Autor Wątek: Strażak a LPR  (Przeczytany 57238 razy)

Offline fire-rescue

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Strażakiem sie jest, a nie bywa
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 07, 2011, 00:30:17 »
w Zach-Pom trwają szkolenia PSP i OSP. Strażacy jadą na miejsce stacjonowanie LPR i tam ćwiczą  ;)
Strażakiem sie jest, a nie bywa

Offline Łukasz Telus

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 930
    • Łukasz Telus Fotografia
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 28, 2011, 10:17:40 »
A jednak bez wciągarek Eurocoptery będą mogły podejmować rannych bez lądowania.

http://www.ratmed.pl/newsy/33912-gopr-podpisal-porozumienie-z-lpr.html
Cytuj
Porozumienie o współpracy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego i Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego zostało podpisane podczas obchodów 50-lecia Grupy Bieszczadzkiej GOPR.
 
Dzięki umowie, śmigłowce LPR z Krakowa, Gliwic, Sanoka i Wrocławia będą mogły podejmować rannych bez lądowania. Do śmigłowców zostaną doczepione specjalistyczne belki z linami, z pomocą których ratownik GOPR będzie mógł udzielić pomocy rannym w miejscach trudno dostępnych z ziemi.
 

http://nagle.mp.pl/aktualnosci/show.html?id=61997
Cytuj
Porozumienie LPR i GOPR

20.09.2011


17 września w Sanoku, podczas obchodów 50-lecia Grupy Bieszczadzkiej GOPR, zostało podpisane porozumienie o współpracy pomiędzy dyrektorem SP ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe a prezesem Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Wiąże się to z jeszcze lepszym wykorzystaniem nowych śmigłowców Eurocopter EC 135. Porozumienie umożliwi stosowanie technik alpinistycznych.
 
Do specjalnej belki z boku śmigłowca będzie podczepiana lina, na której ratownik GOPR będzie mógł się desantować do poszkodowanych bezpośrednio z pokładu śmigłowca. Umożliwi to podebranie poszkodowanego i przetransportowanie w bezpieczne miejsce. Dzięki temu zapewnione będzie szybsze dotarcie pomocy w miejsca niedostępne z ziemi. Taka współpraca będzie nieoceniona w rejonach górskich i dotyczy baz HEMS z Sanoka, Krakowa, Gliwic i Wrocławia.
 
Już wkrótce mają ruszyć pierwsze wspólne szkolenia załóg LPR i GOPR.


Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 07, 2012, 19:54:07 »
Eurocoptery nie latają w nocy, na miejscu tragedii były dwa.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/eurocoptery-nie-lataja-w-nocy-na-miejscu-tragedii-,1,5049732,wiadomosc.html

LPR nie popisało się  :gwiazdki:

Offline kamaras

  • starszy ogniomistrz
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 938
  • kamaras
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 07, 2012, 21:29:19 »
I nie będą latać...
Na 17 EC będzie tylko 5 baz całodobowych: Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdańsk i Szczecin. Reszta tylko do (prawdopodobnie) 22.00

Jak nie wiadomo o co chodzi to... wiadomo o co chodzi. ^_^


Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 01, 2013, 18:17:53 »
Odświeżając temat nowe materiały, które ukazały się na stronie KG.

Cytuj
Współpraca pomiędzy załogami SP ZOZ LPR a jednostkami ochrony przeciwpożarowej- film

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sQ1EpGSaJIc

http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=18&id=34511

GABUS

  • Gość
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 17, 2013, 11:31:29 »
Natknęłam się na coś takiego.... Co sadzicie o zabezpieczeniu lądowania hems?

http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130928/MIASTKO/130929593

Offline GoodFire

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 103
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 21, 2018, 15:18:12 »
Witam. Mam takie pytanie co do zabezpieczenia lądowiska LPR. Czy jest gdzieś w ogólnych zasadach powiedziane ze do tego typu zdarzenia powinno wyjechać auto SREDNIE lub CIĘZKIE?  Ostanio pojechalismy samochodem lekkim i powiedziano nam ze te auta nie sa dysponowane do tego typu akcji. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Offline Scyzoryk

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 459
  • Medal ma zawsze 2 strony. Sztuką zauważyć je obie.
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 21, 2018, 21:14:31 »
Witam. Mam takie pytanie co do zabezpieczenia lądowiska LPR. Czy jest gdzieś w ogólnych zasadach powiedziane ze do tego typu zdarzenia powinno wyjechać auto SREDNIE lub CIĘZKIE?  Ostanio pojechalismy samochodem lekkim i powiedziano nam ze te auta nie sa dysponowane do tego typu akcji. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Nie ma znaczenia jakie jest to auto. Nie jedziesz do gaszenia - a nawet jakby przyziemił tak mocno, żeby się rozbił i zapalił to nie sądzę, żebyś kogoś uratował z płonącego śmigłowca. Ważna jest ilość ludzi, szczególnie w warunkach nocnych. Musi być ich tylu, żeby dobrze oświetlili wierzchołki lądowiska - czyli min. 3 (czwarty wierzchołek - samochód). Ale zawsze wygląda to tak (a przynajmniej powinno), że SK dysponując do zdarzenia, wskazuje konkretnie siły i środki. Być może procedura dysponowania sił i środków przewiduje, że ma być np. min. średni + 4 osoby.

Offline GoodFire

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 103
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 21, 2018, 21:19:11 »
aha czyli w procedurze dysponowania nie ma nic powiedziane na temat jakie to ma byc auto? Czyli bezpodstawne było stwierdzenie ze czemu przyjechalismy lekkim a nie srednim?

Offline Scyzoryk

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 459
  • Medal ma zawsze 2 strony. Sztuką zauważyć je obie.
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 22, 2018, 10:09:44 »
Wg mnie tak, ale najlepiej zapytaj kwestionującego, na jakiej podstawie twierdzi, że to powinien być średni lub ciężki? Może jest u Was w komendzie jakiś zapis, który to reguluje, a z którym nie zostałeś zapoznany?

Offline daiman998

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 234
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 23, 2018, 06:51:32 »
Nie wiem jak jest u was,  ale u nas dyżurny często mówi jakim samochodem mamy ruszyć. Jeśli powiedział jedzcie GBA i takie auto dodał w SWD to nawet mu się nie dziwię.  Co więcej, ja wiem ze naszym zadaniem jest przygotowanie lądowiska, prawdopodobieństwo jakiegoś pożaru jest tak niskie, ze prawie nie istnieje, ale. .. . Co nigdy się nie zdarza zdarzyć się może i rola dyżurnego jest wysłać SiS, które będą stosowne, a rola d-cy przewidywać nieprzewidywalne. Zatem moim zdaniem jak najbardziej słuszne jest by był to samochód minimum GBA.

Offline oliwier

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.349
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 11, 2018, 22:02:39 »
Lądowanie to bardzo niebezpieczna operacja lotnicza a zwłaszcza lądowanie w miejscu nieznanym, nie przeznaczonym do takich operacji.
Działania JOP mają na celu:
1. Pomoc załodze LPR w wyborze miejsca lądowania oraz kierunku podejścia. Pamiętajcie POMOC a nie wyznaczenie !
2. Zabezpieczenie miejsca lądowania przed dostępem osób postronnych.
3. W związku z tym że jest to teren przygodny lądowanie jest obarczone zwiększonym ryzykiem wystąpienia incydentu lub wypadku lotniczego.
4. Pomoc dla pilota przy lądowaniu. (Oświetlenie, uprzątnięcie lądowiska, punkt odniesienia)
5. Pomoc dla załogi medycznej w transporcie i czynnościach medycznych przy poszkodowanym.
Dlatego każde takie lądowanie musi być zabezpieczone przez minimum GBA z zestawem RT i PSP R1.
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline GoodFire

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 103
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 28, 2018, 21:34:50 »
..musi być zabezpieczone minimum przez GBA..  No tak zgadzam sie w 100% ale jest taki "Janusz" pożarnictwa  i zadaje pytanie gdzie jest napisane ze musi byc to GBA?  I jak mu to udowodnic? Przeszukałem caly internet nic na ten temat nie znalazlem..

Offline oliwier

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.349
Odp: Strażak a LPR
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 01, 2018, 01:03:44 »
Ramowe Wytyczne dysponowania SIS ksrg ,
MZ Lotnicze - 1 GBA
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)