ktoś się może odnieść do prawidłowości tych przeróbek, bo znalazłem takie coś w necie
"
Trzeba wykonać następujące przeróbki:
1.Zwiększyć szybkość obrotową silnika(planowanie głowicy o ok.5 mm)co zwiększa moc po zastosowaniu lepszej klasy paliwa i przyśpieszeniu zapłonu
2.Dokładnie uszczelnić tradycyjnym szczeliwem pompę na tak zwanej dławicy
i sprawdzić ją na szczelność ,podpiąć 2 ssawniaki podnieść do góry i zalać ich wodą nie powinno cieknąć , lub zassać na sucho z pokrywą 110 na nasadzie ssawnej i sprawdzić ile trzyma.
3.Możliwa przeróbka rurki wyprowadzającej powietrze z aparatu zasysającego
rozwiertakiem stożkowym od 9mm do ok 12 przy wylocie poprawia szybkość zasysania.
4.Powiększyć otwór wylotowy spalin z głowicy do aparatu zasysającego o ok 2mm
5.Można przerobić wirnik pompy na dwustopniowy podobnie jak to ma pompa Tohatsu
6.Istotna sprawa to pominięcie oporów tłoczenia w chłodnicy ,znam na to kilka sposobów : usunąć wnętrze chłodnicy w całości lub w połowie od stronu zaworu tłocznego wykorzystywanego w trakcie konkurencji ,bardziej profesjonalny sposób to zastosować specjalnie ukształtowaną rurę kierunkową połączoną z zaworem tłocznym-po tych przeróbkach chłodnicy pompa nie ma chłodzenie nie wolno długo pracować. Tyle znam sposobów życzę sukcesów,bo w zawodach wygrywa sprzęt i drużyna.
KONIEC
Można jeszcze przerobić zapłon. Zrezygnować z magneta i zastosować cewki zapłonowe od samochodu + akumulator, tylko trzeba pilnować akumulatora jak padnie to nie będzie iskry. Osobiście startowałem na takiej pompie i nie było problemu. Oprócz tego stosowałem mieszankę paliwa z olejem do pilarek STIHL 1:50, olej dużo lepszy od zwykłego mixolu. Możesz spróbować z tą mieszanką, na mixolu 1:30 pompa dawała jakieś 9 bar, przy stihlu 1:50 na manometrze było 11 bar.
KONIEC
1Silnik : polerka wszystkigo co się dało wypolerować w silniku, elektroniczny zapłon (100zł), rozwiercanie dysz w gaźniku,planowanie głowicy (najlepiej sprawdzić plasteliną ile można), szlif tuleji, większe tłoki (na zamówienie), świece polskie, wypełninie na wale korbowym,stworzenie okienek na tłokach, powiększenie okienek wylotowych iwlotowych, wypełnienie komory korbowodowej
2 Pompa: uszczelnienie, rurka o większej średnicy, rozwiercenie zasysacza, wyrzucenie zasysacza piany, podtoczenie gwintów na zaworach (zostało tylko na 2 obroty), dobre łożyska,
PS
motopompa moźe działać przez 2 min,po tym czasie musi być wymieniony płyn chłodniczy.
zasysa w 8 sek, a od ciśnienia węźe pękają
KONIEC"