Autor Wątek: II Edycja konkursu fotograficznego * sprawozdanie * pytania i odpowiedzi  (Przeczytany 6673 razy)

Offline reporter998

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 83
  • Płeć: Mężczyzna
    • REPORTER998.pl - Dolnośląski serwis ratowniczy
Drodzy Forumowicze,
z pewnością z niecierpliwością czekacie na ogłoszenie wyników II edycji konkursu fotograficznego, organizowanego za pośrednictwem forum Strazak.pl. Miło mi poinformować w imieniu całego jury, że tegorocznych laureatów poznacie już 15-go listopada. Tymczasem zapraszam do zapoznania się z przebiegiem prac komisji oraz do głosowania w ankiecie. Specjalna nagroda Forumowiczów jest w Waszych rękach – zagłosujcie na najlepsze Waszym zdaniem zdjęcie.

Aby zagłosować, kliknij tutaj --> Link do ankiety


Sprawozdanie z przebiegu II edycji konkursu fotograficznego Strazak.pl

Założenia konkursu
10-go sierpnia br. oficjalnie ruszyła druga edycja konkursu. W skład 5-osobowego jury weszli: przedstawiciel Klubu - Butel, przedstawiciel PSP - ognistafala, przedstawiciel OSP - agnieszka112 oraz fotoreporterzy - reporter998 i Łukasz Telus. Każdy z uczestników konkursu, akceptując warunki regulaminu, zobowiązał się do wystąpienia w jednej z dwóch kategorii głównych. Przez ponad 2,5 miesiąca mogliście nadsyłać do nas swoje najlepsze prace w trzech kategoriach tematycznych. Było o co walczyć – nagrody o znacznej wartości ufundowali bowiem: „Sklep ogniowy”, firma „Horpol”, portal „Targi-internetowe.pl”, spółka „Safe Life”, portal filmowy „Flamis” oraz Klub Strazak.pl.

Opieka techniczna i nadsyłanie prac
Nad prawidłową formą nadsyłanych prac czuwał nasz forumowy kolega – dago. To dzięki niemu otrzymywaliście informacje o ewentualnych błędach w karcie zgłoszenia, o nieprawidłowym formacie zdjęć, złej ich ilości itp. Tym samym mieliście szanse skorygować swoje błędy, nadesłać prace ponownie lub poprawić karty zgłoszenia i w pełni zgodnie z regulaminem wystartować w konkursie. Dago zakończył swoją pracę 30-go października, a dzień później ruszyła merytoryczna selekcja i ocena prac.

Prace wstępne jury
Jury konkursu rozpoczęło obrady 31-go października. Wtedy też po raz pierwszy zobaczyliśmy zgromadzony przez dago materiał konkursowy. W pierwszej kolejności jury w drodze głosowania wybrało na przewodniczącą komisji koleżankę agnieszkę112. Otrzymała ona prawo rozstrzygania ewentualnych sporów wewnętrznych w jury. Następnie przystąpiliśmy pełną parą do selekcji zdjęć konkursowych ze względu na ich merytoryczną zgodność z regulaminem. Ocenialiśmy przede wszystkim prawidłowy wybór kategorii głównej oraz kategorii tematycznych. Mieliśmy pewność co do technicznej poprawności zdjęć (wymiary, ilość zdjęć od jednego autora, prawidłowe wypełnienie karty), gdyż tym zajął się wcześniej dago. Zgodność z pozostałymi punktami regulaminu musieliśmy zweryfikować sami.

Dyskwalifikacja zdjęć niezgodnych z regulaminem
Na ręce komisji wpłynęło łącznie 86 prac konkursowych. Każda z nich opatrzona była unikatowym numerem, przydzielonym wcześniej przez dago. Członkowie jury nie znali zatem autorów zdjęć, o ile ci dobrowolnie nie podpisali się na fotografii. W wyniku przeprowadzonej weryfikacji zmuszeni byliśmy odrzucić z dalszego udziału w konkursie w sumie 11 zdjęć. Podstawowym przewinieniem było umieszczanie zdjęć z ćwiczeń w kategorii tematycznej „Akcje”. Widniejący w regulaminie zapis określał zdjęcia z tej kategorii jako „prace przedstawiające akcje ratownicze z udziałem straży pożarnych”. Po burzliwej naradzie doszliśmy do wniosku, że ćwiczenia nie są i nie mogą być akcją ratowniczą, a autorzy kontrowersyjnych prac często próbowali upozorować akcje, naciągając pod nie zdjęcia z ćwiczeń. Mając na uwadze dobro i równe szanse każdego uczestnika konkursu, nie mogliśmy się zgodzić na tego typu praktyki. Z wyżej wymienionego powodu zdyskwalifikowano w sumie 7 prac. Jedno zdjęcie odpadło na podobnej zasadzie – autor umieścił je w kategorii „Sprzęt ratowniczy”, tymczasem fotografia wyraźnie przedstawiała scenkę „Z życia straży”. Ponadto jedna praca została odrzucona ze względu na niewłaściwą formę artystyczną, którą w tym przypadku był kolaż złożony z kilku zdjęć. Regulamin nie przewidywał tego typu form graficznych, a jedynie obróbkę komputerową pojedynczych zdjęć, więc tę pracę również musieliśmy odrzucić. Z przykrością zdyskwalifikowaliśmy także jednego uczestnika, który wystartował w kategorii amatorów, będąc w rzeczywistości zawodowcem w rozumieniu regulaminu. Musieliśmy odrzucić obydwie nadesłane przez niego prace, które, nawiasem mówiąc, ozdobił „firmowymi” ramkami z nazwiskiem i adresem swojej strony internetowej. Regulamin wyraźnie kwalifikował do kategorii „Zawodowcy” osoby posiadające autorskie strony internetowe ze zdjęciami. Odstępstwo od tej zasady dotyczyło jedynie współtwórców dużych portali pożarniczych, którzy zdjęcia wykonują okazjonalnie, a ich prace stanowią jedynie znikomy procent zawartości takich portali. Tym samym nie odrzuciliśmy prac kilku osób, które takie portale współtworzą, a jednocześnie nie posiadają prywatnych stron.

Wybór nagrody głównej
Po dokonaniu wstępnej selekcji i odrzuceniu 11-stu zdjęć niezgodnych z regulaminem, każdy z członków komisji przystąpił do głosowania, celem którego było wyłonienie laureata nagrody głównej konkursu, czyli radiotelefonu Kenwood. Każdemu z jurorów przysługiwało w sumie 6 punktów do rozdania wg wzorca 3-2-1. Tym samym każdy juror przyznawał punkty trzem najlepszym wg siebie zdjęciom, spośród wszystkich zdjęć nadesłanych na konkurs. 3 punkty za najlepsze zdjęcie, 2 za drugie w kolejności i 1 punkt za ostatnią wartą uwagi fotografię. Najlepsze zdjęcie miało zatem teoretycznie szanse zdobyć łącznie 15 punktów – po 3 od każdego z 5-ciu jurorów. Aż tak zgodni w opiniach nie byliśmy, jednak po podsumowaniu wszystkich głosów wyłoniliśmy zwycięzcę konkursu, który wygrał zdecydowaną przewagą dwóch punktów nad miejscem drugim. Dogrywka o nagrodę główną nie była zatem konieczna. 5-go listopada komisja wyłoniła zwycięską pracę.

Przyznanie nagród w kategoriach tematycznych
Kolejnym etapem naszej „misji”, było rozdysponowanie 6-ciu nagród w kategoriach tematycznych. Zgodnie z regulaminem, nagrody mieli otrzymać zwycięzcy każdej kategorii tematycznej, czyli 3 wśród amatorów i 3 wśród zawodowców. Ponownie głosowaliśmy systemem 3-2-1, jednak każdy rozdał w sumie 6 kompletów głosów – po jednym w każdej kategorii tematycznej. Mieliśmy różne gusta, jednak i tym razem udało się wyłonić zwycięzców bez dogrywki. 9-go listopada wieczorem sporządziliśmy listę zwycięzców w kategoriach tematycznych.

Nagroda Forumowiczów i zakończenie konkursu
Ostatnią częścią naszych zadań było stworzenie ankiety, która pozwoli Wam drodzy Forumowicze na wybór swojego faworyta spośród wszystkich nadesłanych zdjęć. Praca wybranego przez Was autora otrzyma nagrodę specjalną Forumowiczów.

W imieniu jury II edycji konkursu fotograficznego forum Strazak.pl serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom za udział. Mam nadzieję, że powyższe sprawozdanie nieco przybliżyło Wam kulisy naszej działalności i że tym samym wszystkie Wasze wątpliwości co do przebiegu konkursu zostały rozwiane. Wyniki poznacie już 15-go listopada, kiedy to konkurs oficjalnie się zakończy, a przez ten czas zapraszam do głosowania w ankiecie. Przyznanie nagrody Forumowiczów należy do Was.

Aby zagłosować, kliknij tutaj --> Link do ankiety


Wszelkie pytania odnośnie przebiegu II edycji konkursu fotograficznego proszę zadawać w tym temacie.

http://www.reporter998.pl - Dolnośląski serwis ratowniczy, Przemysław Tkacz

Ciekawa ocena

  • Gość
Odp: II Edycja konkursu fotograficznego * sprawozdanie * pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2009, 17:31:43 »
Zwykle mówiono i do tego pisano iż ćwiczenia to pozorowana Akcja. Ale Szanowana komisja uznała inaczej. Hm...Więc apeluje by wszystkie zdjęcia z pożarów również zdyskwalifikować gdyż i one są w złej kategorii - wszak gaszenie pożarów, czy to nie życie straży?
 Dziękuję, od dziś wiem że na ćwiczeniach nie ćwiczy się działań przy pozorowanej akcji. W sumie sam już nie wiem po co są ćwiczenia. A przede wszystkim - czym są ćwiczenia. Czym są?
Pozdrawiam, Paweł Żukowski.
Ułatwiając ewentualną odpowiedź (na którą naiwnie liczę) podaje GG: 207768

Offline reporter998

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 83
  • Płeć: Mężczyzna
    • REPORTER998.pl - Dolnośląski serwis ratowniczy
Odp: II Edycja konkursu fotograficznego * sprawozdanie * pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2009, 20:33:19 »
Sugeruję czytanie regulaminu ze zrozumieniem. W regulaminie mamy "zdjęcia z akcji", a nie "zdjęcia z pozorowanych akcji". Jeżeli nie rozumiesz różnicy, to nie umiem nic na to poradzić. Pozdrawiam serdecznie, GG nie będzie potrzebne.

PS. Czy pozorant na ćwiczeniach, jest faktycznie poszkodowany? Zatem czy niby-akcja, to akcja? Nie wymagam odpowiedzi, bo jest oczywista.

http://www.reporter998.pl - Dolnośląski serwis ratowniczy, Przemysław Tkacz

Offline Marian05

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 16
    • http://www.ospbialka.pl
Odp: II Edycja konkursu fotograficznego * sprawozdanie * pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 12, 2009, 22:15:13 »
Drodzy Państwo,
Śmieszne dla mnie jest uważanie mnie za "zawodowca" tylko przez to, że posiadam własną stronę, którą porównujecie do takich stron jak firerescue.pl, 998.photom.pl czy rafalbula.yoyo.pl. Myślę, że administratorzy i twórcy tych stron mogą poczuć się urażeni porównywaniem ich prac do mojej galerii. Osobiście uważam się za amatora fotografii, a zdjęcia, które wykonuję traktuję jako hobby, a nie zawód. Dlatego też, krzywdzące jest stawianie mnie na równi, z osobami które zawodowo zajmują się fotografią.
W rozumieniu regulaminu, zawodowcem jest osoba "publikują swoje zdjęcia na łamach swoich autorskich portali", zatem Galeria Fotografii Ratowniczej Mariusz Gajewski(zwana dalej "GFR") nie winna przeszkadzać w starcie mojej osoby w kategorii amator, gdyż nie spełnia ona podstawowego warunku i nie jest portalem. GFR jest tylko serwisem fotograficznym, gdyż jego rekordami są poszczególne zdjęcia, a polami w rekordzie są między innymi nazwa i opis, które generuje aparat cyfrowy, a możliwość modyfikacji posiada autor. Zatem jedyne wspólne cechy z portalem internetowym, to fakt, iż oba te serwisy są zamieszczone w sieci komputerowej.
Idąc tokiem myślenia jury, czy nie powinny, zatem zostać zdyskwalifikowane osoby, które startują w kategorii amator, a publikują swoje zdjęcia, w dużych ilościach na takich serwerach jak serwery Google(Picasa Web Albums)? Przecież, w pewnym sensie, to też są ich "portale".
Nawiązując jeszcze do ramki, nie zauważyłem w regulaminie adnotacji, zakazującej użycia czy wstawienia ramki.
Pozdrawiam,
Mariusz Gajewski.

Offline Łukasz Telus

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 914
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.lukasz-telus.com
Odp: II Edycja konkursu fotograficznego * sprawozdanie * pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2009, 22:51:49 »
Przykro mi, że czujesz się rozgoryczony naszą decyzją jednak regulamin zakładał:
Cytuj
•  Zawodowcy: osoby, które publikują swoje zdjęcia na łamach swoich autorskich portali  (np. firerescue.pl, 998.photom.pl, rafalbula.yoyo.pl) internetowych o tematyce ratowniczej oraz osoby współpracujące z mediami.

Jak widać określenie portale okazało syę mało precyzyjne. Równie dobrze mogliśmy użyć słów serwis, strona domowa, czy też blog. Tworząc regulamin chodziło nam o rozdzielenie osób, które mają większe doświadczenie w fotografii od pozostałych. Inne strony zostały podane jako przykład, nie jesteśmy w stanie wymienić wszystkich podobnych stron. Wbrew pozorom materiał zgromadzony na twojej stronie nie wiele różni się od strony takiej jak np. firerescue.pl.

Picasa i twoja strona Galeria Fotografii Ratowniczej Mariusz Gajewski ma pewne cechy wspólne. Zasadniczą różnicą jest jej unifikacja niezależna od użytkownika, wszyscy mają taki sam serwis. Ty jednek pokusiłeś się o jego indywidulność, nazwę, domen, wyjątkową oprawę graficzną. Tworzac swoją stronę czy też galerię poświęcasz temu znacznie więcej czasu dodając zdjęcia i opisy niż inne osoby robiace zdjęcia.

Ramka nie była element determinującym dyskwalifikację i nie mogła nim być bo jak sam zauważyłeś regulamin tego nie przewidywał. Ramka pomogla nam w identyfikacji. Twoje zdjęcia są mi znane i nawet bez ramki bym je zidentyfikował. Jak się przyjrzysz nadesłanym zdjęciom jeszcze jeden autor podpisał zdjęcia i nie miało to żadnego wpływu dla jego prac.

Twoja strona GFR zawiera dość dużą liczbę zdjęć, robiąc je zrobiłeś spore postępy poznałeś tajniki fotografii, jesteś o wiele bardziej zaawansowny niż wielu innych, którzy wzięli udział w konkursie.  Posiadasz swoją autorską strone GFR i to przedewszystkim ciebie determinuje cię do kategorii zawodowcy, gdyż był to podstawowy zapis i nie ma w tym przypadku znaczenia jak siebie sam odbierasz.
Wysyłając na konkurs zdjęcia zaakceptowałeś regulamin i się z nim zgodziłeś. Nie skorzystałeś z możliwości zadania pytania na forum w trakcie jego trwania by doprecyzować czy jesteś zawodowczem czy amatorem. Błędnie się zakwalifikowałeś i zmusiłeś nas do jedynych możliwych działań w oparciu o regulamin czyli do dyskwalifikacji nadesłanych przez ciebie zdjęć.

Wszystkich zachęcamy do udziały w głosowaniu, w którym forumowicze wybiorą ich zdaniem najlesze zdjęcie. Głosowanie odbywa się na zasadzie ankiety, w któej isnieje możliwość wyboru tylko jednego zdjęcia spośród wszystkich zakwalifikowanych do konkursu zdjęć. Autor zdjęcia, na które zostanie oddane najwięcej głosów otrzyma nagrodę niespodziankę.
LINK DO ANKIETY
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2009, 23:44:01 wysłana przez Łukasz Telus »

Offline Marian05

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 16
    • http://www.ospbialka.pl
Odp: II Edycja konkursu fotograficznego * sprawozdanie * pytania i odpowiedzi
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2009, 23:49:36 »
No nic, szkoda że tak wyszło. Przybyło mi kolejnych cennych doświadczeń.
W każdym razie dziękuję Panie Łukaszu za odpowiedź. Następnym razem, będę już zmuszony "walczyć" z Wami- zawodowcami.
Pozdrawiam,
Mariusz.