Autor Wątek: Motopompa M8/8  (Przeczytany 100624 razy)

Offline Piotreq88

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 532
Motopompa M8/8
« dnia: Luty 28, 2005, 17:59:22 »
Witam !!!

Zadam proste pytanie do wszystkich  :)


Co zrobić by motopompa M8/8 chodziła jak "burza"
Może ktoś ma jakieś pomysły - zawody się zbliżają  :D



Pozdrawiam!!!  :)  :D  
CHCIAŁBY NAD POZIOMY CZŁEK A TU CIĄGLE NIŻ

Offline marex7

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2005, 11:33:39 »
Trzeba wykonać następujące przeróbki:
1.Zwiększyć szybkość obrotową silnika(planowanie głowicy o ok.5 mm)co zwiększa moc po zastosowaniu lepszej klasy paliwa i przyśpieszeniu zapłonu
2.Dokładnie uszczelnić tradycyjnym szczeliwem pompę na tak zwanej dławicy
i sprawdzić ją na szczelność ,podpiąć 2 ssawniaki podnieść do góry i zalać ich wodą nie powinno cieknąć , lub zassać na sucho z pokrywą 110 na nasadzie ssawnej i sprawdzić ile trzyma.
3.Możliwa przeróbka rurki wyprowadzającej powietrze z aparatu zasysającego
rozwiertakiem stożkowym od 9mm do ok 12 przy wylocie poprawia szybkość zasysania.
4.Powiększyć otwór wylotowy spalin z głowicy do aparatu zasysającego o ok 2mm
5.Można przerobić wirnik pompy na dwustopniowy podobnie jak to ma pompa Tohatsu
6.Istotna sprawa to pominięcie oporów tłoczenia w chłodnicy ,znam na to kilka sposobów : usunąć wnętrze chłodnicy w całości lub w połowie od stronu zaworu tłocznego wykorzystywanego w trakcie konkurencji ,bardziej profesjonalny sposób to zastosować specjalnie ukształtowaną rurę kierunkową połączoną z zaworem tłocznym-po tych przeróbkach chłodnicy pompa nie ma chłodzenie nie wolno długo pracować. Tyle znam sposobów życzę sukcesów,bo w zawodach wygrywa sprzęt i drużyna.

Offline Piotreq88

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 532
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 04, 2005, 13:48:24 »
Spoko !!!

Dzięki za dobre rady!!!
Zrobimy jak napisałeś i zobaczymy jak to wyjdzie i dam znać  ;)


Pozdrawiam !!!  :P
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2005, 13:49:08 wysłana przez Piotreq88 »
CHCIAŁBY NAD POZIOMY CZŁEK A TU CIĄGLE NIŻ

Offline alex

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 193
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2005, 09:48:59 »
Witam.
Można jeszcze przerobić zapłon. Zrezygnować z magneta i zastosować cewki zapłonowe od samochodu + akumulator, tylko trzeba pilnować akumulatora jak padnie to nie będzie iskry. Osobiście startowałem na takiej pompie i nie było problemu. Oprócz tego stosowałem mieszankę paliwa z olejem do pilarek STIHL 1:50, olej dużo lepszy od zwykłego mixolu. Możesz spróbować z tą mieszanką, na mixolu 1:30 pompa dawała jakieś 9 bar, przy stihlu 1:50 na manometrze było 11 bar.

Offline karolsylwia

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2005, 00:28:27 »
hej! poszukuję rysunków poglądowych PO5 (silnik i pompa). Potrzebuje do pracy dyplomowej. Jeżeli ktoś ma proszę o udostępnienie. mazur-tk@wp.pl

Offline paczmen

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 98
    • OSP Lutomiersk
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2005, 19:12:21 »
Dla lepszej pracy mozna tez podtoczyc wirniki pompy. Jak zdobede jakies konkretne informacje to jeszcze sie odezwe.

Offline karmach

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2005, 12:26:14 »
Co do posta Alexa , to niewiem jak u ciebie ,ale umnie na zawdach to niemożna miec akumulator , tylko na " kopanie" :(
 

Offline ogniomistrz1

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 181
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2005, 22:33:02 »
karmach a gdzie jest napisane że nie może być akumulatora?

bo jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
na zawodach pompe odpalamy nogą -zgoda, ale akumulator może być i nikt nie powinien się doczepić.
pozdro

Offline mtokarczyk

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 31, 2005, 15:34:21 »
W pierwszej kolejności trzeba ja uszczelnic  :D  

Offline młody prezes

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 300
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 09, 2005, 09:14:53 »
czy te same przeróbki można zastosować w PO 5???? :D  
Strażak to taki człowiek, który jest przygotowany na wszystko to na co inni ludzie nie są przygotowani...

Offline daro

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 927
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 09, 2005, 10:53:59 »
Pompa PO5 ma oznaczenie M8/8! I wszystkie posty dotyczą właśnie tej pompy.  
Ten jest większy między ludzmi, kto im służy i kto poświęca siebie dla dobra innych!
                                                A. Mickiewicz

Offline młody prezes

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 300
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 09, 2005, 12:57:50 »
dzięki sie troszke zagubilem i mialem sie odrazu poprawić ale nie chcialem pisać niepotrzebnie postu wiec sorki i wielkie dzięki :D  :P
 
Strażak to taki człowiek, który jest przygotowany na wszystko to na co inni ludzie nie są przygotowani...

Offline marex7

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 10, 2005, 08:41:43 »
Mam pytanko do kolegów interesujących się motopompami PO-5 czy może ktoś zna dobrą firmę która wykonała by remont tego sprzętu potrzebuję namiarów nr.telefonu lub adresu.Z góry dziękuję.

Offline młody prezes

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 300
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 16, 2005, 09:45:40 »
DO marex7 wejdź na http://www.psp.sahara.pl/links.php?id=003&...c37d6dc0cacf707 tam cos znajdziesz ciekawego
 :D  
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2005, 09:46:56 wysłana przez najmłodszy_PREZES_osp »
Strażak to taki człowiek, który jest przygotowany na wszystko to na co inni ludzie nie są przygotowani...

Offline wolicki1

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 493
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 05, 2006, 09:58:19 »
Witam poszukuję rysunków poglądowych PO5 (silnik i całej pompay). 
Jeżeli ktoś ma proszę o udostępnienie. wolicki1@wp.pl
Po prostu znudziło nam sie zajmowanie 2 miejsc na zawodach gminnych i powiatowych -_-  dzięki.
Te sposoby rasacji fajne sa ,sąsiednia jednostka stosuje je od kilku ładnych lat więc czemu nie my ???
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2006, 22:01:51 wysłana przez wolicki1 »

Offline WOLDEK

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2006, 14:12:28 »
Chłopaki jest taka firma która w każdym "strażaku" ma ofertę na lepszy zapłon do PO -5 i chłodnice specialnie na zawody, troche to kosztuje ale zapłon rewela!!! a wszystkie inne metody wymienione powyżej są dobre, A i przedewszystkim paliwo i olej polecam stihl. słyszałem ze niektóre jednostki na zawodachleją jakieś dodatki, AKUMULATOR - to nie jest zabronione!!!

Offline steyr

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 51
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 06, 2006, 19:27:13 »
Trzeba też dopolerować wloty paliwa do cylindra i rozbebeszyć tłumik,ma być pusty.Oczywiście dawka paliwa ma być śmiertelna,czyli dobra regulacja gażnika.Wszystkie wcześniejsze propozycje w sprawie samej pompy jak najbardziej realne.

Offline Damiano KC2

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Fire - I'm lovin it!!!
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 23, 2006, 15:16:25 »
Najlepiej zrobic mieszanke paliwa.
Np. 1:20 z eterem. Pojdzie jak nigdy ale jesli pochodzi dluzej niz 2 minuty to tloki sie przekreca..
( Takie dzialanie jest podobno zabronione ) ale kto sprawdza co masz w baku?
Dzialanie w 100% lepsze!!!
Np. Jezeli twoja PO-5 ma teraz 13 000 obr/min to bedzie miala ponad 15 000 obr/min

P.S. To wylacznie do twojej informacji nie namawiam do stosowania tego srodka
"Tam sięgaj gdzie wzrok nie sięga" Adam Mickiewicz

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 18, 2006, 09:14:44 »
Plecam również strony poświęcone tuningowi mechanicznemu trabant.
my zrobiliśmy tak:
1Silnik : polerka wszystkigo co się dało wypolerować w silniku, elektroniczny zapłon (100zł), rozwiercanie dysz w gaźniku,planowanie głowicy (najlepiej sprawdzić plasteliną ile można), szlif tuleji, większe tłoki (na zamówienie), świece polskie, wypełninie na wale korbowym,stworzenie okienek na tłokach, powiększenie okienek wylotowych iwlotowych, wypełnienie komory korbowodowej
2 Pompa: uszczelnienie, rurka  o większej średnicy, rozwiercenie zasysacza, wyrzucenie zasysacza piany, podtoczenie gwintów na zaworach (zostało tylko na 2 obroty), dobre łożyska,
 PS
motopompa moźe działać przez 2 min,po tym czasie musi być wymieniony płyn chłodniczy.
zasysa w 8 sek, a od ciśnienia węźe pękają

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2006, 11:56:27 wysłana przez max[] »

Offline dav998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 31, 2006, 13:28:31 »
JAK PRZEROBIĆ TE WIRNIKI O CO W TYM CHODZI ??? :wacko:

Offline dav998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 31, 2006, 13:57:44 »
JAK PRZEROBIC WIRNIKI DO PO5 ŻEBY DOBRZE TŁOCZYŁA?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2007, 14:04:53 wysłana przez Sylwek »

Offline bvc

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 03, 2006, 21:37:55 »
Ja tez z chęcią dowiedziałbyms ie co i jak z zrobic z tymi wirnikami zeby jepiej ciągły....tu na forum nikt jeszcze tego nie opisał a przydało by sie ^_^
Niech ktos napisze, jesli cos wiec co dokłądnie zrobic w tej popie zeby lepiej szarpała - bo z tego co zauważyłem to nawet popmy swiezo po remoncie nie mogą sie równac z tymi po tuningu a przeciez wszyscy powini mieć równe szanse.  Wiec niech wszyscy maja dostep do tych nowinek - jak juz sie robi to  niech maja szanse wszyscy to zrobic

Offline rademenes99

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Milczenie jest złotem, mowa żródłem nieporozumień.
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 03, 2006, 21:51:24 »
Jest taka firma w województwie śląskim, służę namiarami (proszę o kontakt na ator1970@o2.pl), z tego co pamiętam to zakładają potrójny wirnik zamiast fabrycznego podwójnego, ale nie wiem czy ktoś jest w stanie zrobić to sam.... Powiekszają też chłodnicę.... Swego czasu tuningowali sprzęt samej CSPSP, koszt 4 lata temu ok. 2 tys, aktualnie niewiem... Ale motopompa tylko na zawody....
Pozdrawiam
Ekspert to człowiek który przestał myśleć - on wie ;).

Offline bvc

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 03, 2006, 22:00:54 »
Wiem o kogo chodzi, dokładniej to ok. Częstochowy(Przechno czy Pierzchno coś takiego) :)  No ale ja potrzebowałbym tylko idei bo u nas mamy czarodzieji co zrobia wszystko jesli wiedza o co zachaczyc. Jakis rąbek tajemnicy, punkt zaczepienia....i jakies inne sposoby
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2006, 22:11:57 wysłana przez bvc »

Offline bvc

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Motopompa M8/8
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 03, 2006, 22:17:25 »
Niech ktos napisze o co chodzi z tymi wirnikami, jak to przerobić??