś ze ssaniem.